זירת התאונה. צילום איחוד הצלה

תושבי השרון, שימו לב: אלו הצמתים המסוכנים ביותר

עשרה צמתים בכפר סבא, רעננה והרצליה מוגדרים כצמתים אדומים, זאת לאחר ניתוח של מספר הנפגעים בתאונות דרכים במשך שלוש שנים. אז איזה צומת הוא המסוכן ביותר בכל עיר בשרון?

פורסם בתאריך: 21.7.21 08:08

מהם הצמתים המסוכנים באיזור השרון? בעמותת אור ירוק פרסמו את הרשימה שצריכה לעניין כל נהג ונהגת בישראל. זאת לאחר שניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות בתאונות של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) במשך שלוש שנים (2017-2019). סף הכניסה לרשימה ולהגדרה כצומת אדום הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.

הצמתים המסוכנים בכפר סבא

בכפר סבא נמצאו שלושה צמתים אדומים שבהם נפגעו 30 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר בכפר סבא הוא מפגש הרחובות דרך השרון, טשרניחובסקי, נתיב האבות, שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 18 בני אדם ביניהם פצוע אחד קשה. בצומת הרחובות כצנלסון, גולומב ומוטה גור נפגעו 7 בני אדם ובמפגש של היוזמה, התוכנה והתע"ש נפגעו 5 אנשים.

הצמתים המסוכנים בהרצליה

בהרצליה נמצאו שלושה צמתים אדומים שבהם נפגעו 45 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר בהרצליה הוא מפגש הרחובות הבריגדה היהודית, כנפי נשרים ושד' מנחם בגין שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 18 בני אדם. בצומת הרב קוק, ז'בוטינסקי ושבעת הכוכבים נפגעו 17 בני אדם ואדם אחד נהרג. בצומת בזל והאשל נפגעו 7 אנשים.

הצמתים המסוכנים ברעננה

ברעננה נמצאו ארבעה צמתים אדומים, שבהם נפגעו 55 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר ברעננה הוא מפגש הרחובות ויצמן עם עתידים וקרן היסוד שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 25 בני אדם. שני מפגש הרחובות הנשיאים ויצמן עם 19 נפגעים. גם צומת אחוזה בר אילן ברשימה עם 7 נפגעים, וכך גם המפגש של אחוזה רבוצקי ורש"י עם 4 נפגעים.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עלייה של 11%. מנכ״ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים, נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר