צילום מתוך שידור ישיבת המועצה
צילום מתוך שידור ישיבת המועצה

"פוליטיקה מכוערת", "מעשה מושחת". ישיבת מועצה סוערת בכפר סבא | צפו

הניסיון להשאיר בתפקיד את עוזר סגן ראש העירייה למרות הרוטציה עורר סערה גדולה וגרר התבטאויות חריפות, כמו "אתנן פוליטי" ו"מסע נקמה"

פורסם בתאריך: 29.7.21 17:25

ישיבת מועצה סוערת נערכה אמש ולראשונה מזה שנים הפסידה הקואליציה בהצבעה. זה קרה בהצעה שהגישה, בתמיכתו של ראש העירייה רפי סער, למנות את יניב בלייכר, עוזרו של סגן ראש העירייה היוצא עילאי הרסגור הנדין, לתפקיד עוזרו של הסגן החדש, דני הרוש. תוצאת ההצבעה במועצת העיר הייתה 10-9 נגד ההצעה, כאשר ארבעה חברי קואליציה התנגדו: איתן צנעני, אמיר קולמן ד״ר קובי רפאל ותהילה מימון.
כחלק מהסכם הרוטציה, סיים הרסגור הנדין ממר"צ את תפקידו כסגנו של רפי סער לאחר שנתיים וחצי בתפקיד וביקש להשאיר את עוזרו בתפקיד. יש לציין, כי תפקיד עוזר סגן ראש העירייה הוא משרת אמון, כלומר, ברגע שנושא המשרה מסיים את תפקידו גם עוזרו מחויב לעזוב.
חיצי ביקורת רבים הופנו כלפי עילאי הרסגור הנדין, בטענה כי מדובר בניסיון לחלוב את המערכת על חשבון משלם המיסים, בטח ובטח בתקופה כשעיריית כפר סבא מתמודדת עם גירעון של מיליוני שקלים. במהלך הישיבה הסוערת נרשמו חילופי האשמות קשים בין חברי קואליציה ואופוזיציה. "ניסית לעשות מעשה מושחת ועצרנו אותך", הטיח סגן ראש העירייה איתן צנעני לעבר עילאי הרסגור הנדין.
גורמים פוליטיים באופוזיציה טענו, כי סיום הקדנציה של הרסגור מסמל את כישלונה של סיעת מר"צ כולה בקדנציה הנוכחית: "אם מישהו חשב שמר"צ יהיו שומרי טוהר השלטון הרי שבקדנציה הזאת היו אין ספור הזדמנויות להבין שלא, פשוט לא. בלייכר איש מוכשר, אך הכללים לגבי עובדים במשרות אמון ברורים ויניב צריך לסיים את תפקידו יחד עם עילאי. כל הכבוד לאיתן צנעני שבנועם, בצורה פשוטה וישירה לא נתן יד לקומבינה, לא נתן יד לסחטנות".
יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון, אמר: "הניסיון למנות למשרת אמון את עוזרו של יו"ר מר"צ שסיים תפקידו לעוזרו של סגן ראש העיר דני הרוש נכשל אתמול בקולות האופוזיציה וחלק מחברי הקואליציה. לא נסכים לבצע מינויים שנראים כמו קומבינה פוליטית שתנפח את המנגנון העירוני על חשבון משלם המיסים, במיוחד בתקופה זו של מצוקה כלכלית".


צביקה צרפתי, חבר האופוזיציה, ממתנגדי ההצעה: "אסור לשכוח שלראש העיר יש שני עוזרים אישיים, ועכשיו ניסו למנות עוד עוזר לכל סגן, סה"כ ארבעה. אך פעם לא היה מצב כזה. אני לא חושב שיש צורך בעוזר אישי וגם המצב התקציבי של העירייה לא מאפשר. יש פה אתנן פוליטי, לא היה דבר כזה ולא יהיה. אני מעריך את היושרה של חברי המועצה שהצביעו נגד, זה לא היה צריך לעלות מלכתחילה להצבעה".

עילאי הרסגור הנדין אמר: "סיעת מרצ המומה ממסע הנקמה של סגן ראש העיר איתן צנעני, לאחר שורת ההישגים שהשגנו עבור תושבי כפר סבא, ובהם תחבורה ציבורית עירונית בשבת, בית לקהילה הגאה, פתיחת היכל התרבות בשבת ותעודת אישור זוגיות עירונית. צר לנו על כך שסיעותיהם של הדר לביא ויוסי סדבון הצטרפו לקנוניה לפיטוריו של עובד מעולה, שעזב חיים נוחים בהייטק כדי לתרום מכישרונו למען תושבי כפר סבא. יניב אחראי על תוכנית האב החדשה לתחבורה ציבורית, להבאת שבילי האופניים לביצוע, לרפורמה מקיפה בשדרוג הסעות התלמידים, שכעת האופוזיציה קטעה אותה, לפרויקטים סביבתיים חדשניים ולשלל נושאים שמטרתם היא אך ורק שיפור החיים בכפר סבא. רצינו מאוד לשמור אותו בעירייה למען תושבות ותושבי כפר סבא כעובד חרוץ ומוצלח, ושמחתי על כך שדני הרוש הציע לקלוט אותו לתקן הפנוי אצלו. מה שקרה בישיבת המועצה הוא הפוליטיקה המכוערת ביותר שניתן לחשוב עליה. נמשיך להוביל הצלחות למען כפר סבא למרות ניסיונות ההרס".
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מכבדת את החלטת מועצת העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר