עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי
עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי

ספורטה: "הנטישה ההמונית של הבכירים היא ביטוי לחוסר אמון בראש העיר ולכאוס שלטוני"

חברי מועצה מהאופוזיציה מבקרים את מצב העירייה לאור מה שהם מגדירים "עזיבה של בכירים רבים". יוסי סדבון: "חוסר היציבות הניהולית פוגע ברמת השרות שתושבי העיר זכאים לה"

פורסם בתאריך: 24.10.21 14:56

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, ד"ר אסנת ספורטה, וחבר המועצה ויו"ר האופוזיציה יוסי סדבון, יוצאים היום בביקורת חריפה על ראש העירייה, רפי סער, בעקבות עזיבתו של גזבר העירייה צביקה דוידי, שמצטרפת לעזיבת בכירים אחרים בעירייה. כזכור, בהמשך להודעתו של דוידי על התפטרותו בשבוע שעבר, הודיעה ספורטה כי היא קוראת לכלל חברי המועצה מהקואליציה והאופוזיציה כאחד להתאחד על מנת לקיים ישיבת חירום כלכלית. נכון לכתיבת שורות אלה מסרה ספורטה כי נאספו כבר שבע החתימות של חברי המועצה לקיום הישיבה המיוחדת.
בין העוזבים מציינת ספורטה עזיבה של שני גזברים, של מנכ״ל העירייה איתי צחר, מנכ״ל החברה הכלכלית אלעד קנדל, מהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי, ושני מנהלי אגף החינוך, האחרון שבהם ד"ר אורי ארבל שהתפטר לפני פחות משנה. כמו כן, היא מציינת כי שלוש דוברות עירייה עזבו בפרק זמן של כשנתיים, עזיבה של אדריכלית העיר, ובכירים נוספים במחלקות שונות בהם גם מנהלי מחלקות.

ד"ר אסנת ספורטה, צילום אביבית אייזקסון

יוסי סדבון צילום דניאלה קונטיני

ספורטה אמרה: "הנושא שעל הסדר בישיבה הצפויה יהיה המשבר הניהולי-כלכלי שנקלענו אליו. שני גזברים מתפטרים תוך שנה, ערב הכנת התקציב זה חריג מאוד. התפטרותם של מעל 30 מנהלים בכירים מטרידה ביותר. הנטישה ההמונית של הבכירים היא ביטוי מובהק לחוסר אמון בראש העיר ולכאוס שלטוני. מניסיוני הניהולי, כשהבכירים בעירייה מביעים אי אמון בראש העיר, הדבר מעיד על בעיית מנהיגות. כפר סבא ראויה למנהיג או למנהיגה שישקמו את העירייה ממשבר האמון שנוצר בין הדרג הנבחר לדרג המקצועי ויבססו בעיר תרבות ניהולית אחרת".

יוסי סדבון אמר: "אני מודאג מהחילופים המהירים של בעלי תפקידים בכירים בעיריית כפר סבא. חוסר היציבות הניהולית פוגע ברמת השרות שתושבי העיר זכאים לה וביכולת לקדם פרויקטים ארוכי טווח לרווחת התושבים. אני סבור שמדובר בכישלון של ראש העיר רפי סער, שאנו תושבי העיר משלמים ונשלם עליו מחיר יקר".

מיד לאחר התפטרות גזבר העירייה בשבוע שעבר, הודיעה, כאמור ספורטה כי היא קוראת לזמן ישיבת חירום כלכלית שלא מן המניין. עד עתה, חמישה חברי מועצה אישרו את תמיכתם בישיבה זו, כאשר שבעה חברים רשאים לזמן ישיבה. ספורטה ציינה, כי אם עוד שני חברי מועצה יאשרו, או אז היא תנסח את הזימון, החברים יחתמו והזימון יישלח לראש העירייה סער.

גורמים בעירייה אמרו: "כשראש עיר נכנס לתפקידו לרוב הוא מפטר שורה ארוכה של מנהלים בכירים, ככה זה עובד כמעט בכל עיר, מתוך רצון לבחור את ההנהלה הבכירה שמבצעת את המדיניות שלך. כשרפי נכנס לתפקיד זה לא קרה. הוא בחר להשאיר את המנהלים כדי לשמור על היציבות הניהולית. לאורך הזמן, ובאופן טבעי מנהלים עוזבים, כל אחד מסיבותיו שלו, חלק קיבלו קידום וחלק פורשים לגמלאות. זה רק טבעי ובעיניי גם נכון יותר בכל ארגון להתפתחות בריאה, במקום עובדים שלא זזים מהכיסא שלהם שנים רבות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר