עמותת מלוא טנא. צילום עזרא לוי
עמותת מלוא טנא. צילום עזרא לוי

פיתחו את הלב וצרו קשר: העמותות בכפר סבא זקוקות לתרומות ולמתנדבים ערב החג

בעמותות המחלקות סלי מזון בכפר סבא מדווחים על עלייה בביקוש ועל ירידה בתרומות

פורסם בתאריך: 13.9.17 10:00

לקראת ראש השנה העמותות בכפר סבא נערכות לאריזת ושליחת סלי מזון למשפחות נזקקות. מנהלי העמותות מספרים על עלייה בביקוש לסלים בקרב התושבים, ועל הצורך בתרומות ובמתנדבים בימים שלפני החג.

דוד ישעיהו, יו"ר עמותת מלוא הטנא, אומר כי השנה צמצמה העמותה את הפעילות שלה  עקב קשיי תקציב. "תמיד יש עלייה בביקוש לסיוע של העמותה, אבל דווקא נאלצנו לצמצם את הפעילות עקב קשיי תקציב. נשמח לכל תרומה שהיא, בין אם כספית ובין אם באמצעות תרומת מוצרי מזון לעמותה".

השנה, העמותה תחלק 200 סלי מזון במקום 250 סלים שהיו מחלקים תמיד, את חלקם הכינו מתנדבים ואת חלקם קיבלה מארגון "לתת". הסלים כוללים בין השאר דבש, נרות, יין עוף, דובשניות ועוגות. בעמותה יש 60 מתנדבים שמתנדבים בה באופן קבוע.  החל מיום ראשון יחלו המתנדבים בעמותה לחלק את הסלים למשפחות. ישעיהו, מבקש מהציבור לתרום לעמותה ומזמין את הציבור לסייע באריזת וחלוקת סלי המזון. "אני רוצה לאחל חג שמח לכולם, אני מאוד מקווה שמספר הנזקקים בעיר יירד".

לתרומות ולהתנדבות יש לתאם מראש יחד עם דוד ישעיהו- 053-5658018.

בעמותת אש"ל בכפר נערכים ביתר שאת לחג. העמותה תחלק השנה יותר מ־600 סלים עשירים לכ־250 משפחות בכפר סבא, כך שכל משפחה תקבל שני סלים. חלוקת סלי המזון תיערך בשיתוף עם ארגון קרן השבת שמסייע לעמותה באיסוף התרומות ובאריזת הסלים. "מדובר בסל מלא ומכובד, עם חומרי ניקוי, עופות, דבש, תמרים רימונים סוכר, שמן, יין ומלח", אומר יו"ר העמותה, יואל ימיני. את הסלים החלו בעמותה לחלק ביום חמישי האחרון והחלוקה צפויה להמשך גם בראשית השבוע הבא. ימיני, מציין כי 100 נערים הלומדים בקריית הרצוג בכפר סבא מסייעים לעמותה לארוז את הסלים, בנוסף לכ־40 המתנדבים הקבועים. "יש עלייה בביקוש לסיוע מהעמותה. ככה זה בכל שנה. השנה, בפרט, אנחנו מקבלים פניות חדשות וכמובן שאנחנו משתדלים לענות ולעזור לכולם. אנחנו פונים לציבור שיבוא לסייע ולתרום מצרכי מזון הקשורים בחג, ואנחנו צריכים מתנדבים שיסייעו לחלק את סלי המזון", אומר ימיני.

בעמותה לא מסתפקים רק בחלוקת הסלים וכמדי שנה הם מקיימים סעודת ערב חג בכפר סבא ומזמינים את כל מי שידו אינה משגת ואנשים שאין להם היכן לעשות את החג, להצטרף אליהם. ארוחת ערב החג תיערך בסניף של העמותה ברחוב רוטשילד 54 בכפר סבא ולסעודה שהעמותה מארגנת במרכז לקשיש בשכונת יוספטל בכתובת שאול המלך 5. אנשים שרוצים להצטרף לארוחת ערב החג צריכים לעשות זאת בתיאום מראש עם משרדי העמותה בטלפון: 09-7680050.

עמותת "עוטפות באהבה" שהוקמה על ידי קבוצת אמהות מכפר סבא ומהוד השרון, ממשיכה במסורת של חלוקת סלי מזון לחג אותה החלה כבר לפני כארבע שנים, מלבד עיסוקה דרך קבע בסיוע לילדים בסיכון. השנה, העמותה מחלקת 50 סלי מזון בשווי של 400 שקל למשפחות נזקקות בכפר סבא, קשישים וניצולי שואה. בסלים יש עוף או דג (על פי בקשת המשפחות), ביצים, שמן, ירקות מוצרי ניקוי, דבש, קופסאות שימורים ועוד. בעמותה נעתרים גם לבקשות מיוחדות של משפחות, ומשפחה שביקשה למשל גם מוצרים לתינוקות כמו מטרנה וחיתולים קיבלה אותם בסל.

בעמותה זקוקים למתנדבים שירכיבו סלי מזון ויחלקו אותם פרטנית למשפחות שפנו לעמותה. "יש לי 20 ניצולי שואה עריריים, חלק מהעיר וחלק מירושלים שאני רוצה להעשיר להם את שולחן החג. אני צריכה שאנשים יעבירו תרומות על מנת שאוכל להשיג את המטרה הזו" אומרת יו"ר העמותה, דנית הראל "אני צריכה משפחות שיאמצו משפחות בכפר סבא וירכיבו סל מזון בסופר ויעבירו להם אותו, יש לי עוד לפחות 4 משפחות כאלו בעיר שאנחנו זקוקים לסיוע של הציבור על מנת שנוכל להעניק להם סלי מזון". ניתן לסייע לעמותה בתרומות כספיות ותרומות של סלי מזון באמצעות יצירת קשר עם דנית במספר 0545659612.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר