פרופסור שמחה גולדין, צילום באדיבות המשפחה

שמחה גולדין: "הכשלים של הפיקוד הבכיר היו בוהקים כמו פרוז'קטור באמצע הלילה"

אביו של הדר גולדין ז''ל, הגיב לדברי תא"ל עופר וינטר, שסיפר כי התנגד לפעולה בה נפל בנו בצוק איתן

פורסם בתאריך: 25.8.21 20:13

הרצאה שהעביר לאחרונה מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, תא"ל עופר וינטר, חשפה מידע על מבצע "יום שישי השחור" לפני שבע שנים, במסגרת "צוק איתן", בו נהרגו סגן הדר גולדין מכפר סבא, רס"ן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני בפעילות של סיירת גבעתי, שהסתבכה ואף הביאה לחטיפת גופתו של גולדין.
על פי עדויות, במהלך ההרצאה חשף תא"ל וינטר, כי רגע לפני תחילת הפעולה המבצעית הוא התנגד לה, מאחר שסבר כי הסיכון גובר על הסיכוי וכן בשל המידע שהיה בידי צה"ל ושב"כ על הימצאות מנהרת טרור שייתכן שתצא ממנה פעולת טרור.
"יום שישי השחור" נודע כאחד הרגעים הקשים ביותר של מבצע צוק איתן. ב-1.8.2014 הוכרזה הפסקת אש למשך 72 שעות. במהלך שעות הבוקר של אותו יום יצא כוח של גדוד הסיור של חטיבת גבעתי לפעילות איתור מנהרה באזור רפיח. בשלב מסוים הכוח הופתע על ידי חוליית מחבלים ששהתה במנהרת טרור, ובמהלך הקרב נהרגו שלושת הלוחמים וגופתו של גולדין נחטפה, ומוחזקת עד היום ברצועת עזה.

הדר גולדין ז"ל

הדר גולדין ז"ל

בעקבות הפרסומים בתקשורת על דבריו של עופר וינטר, אמר פרופסור שמחה גולדין, אביו של סגן הדר, "עופר וינטר חשף היום את מה שכולנו מרגישים כבר שבע שנים – הכשלים של הפיקוד הבכיר היו בוהקים כמו פרוז'קטור באמצע הלילה. הדבר המטריד ביותר הוא שהכישלון בניהול האירוע לא נגמר במבצע עצמו – הוא ממשיך בכסת"ח של כל הפיקוד הבכיר כבר שבע שנים. הרמטכ"ל של מבצע צוק איתן, הוא היום שר הביטחון (בני גנץ, ג.ג.), במקום להילחם כדי לכפר על הכשלים של הפיקוד הבכיר שלו במבצע צוק איתן, החבורה הזו ביחד ממשיכה להפקיר את הבנים כבר שבע שנים. השבוע למדנו ששר הביטחון דווקא יודע להילחם, כשמדובר בפנסיות התקציביות שמוסיפות לו ולחבריו מאות אלפי שקלים הוא הלוחם הכי גדול. אם גנץ היה נלחם על השבת אורון והדר כמו שהוא נלחם על התוספת לפנסיות התקציביות, הבנים כבר מזמן היו חוזרים הביתה".

אתמול ביקר פרופסור שמחה גולדין בבית החולים סורוקה בבאר שבע את משפחתו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפצע בתחילת השבוע כתוצאה מירי על הגדר ברצועת עזה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמוס

    שמחה היקר, עם כל האהדה והסימפטיה למצבכם, אולי אפשר להפסיק להשמיץ בלי הרף את הדרג הפיקודי ? מה זה תורם לחוסנו הלאומי? איך זה מקרב את שיבת הבנים ? לטעמי גם פוגע בזכרון הבן , אולי תשנה כבר דיסקט?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר