מרגש: קריאה לשימור קיוסק הרשקו המיתולוגי

תושבים בכפר סבא קוראים להחיות מחדש את הקיוסק של בני הזוג הרשקוביץ שהלכו לעולמם. המקום עומד מוזנח ושומם כבר כ-5 שנים

פורסם בתאריך: 9.8.21 08:52

כבר חמש שנים עומד שומם ומוזנח המקום שהיה אבן שואבת לכל תושב כפר סבאי. מדובר בקיוסק של הרשקו המיתולוגי, אותו ניהלו בני הזג טובה ומילו הרשקוביץ במשך עשרות שנים בסמוך למתחם החטיבות, קיוסק שכל תלמיד הכיר. הקיוסק ברחוב זאב גלר ליד בית האבות פעל כ-50 שנה ודורות של כפר סבאים עברו דרך בני הזוג הרשקוביץ. לחמניה עם חומוס ומלפפון חמוץ, סנדביץ' עם נקניקיה, שלוק, קפה, אלו היו חלק מהתפריט המוכר של המקום.

מירון לייבוביץ' תושב העיר, פרסם באחרונה פוסט שהפך ויראלי וגרר תגובות רבות. הוא פנה בצורה נרגשת לקברניטי העיר לדאוג לשיפוץ המקום ולהנצחת זכרם של בני הזוג הרשקוביץ. "היה מי שאמר שמי שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל", הוא כתב.

לייבוביץ', יליד העיר ותושב כפ"ס קרוב ל-50 שנה, מספר מנין באה לו היוזמה לצאת עם הקריאה החוצה: "הדברים שרשמתי הם מדם ליבי. כמי שנולד וגדל בכפר סבא אני חושב שחייבים להנציח את המקום שנראה נורא היום. זה כבר הרבה זמן ככה, לדעתי משהו כמו 5 שנים. המטרה היא להוביל מהלך על מנת שהעירייה תבצע שימור למקום ושהוא ימשיך לפעול כקיוסק שישרת את החטיבות. שוחחתי עם גורמים בעירייה בנושא ויש נכונות מצידם לעשות זאת. צריך להראות גם נכונות מצד התושבים וההיענות לפוסט רק מראה כמה הנושא נוגע להרבה אנשים".

פנחס כהנא, חבר מועצת העיר וחבר ועדת השימור בכפר סבא: "המקום ברשימת האתרים לשימור. יצאה הודעה לציבור שיכול להעיר הערותיו. זה במסגרת סעיפים 77-78 בחוק התכנון והבנייה. המשמעות היא שהוועדה המחוזית פרסמה את הרשימה ואחרי הערות הציבור ואישור הרשימה מי שברשימה לא יוכל לשנות האתר ללא תיק תיעוד ותיאום. זו החלטה של הוועדה המחוזית, שמודיעה על תכנית או במקרה זה רשימת אתרים לשימור, וזה אומר שעד שלא תהיה תכנית מפורטת, אי אפשר לעשות שינויים במבנה או להגיש בקשות להיתרים לפני שמכינים תיק תיעוד ורואים מה משמעות תכנית השימור למבנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר