אלוף תמיר ידעי, הרמטכ"ל אביבי כוכבי ואלוף יהודה פוקס

תושב העיר, האלוף תמיר ידעי, ימונה למפקד זרוע היבשה

אלוף יהודה פוקס, תושב קיבוץ חורשים שבשרון, מחליף את ידעי בתפקיד מפקד פיקוד מרכז. הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס חילופי המפקדים: "המפקדים המתחלפים ראויים, מקצועיים וערכיים"

פורסם בתאריך: 16.8.21 09:16

אלוף יהודה פוקס נכנס לתפקיד מפקד פיקוד המרכז, במקומו של אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד כשנה ומונה למפקד זרוע היבשה. פוקס, בן 52, תושב קיבוץ חורשים בדרום השרון, נשוי+2, שירת מאז 2019 כנספח ההגנה בוושינגטון ארה"ב.  הוא מחליף, כאמור, את תמיר ידעי תושב כפר סבא, ששירת כמפקד פיקוד המרכז מ-2020.
טקס חילופי המפקדים נערך בשבוע שעבר (11.8) במפקדת פיקוד המרכז במחנה 'נחמיה', בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובהשתתפות חברי פורום מטכ"ל, ראשי רשויות מקומיות, משפחות ומוזמנים נוספים. האלוף ידעי ימונה למפקד זרוע היבשה.
מדברי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "תמיר, אתה עומד כאן בסיומה של שנה מלאת אתגרים ומורכבויות, שנה שבה הובלת את הפיקוד בהתמודדות מול פיגועים והפרות סדר. עם פרוץ המהומות האחרונות במזרח ירושלים והקרנתן על איו״ש שהפכה לאלימה ביותר, הנהגת מדיניות ופעילות נבונה ומאוזנת, שידעה לשלב בין ריסון האלימות הפרועה לגישה מקצועית וערכית. זו תקופה שהייתה יכולה להסתיים עם הרבה יותר אירועי טרור קשים, כמו גם עם הרוגים הרבה יותר בצד הפלסטיני. כאמור, מי שלא היה שם לעולם לא יבין, מי שהיה, כמוני, כמו רבים אחרים יבין ויעריך. יהודה, אתה קצין מוכשר, עם ניסיון מבצעי רב, שמכיר את הגזרה עוד מימיך כמג"ד וכמח"ט. אתה מפקד מקצועי עם סטנדרטים גבוהים ואנו מפקידים בידיך פיקוד רגיש בתקופה רגישה. אני משוכנע שניסיונך העשיר וחוכמת הפיקוד שלך יובילו אותך להנהיג את הזירה תוך שילוב נכון בין נחישות מבצעית לערכים".

אלוף יהודה פוקס

אלוף תמיר ידעי

מפקד פיקוד המרכז היוצא, אלוף תמיר ידעי: "גיבשנו אסטרטגיה שתכליתה שימור היציבות הביטחונית, שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ויצירת מרקם חיים טוב יותר עבור שתי האוכלוסיות. דבר אחד ליווה אותנו כל הדרך – לעולם לא להניח כמובן מאליו שאנו צודקים. להחזיק את הספק, את המוטרדות התמידית ולהעדיף תמיד עבודה קשה על פני תחושת שביעות רצון עצמית. פוקס, מזה חודשים ארוכים שאתה מתכונן לתפקיד במסירות ורצינות ראויים להערכה. אין לי ספק בכישוריך, ביכולת המקצועית, בניסיון המבצעי, באישיותך כבן אדם וכמפקד. אם יש בעברך כדי להעיד על העתיד, אז אני סמוך ובטוח כי פיקוד המרכז יכול להתגאות על כך שאתה הוא מפקדו".
מפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף יהודה פוקס: "בהתרגשות רבה ובתחושת אחריות כבדה, אני שב היום כאלוף הפיקוד, אל הבית שהיה עבורי כל חיי, ובכל שנות שירותי, ירושלים ופיקוד המרכז. אני מתחייב לעשות כל שנדרש על מנת לממש את המשימה אשר הוטלה עלי ועל קציניי וחייליי – להגן על תושבי האזור, לגדוע את יד הטרור ומחולליו ולהבטיח שגרת חיים טובה ומשגשגת לתושבי האזור כולם. תמיר, הפיקוד שאתה מוסר לי חזק מתמיד. יצרת מסד ידע מבצעי תשתיתי רחב ועמוק דרכו למדתי את האתגרים האזוריים ואליו אשוב בכל מורכבות בהמשך. אני מבקש להודות לך במיוחד על חפיפה אמיתית ושקופה מתוך רעות-לוחמים, חברות ודאגה כנה לפיקוד ולכוחות הפועלים בו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איריס

    מאחלת לתמיר המקסים והמוכשר שיהיה הרמטכל התימני הראשון ויגשים את חזונו של בן גוריון לטחר 73 שנים הגיע הזמן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר