יצחק ולד. צילום ניר קידר
יצחק ולד. צילום ניר קידר

סער מציע: פארק כפר סבא ייקרא על שמו של יצחק ולד בעודו בחיים

ועדת השמות אישרה אתמול את ההצעה שטעונה אישור של מועצת העיר. העירייה בתגובה לביקורת האופוזיציה: "ייטב אם חלק מנבחרי הציבור יבצעו חשבון נפש"

פורסם בתאריך: 24.8.21 08:00

האם פארק כפר סבא ייקרא על שמו של ראש העירייה לשעבר, יצחק ולד, בעודו בחיים? אתמול התכנסה ועדת השמות העירונית לדון בבקשת ראש העירייה רפי סער לקרוא לפארק על שמו של ולד ואישרה את ההצעה, ההחלטה טעונה בכל מקרה אישור של מועצת העיר. אם וכאשר תאושר ההחלטה בסופו של התהליך, מדובר בצעד תקדימי, מאחר וטרם נקרא אתר/רחוב/פארק בכפר סבא על שם אדם בעודו בחיים.
יצחק ולד, בן ה-82, כיהן במשך 21.5 שנים בתפקיד ראש העירייה. רפי סער, ראש העירייה הנוכחי התחיל את דרכו  בעירייה תחתיו עד שהגיע לתפקיד המנכ"ל. ולד, שלא קיבל הודעה רשמית על המהלך, אמר: "שמועה כזו הגיעה אליי. לא מדובר במשהו נדיר, בראשל"צ היכל התרבות קרוי על שם ראש העיר, בכרמיאל, בחולון, בפ"ת ועוד. אני רואה בזה הערכה, בכל זאת עשיתי משהו בכפר סבא. אקבל זאת בהכנעה. אין פה שום בעיה אתית או מוסרית".

 

חברת המועצה וועדת השמות העירונית, הדר לביא, ביקרה את ההחלטה: "אני נבוכה ומתביישת שראש עיר בכפר סבא מעז לבקש להנציח את פטרונו, ראש העיר לשעבר, בעודו בחיים. ראש העיר לשעבר ולד, שיזכה לחיים ארוכים ובריאים, יהיה ראוי וזכאי להנצחה לאחר מותו, כמו כל ראשי העיר שלנו".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא גאה להציע את קריאת הפארק העירוני כפר סבא על שמו של יצחק ולד מראשי העיר המוערכים ביותר בתולדות העיר. ולד בן ה-83, שפירות עשייתו הציבורית עודם מהווים חלק מהותי מכפר סבא, מילא במשך קרוב ל-30 שנה שורה של תפקידים ציבוריים, כאשר כ-22 שנה מתוכם כיהן כראש העיר. כידוע, ראש העיר לשעבר המוערך והאהוב, הוא שהגה ותכנן את הקמתו של הפארק העירוני כפר סבא. קריאת הפארק על שמו הנה סמל להערכה וההוקרה העמוקים שרוחשים כלפיו תושבי העיר, על עשייה ארוכת שנים ובעלת אין ספור תמורות לקידום ופיתוח העיר כפר סבא. יצוין כי, הנצחת פועלם של נבחרי ציבור בעודם בחיים הנה צעד מקובל, כך למשל אצטדיון טדי על שם טדי קולק, ראש עיריית ירושלים לשעבר, טיילת ת"א על שם ראש עיריית ת"א לשעבר שלמה (צ'יץ') להט ועוד. צר לנו כי חברי האופוזיציה בוחרים לעשות שימוש ביוזמה המבורכת לצורך התנגחות פוליטית נלוזה. יתרה מכך, ייטב אם חלק מנבחרי הציבור יבצעו חשבון נפש, ויבחנו מחדש את הגבול בין ביקורת לטובת הציבור ובין ביקורת הרסנית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפארק לא היה אמור להיקרא על שם שמעון פרס? ההצעה לא נדחתה, כי הוא עדיין היה בחיים?

  2. גד

    יצחק ולד ראוי לזה ראש עיר השקיעה בתנופה האדירה של העיר ולזאת צריך להאריך את אשיותו מקוה מאוד שיזכה להערכה

  3. איילת.ע.

    הדר לביא. גם אם את באופוזציה, לא חייב להתנגד לכל דבר. תדברי לגופו של עניין. שעל כל דבר את קופצת ומתנגדת זה כבר מאבד מהעוקץ שלו וגם מהאמינות. ויש לי לא מעט ביקורת על תפקוד העירייה בתחומים שונים, אבל כשצריך לפרגן אפשר לפרגן או לשתוק. זה כמו מי שצועק זאב,זאב על כל דבר. כבר לא מאמינים לו. אני עוקבת קצת אחרי הפוליטיקה בכפר סבא ולא ראיתי דבר אחד שעליו לא הגבת לרעה. תתמקדי במה שבאמת טעון שיפור, כמו רמת הניקיון בעיר, שיפור חזות העיר, שיפור במחלקת גנים

  4. ענת

    כול הכבוד עשה הרבה לזולת לעיר כפר סבא שמחה בשבילו גאווה גדולה
    אני בעד

  5. אלעד

    מה הוא עשה למען הפארק ? כלום ושום דבר אז למה לקרוא על שמו ? את הפארק קידם ועשה יהודה בן חמו !!!
    תקרא לפארק על שם רפי סער

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר