פארקינג דיי יזראל
פארקינג דיי יזראל

החניה במרכז הקיימות תהפוך להפנינג של רכיבה על אופניים

אירוע "פארקינג דיי יזראל", במסגרתו הופכים שטחי חניה למקום של פעילות חברתית וקהילתית, מגיע ביום שישי לכפר סבא

פורסם בתאריך: 11.9.17 09:28

ביום שישי הקרוב (15.9) תיקח כפר סבא חלק באירועי Parking Day Israel, אירוע שמתקיים במספר ערים ברחבי הארץ לראשונה, ביניהן הרצליה ותל אביב, ביוזמת עמותת מרחב וארגון מגמה ירוקה שפועלים לשמירה על איכות הסביבה ולקידום נושאים סביבתיים בקרב ציבור הסטודנטים. ההשראה לקיום האירוע בישראל היא מסורת עולמית שמתרחשת בשנים האחרונות, במסגרתה תושבים הופכים מקומות חנייה ציבוריים למרחב בו מתקיימת פעילות חברתית על ידי התושבים המקומיים, בחודש ספטמבר. האירוע בכפר סבא יתקיים בחנייה של מרכז הקיימות העירוני קיפוד, ויעסוק בנושא רכיבה על אופניים.

אלון אלירן, המתנדב בארגון מגמה ירוקה החליט להביא את הפרוייקט לכפר סבא ולקיים אותו בסמוך למרכז קיפוד, שם תתקיים ביום שישי השקת מיזם "קפה תיקון", במסגרתו תושבים מוזמנים לתקן מכשירים שאינם תקינים ללא עלות באמצעות קבוצת מתנדבים שבחרה העירייה לתקן את המכשירים. אלירן בחר שהאירוע של הפארקינג דיי בכפר סבא יתמקד בנושא רכיבה בטוחה על אופניים, מכיוון שהתושבים מוזמנים להביא למרכז קיפוד גם להביא אופניים לתיקון, לקראת יום כיפור.

"החלטנו לחבר את האירוע שלנו לאירוע של מחלקת הקיימות בעירייה, גם מבחינת המיקום וגם מבחינת התכנים שמועברים בו", אומר אלירן, "חשבנו לקיים בחנייה שליד מרכז קיפוד מפגש של תושבים רוכבי אופניים, שם ניצור מרחב מזמין לישיבה ונזמין את אותם תושבים לשוחח על נושא של רכיבה בטוחה על אופניים או על יצירת דרכים ידידותיות לרכיבה על אופניים בעיר וכל מה שעולה על רוחם בהקשר לנושא של רכיבה על אופניים".

מה המטרה של האירוע?

"הרעיון הוא לנהל שיח על המרחב הציבורי ולהראות שיש המון שטח שתפוס על ידי מקומות חנייה ומה עוד יכול להתרחש בשטח הזה, באופן שמאפשר ליותר אנשים ליהנות ממנו מאשר מכונית אחת שחונה שם. המטרה היא להתייחס למרחב הציבורי ככזה שיכול להיות בשימוש רחב יותר מאשר המקום שתופסת המכונית".

אלירן מגייס מתנדבים מכפר סבא שייקחו חלק באירוע ומזמין את כולם להצטרף: "כולם מוזמנים לבוא ולקחת חלק באירוע. אנשים שיכולים להעביר תכנים בנושא הזה מוזמנים לפנות אלינו. זו הזדמנות של תושבים בעיר להפגש ולהכיר אלה את אלה".

הפארקינג דיי יתקיים כאמור ביום שישי הקרוב, 15.9, בחנייה שליד מרכז קיפוד, ברחוב החי"ש 2, בשעות 13:00-9:00. ניתן ליצור קשר עם אלון אלירן במייל- [email protected].

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר