ג'וקים. צילום רויטרס

תלונות בשכונה הירוקה על מכת ג'וקים: "רואים אותם בהמוניהם"

התלונות מגיעות מבניינים רבים בשכונה ואחת התושבות אמרה: "אני חושבת שהשנה קרה משהו חריג, אני רואה אותם בכל מקום". העירייה: "כל הקריאות טופלו, הצלחת המשימה להפחתת שיעור התיקנים מחייבת מאמץ משותף"

פורסם בתאריך: 19.7.21 08:54

תושבי מתחם 60 בחלקה הדרומי של השכונה הירוקה בכפר סבא מתלוננים על מכת ג'וקים (תיקנים) קשה בקיץ הנוכחי, בדירות, בחצרות על הקירות החיצוניים ובשבילים. לטענת תושבים מהשכונה, למרות פניות חוזרות ונשנות למוקד העירוני, טרם נפתר הנושא. לדברי התושבים, הם מוגבלים ברמת הטיפול והדברה, כיוון שביכולתם להדביר רק בשטח הבניין שלהם ולא בשטחים החיצוניים. העירייה מצידה אומרת כי מרבית התלונות טופלו, ובכל מקרה ועדי הבתים מיודעים כי עליהם לבצע ריסוס בנקודות לחות.
אחת התושבות אמרה: "וואו, זו השכונה עם הכי הרבה ג׳וקים שראיתי בחיי. אני חושבת שהשנה קרה משהו חריג, אני רואה אותם בכל מקום". תושבת אחרת מספרת: "יש לנו מכה של ג'וקים בצורה קיצונית. הם מתרוצצים בשבילים, על קירות הבתים וגם מתעופפים לדירות הגבוהות בקומות 6-7. אפשר לראות על קיר בניין עשרות ג'וקים. כל בוקר אני מוצאת אצלי כמה ג'וקים מתים במרפסת. אתה יוצא החוצה לשביל מחוץ לבית ואתה רואה אותם בהמוניהם מתרוצצים, אתה מרגיש שאתה חי בתוך ביוב. לפי מה שמדביר אמר לי, הם מתרבים במקומות חשוכים ולחים. לכל בניין יש בורות ניקוז. ברגע ששופכים שם מים זה הופך למקום לח, חשוך ומסתור לג'וקים. פנינו אינסוף פעמים למוקד העירוני, מנפנפים אותנו. כל פעם אומרים לנו טופל. לפני כמה ימים העברתי הודעה בקבוצה של הוועדים בשכונה, יש כ-140 בתים. ביקשתי שיכתבו האם בעיית הג'וקים מטרידה אותם והאם היו מוכנים לטפל אם זה היה בעלות של עד 250 שקל. רק מהוואטסאפ הקצר שלי כתבו לי 20 בניינים – 'כן, זה מאוד מטריד היינו מוכנים לשלם כדי לפתור את הבעיה'. הבעיה שאסור לנו לגעת בשטח ציבורי. אני במלכוד, אין לי דרך לטפל בזה גם אם אני רוצה. כל בניין יכול להזמין מדביר, אבל בכל מקרה אסור לגעת בשטח ציבורי. אני יודעת שיש פתרון שנעשה בערים אחרות, כמו ריסוס בצמחייה וזה לא מסוכן לכלבים, חתולים, עם חומרי הדברה משוכללים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "במהלך חודש יולי נפתחו עד כה 11 קריאות תושבים בשכונות הירוקות לביצוע ריסוס כנגד תיקנים בשטחי ציבור – כולן טופלו פרט לאחת (שנפתחה בשבת) נכון לכתיבת שורות אלה. בנוסף לכך, ועד השכונות והעירייה הגיעו לסיכום כי לצד ריסוס שטחי הציבור כל ועדי הבניינים בשכונות יבצעו ריסוס לנקודות לחות שבאחריותם כגון פתחי ניקוז, צינורות ועוד. פירוט מלא הועבר באופן ישיר לתושבים. הצלחת המשימה להפחתת שיעור התיקנים מחייבת מאמץ משותף. ועדי בניינים אשר זקוקים להנחיות נוספות מוזמנים לפנות למוקד העירייה. ככלל, יש לציין כי עיריית כפר סבא מבצעת מידי קיץ ריסוס בשטחים ציבוריים כנגד מזיקים, ובנוסף פועלת לריסוס נקודתי בהתאם לפניות תושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. פערדקינד

    הז'וקים שמעו שזאת שכונה 'יוקרתית' כאילו, אז באו לשכור שם אויר

  2. יואב

    ירדה מאוד איכות החיים בעיר,ג'וקים ,יתושים,פקקים,ליכלוך ורעש

  3. חיים

    זה מזעזע,אי אפשר לחיות בצורה כזאת .
    את המכה הזאת אפשר למצוא בעוד מקומות בכפר סבא,רעננה יש הרבה מקומות מוצפים בג'וקים ואת אף אחד זה לא באמת מעניין,שערוריה !!!

  4. חוויתי ועברתי משם

    הגוקים נמצאים בתוך הרעפים של הגגות והם ניזונים מהצואה של היונים,זאת הבעיה העיקרית לא בתוך הבניין,צריך לרסס את כל גגות עם אוירון

  5. מישהו

    זה לא משהו חדש כל שנה אותו הסיפור בעיקר ברחוב בצלאל בחומה של הבית קרובות הם שורצים שם בכמויות

  6. מעין

    מה הבעיה לוקחים ספרי נגד ג'וקים ונותנים להם מנה עד שהם מתפגרים ואחרי עושים להם וידוי הריגה כל כך פשוט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר