ציון סודרי ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

חודש לפני שמלאו לו 100: הלך לעולמו יקיר העיר, בן ציון סודרי

סודרי ז"ל זכה באות בשנת 1996, והיה פעיל מאוד בקהילה. בנו, דוד סיפר: "בשמחת תורה האחרון, כשהוא על כיסא גלגלים, הוא שר בכוחותיו האחרונים וכל הקהל חזר אחריו"

פורסם בתאריך: 13.10.21 15:09

בן ציון סודרי, יקיר העיר כפר סבא, נפטר השבוע (שני), חודש לפני יום הולדת ה- 100. כמאתיים בני משפחה, חברים ומכרים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. סודרי יליד ירושלים, היה בנה בה נולד, 1921, הילד הראשון שנולד בארץ ישראל באותה שנה ונקרא בן ציון. הוא הותיר אחריו במותו אישה, מלכה, 5 ילדים, 14 נכדים ו-16 נינים. ציון ז"ל ומלכה היו נשואים 69 שנים.
בשנת 1952 עבר עם משפחתו לכפר סבא. הוא עבד בסלילת כבישים ובהמשך היה סמל חקירות במשטרת כפר סבא, ולאחר מכן מפקח מס וסגן פקיד השומה לענייני ניכויים וזיכויים. במקום עבודתו היה פעיל בנושא זכויות לעובדים והומלץ ע"י מועדון רוטרי כ-"איש שירות השנה". בשנת 1996 זכה בתואר "יקיר העיר" כפר סבא.
בטרם פרש לגמלאות וגם בשנותיו האחרונות הקדיש את זמנו למען הקהילה ואהבת התורה. ציון ז"ל שימש גבאי ראשי וחזן בבית הכנסת, והכל במאור פנים, חיוך ואהבה. הוא זכה להוקרה מטעם ראש העיר על פועלו במסגרת "מוקד רווחה לקשיש" וכמו כן, קיים מצוות ביקור חולים, ניחום אבלים וסייע למשפחות נזקקות.
דוד סודרי, בנו של ציון, מספר: "אבא מאוד אהב לעזור לאנשים, היה אפוטרופוס של מספר אנשים עריריים, היה אדם פשוט ועניו. היה לו שקט נפשי עילאי. כאשר עזב את המשטרה למס הכנסה, כולם רצו שיטפל בהם, כי היה אדם כל כך טוב. הוא תמיד חיפש את מה שמגיע לאזרח ולא את מה שהוא חייב לשלם. הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה והיה רוכב על אופניו לעבודה עד גיל 65. בבית הכנסת אבי זכר את כל התפילות והניגונים. בשמחת תורה האחרון, כשהוא על כיסא גלגלים, הוא שר בכוחותיו האחרונים וכל הקהל חזר אחריו".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "החיבור של בן ציון סודרי ז"ל לכפר סבא היה איתן ושורשי, בזכות אהבתו העמוקה לעיר שלנו ולאנשיה. בן ציון פעל במשך כל חייו מתוך שליחות ציבורית שהשפיעה על מאות תושבי העיר וששיפרה את חייהם ללא היכר. קצרה היריעה מלתאר את כל פועלו למען העיר ותושביה. כפר סבא נפרדת מאדם שקהילתנו האהובה חבה לו רבות. זכינו בתושב אוהב אדם שהקדיש את חייו למען האחר, ונמשיך לשאוף לחיות ולפעול ברוח מורשתו. יהי זכרו ברוך".

יהי זכרו של ציון סודרי ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר