המזרקות השוממות בפארק צילום פנחס כהנא

פיל לבן: למה המזרקות בפארק כפר סבא שוממות

המזרקות אינן פעילות משנת 2012 ובעירייה מסבירים שהן נסגרו בהוראת משרד הבריאות ועלות השמשתן היא כמיליון שקלים. פנחס כהנא מציע להשמיש אותן לקיץ או להתאים את המשטח לפעילות חלופית

פורסם בתאריך: 8.7.21 13:14

בפארק העירוני בכפר סבא הופעלו עד 2012 מזרקות מים להנאת התושבים והילדים. מאז ועד היום עומדות המזרקות שוממות ואינן פעילות. נדמה שכעת, בתקופת הקיץ והימים הלוהטים, הן היו יכולות להיות פתרון צונן. לקראת סוף 2019, הגישו חברי האופוזיציה בכפר סבא שאילתה והמשיכו להציף את הנושא, שעלה שוב לכותרות. הם דרשו לדעת מדוע המזרקות אינן פועלות, מה הכוונה לעשות עם משטח בטון אדיר שעומד מיותם וגם האם ניתן לעשות שימוש בשטח עבור פעילות חלופית. עתה מעלה חבר המועצה פנחס כהנא שוב את הנושא הוא מתלונן על כך שאין לדבריו בכפר סבא תוכנית עדכנית לפיתוח הפארק. "במענה מצד העירייה, נאמר שהמזרקות לא פועלות כאמור מ-2012 ועלות השמשתם כמיליון שקל", אומר חבר המועצה פנחס כהנא. "הובטח שצוות עובד על תכנון המשך הפעילות בפארק ובמסגרת זו ייבחן נושא המזרקות, ושהנושא יגיע לדיון במועצה. חשבנו שיש להתגבר על הבעיות שמונעות את ההפעלה. בערים בהן המזרקות פעילות זו הצלחה גדולה קהילתית בלתי רגילה. משטח בטון בצורתו הנוכחית מקרין חום ויוצר שממה בלב הפארק".

כהנא, שחבר בוועדת משנה לתכנון ובנייה ובוועדה לאיכות הסביבה, מוסיף: "בימים חמים אלו כדאי להיזכר בשאילתה זו ולראות את משטח הבטון. לא רק שלא נעשה המשך תכנון מסודר לפארק, אין פעילות גם בשיתוף הציבור בנושא, אלא נאלצנו גם להגיע לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ולהבהיר שאין לנו תכנית פיתוח עדכנית לפארק, למרות שהבטחנו זאת לוועדת הערר של הוועדה המחוזית. הוועדה התחילה לתת לנו הנחיות לתכנון הפארק. כמו כן, הוועדה קבעה – כל בנייה ופיתוח חדש שאינם מופיעים בתכנית הפיתוח הנופי, יידרשו בהסכמה מחודשת של הוועדה המחוזית. גם בזבזנו כסף במשטח בטון, וגם לא נותנים שרות הולם לתושבים בימים חמים אלו, בייחוד לילדים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מתחם המזרקות המדובר נסגר לבקשת משרד הבריאות. פתיחתו המחודשת מצריכה השקעה כספית של כמיליון שקל על מנת לעמוד בתקני משרד הבריאות וכן עלות כספית משמעותית על תחזוקה השוטף. הנהלת העירייה מנהלת את התקציב העירוני באחריות ומקצועיות, ובו בזמן פועלת לענות על כלל צרכי התושבים ולהעניק להם את מיטב השירותים והאירועים האיכותיים ביותר בדגש על חודשי הקיץ. בייחוד בתקופת קורונה ממושכת בעלת השלכות פיננסיות משמעותיות, אין זה נכון להשקיע מעל מיליון שקל בשלב זה על השמשת מזרקה. יחד עם זאת, פארק כפר סבא ממשיך להשתנות, להתפתח ולהרחיב את מגוון השירותים המוענקים לתושב. כך למשל, בימים אלה נבנה מתחם נינג'ה חדשני ורחב ידיים בעל 17 מתקנים מאתגרים לרווחת התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפארק כפר סבא מזמן אין בו שימוש.
    בחודשי הקיץ אי אפשר לשהות בו מכיוון שאין עצים שמסתירים את השמש החמה. שמש. כולם רצים לפארק רעננה לערוך ימי הולדת

  2. תושבת מאוכזבת

    בכל העולם מזרקות שכאלה פועלות לטובת הילדים והוריהם ורק אצלינו משרד הבריאות דרש לסגור, החזרה לפעילות תעלה כמיליון ש"ח ועוד עלויות תחזוקה? נו באמת?!?!?! אנחנו כאלה מיוחדים?
    ראוי ונכון שיפעלו, ישמחו את הילדים ויסייעו להורים לחסוך מעט בעלויות הבילוי בקיץ.. את זה אני אומרת בתור תושבת ללא ילדים צעירים שרק רואה בזה השבחה של איכות חיים.
    לעניין עלויות, תמצאו את הדרך למימון ואפילו חלקי באמצעות מפעיל, קיוסק וכ'. הרי גם סקייט פארק עולה ומתחם נינג'ה עול וחי פארק עולה. בהחלט ישרת יותר אוכלוסיה ממתחם נינג'ה…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי אז תעשה שם משהו זמני כרגע זה נראה רע מאוד. אפילו מתנפחים יפיחו קצת בשיממון.

  4. נטע

    מה הם חשבו לפני שהם בנו את המזרקות? שזה חינם ? למה לא לקחו את הוצאות המים בחשבון? פשוט בזבוז של כספי העירייה על הבנייה המיותרת הזאת.

  5. חיה

    תגובה למזרקות בפארק: טוב שהמזרקות לא פועלות, עדיף לבטל אותן . כשפעלו ילדים השתוללו חצי ערומים שם, סכנת החלקה ! הפכו אותן לבריכה. השכנים לפארק סבלו מרעש של המים כל הזמן. יתושים היו בכל הסביבה והציקו…נורא ואיום.

  6. מנשה

    במקום מזרקות מפעילים בכפר סבא מכוניות לפזר אבק ועלים מפינות הכבישים למרכזן ולמרפסות הבתים!!!!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר