צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

העירייה בודקת אפשרות לקיחת DNA מכלבים כדי להיאבק בתופעת הגללים

בניסיון להילחם בתופעת אי איסוף צואת הכלבים, החליטה עיריית ת''א כי בעלי כלבים יידרשו למסור דגימת DNA של כלביהם. בעיריית כפר סבא בוחנים בחיוב את האפשרות ליישם זאת גם כאן

פורסם בתאריך: 26.7.21 08:08

האם תושבי כפר סבא יזכו ללכת על מדרכות ושבילים נקיים מצואת כלבים, ללא צורך לדווח למוקד העירוני במקרה הטוב או להרים ידיים במקרה הרע? לפני שבוע, אישרה עיריית תל אביב תיקון לחוק העזר העירוני, בו בעלי הכלבים בעיר יידרשו למסור דגימת DNA של כלבם בעת חידוש הרישיון. כמו כן, בעלים שלא יאספו אחריהם את הצרכים יקבלו את הקנס ישירות לדואר ויחויבו בעלות איסוף הדגימה. עתה בודקת עיריית כפר סבא ליישם את את הדסבר גם בעיר.

גם בכפר סבא, תופעת אי איסוף צואת הכלבים בעיר בולטת ולא ניתן להתעלם ממנה. תושבים רבים אינם מקפידים על איסוף צואת הכלבים שלהם ואינם חוששים מהפעלת קנסות כנגדם, פשוט כי לרוב אין באמת פקחים בשטח ומירב האכיפה בשנה האחרונה הופנתה להנחיות הקורונה. איסוף דגימות DNA של הכלבים בעיר ומתן דוחות לפי ה-DNA חמי שלא יאסוף את הגללים של כלבו, עשוי לשנות את התמונה.

בעקבות ההודעה של עיריית תל אביב העלו לא מעט תושבים את הנושא ברשתות החברתיות ובקבוצות השונות. כך למשל כתבה תושבת העיר בקבוצת הפייסבוק 'כפר סבא שלנו': "רעיון נפלא, הלוואי וייושם בכפר סבא. בעיית צואת הכלבים מגדולה מאוד בעיר".

קצת נתונים: בכפר סבא ניתנו כ-400 דוחות מתחילת שנת 2021 בגין אי איסוף גללי כלבים, שוטטות וכלבים מסוכנים ללא מחסום. זאת, כשבכל 2020 חולקו כ-350 דוחות בלבד. גובה דו"ח על שוטטות – 500 שקל, אי איסוף גללים – 730 שקל, כלבים מסוכנים – 1500 שקל. כדי להילחם בנגע אי איסוף הצואה, עיריית כפר סבא פועלת באמצעות אכיפה סמויה – פקחים לבושים על אזרחי, ואכיפה גלויה – על מדים. בנוסף, מחלקת העירייה פלאיירים לתושבים שאוספים את הגללים של כלביהם, כאות תודה והוקרה על תושבות טובה. ימים יגידו, אם תושבי כפ"ס ייהנו מרחובות נקיים מצואה. בינתיים, הם ייאלצו לקוות לגילויי אזרחות טובה מצד שכניהם ואכיפה ראויה של פקחי העירייה.

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא רואה בחיוב את הצעת החוק ליצירת מאגר DNA של כלבי העיר ובוחנת את יישומו מבחינה משפטית. עד אז, ממשיכה העירייה במלוא המאמצים למיגור תופעת גללי הכלבים במרחב הציבורי, באמצעי הסברה ואכיפה גלויה וסמויה".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. איילת

    נשמע מאתגר
    אבל אולי סוף סוף הגינה הפרטית שלי, לא תיראה כמו גינת כלבים, בגלל הכלב של השכנים

  2. מיכל

    הגיע הזמן לטפל בנושא צואת הכלבים. זה פשוט דוחה ומגעיל ילדים ומבוגרים דורכים על זה וזו תופעה נוראית – הגיע הזמן!!!!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר