תחנת האוטובוס ברחוב לוי אשכול, צילום פרטי

תחנת אוטובוס בכפר סבא 2021: אשפה, צחנה וללא קירוי

התחנה ברחוב לוי אשכול בעיר עומדת מוזנחת ומטונפת, הנוסעים עומדים חשופים לפגעי מזג אוויר. תושבת אחת מעדכנת מידי יום את מצב התחנה ולא מרפה

פורסם בתאריך: 7.11.21 08:26

נוסעים הממתינים לאוטובוסים בתחנה ברחוב לוי אשכול בכפר סבא נאלצים להתמודד עם לא מעט בעיות. לעיתים, נדמה שזמן ההמתנה הוא הבעיה הפחותה עבורם. מידי יום מאות אנשים המחכים בתחנה בשכונת גבעת אשכול סובלים מלא מעט מפגעים – לכלוך של פחי אשפה פתוחים, גזם שלא נאסף, ריחות צחנה, זבובים ויתושים. בנוסף, מדובר בתחנה מאולתרת בה עוברים שישה קווים המשרתים נוסעים לבית העלמין פרדס חיים בכפ"ס, רעננה והרצליה, אך הנוסעים נאלצים לחכות ללא קירוי על מדרכה צרה, תחת השמש הקופחת או לחילופין חשופים לגשמים הקרבים ובאים. בעיריית כפר סבא אומרים כי קיימת תוכנית להצבת סככה והשלמת מדרכה, אולם באותה נשימה טוענים כי התושבים לא שומרים על הניקיון.
מירה מוטיהי, תושבת גבעת אשכול, המעדכנת את הסטטוס אודות מצב התחנה מידי יום בקבוצת הפייסבוק שלה 'כיף בכפר סבא/ויצמנים' ומצויה בקשר עם גורמים בעירייה, מספרת: "התחנה המאולתרת מוצבת ליד חדר אשפה של בניין, מוקפת בפחים פתוחים, זבובים חוגגים, ריח צחנה, שמש קופחת כל הקיץ, אין טיפת צל עכשיו, בחורף חשופים לגשמים, יש רק עמוד ושלט של מספר התחנה. כמות הממתינים לאוטובוס גדולה במיוחד בתחנה הזו. שלחתי פניות למוקד, אין מענה. יום יום אני מעלה עדכון יומי של המצב הזה ואין התייחסות, אפילו להפך. מחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור הנדין התווכח איתי באחד הפוסטים מבלי להתייחס למצוקה".

כך כתבה מירה לעילאי הרסגור הנדין :"מי שיושב על כיסא ולא ממלא את תפקידו, בוודאי שהוא מחמם כיסא חסר תועלת, אולי תקום מהכיסא, יבוא מישהו וכן יזיז את העניינים. למה אין תחנת אוטובוס מסודרת? כל בוקר אני מעלה פוסטים עם תיעוד, תמונות וסרטונים שמתעדים הכל. למה התושבים צריכים לעמוד בשמש הקופחת ליד חדר אשפה, כשפחי אשפה פתוחים מקיפים אותם עם 90000 זבובים ועם ריח נוראי? הבוקר גם ערמת גזם נשארה מאתמול על הכביש".

כמה זמן התחנה במצב כזה?
"כמה חודשים, מאז שינוי מסלולים של קווי מטרופולין קו 29 קו 2. בנוסף, הקווים לא מגיעים כבר למקומות המרכזיים. כידוע בשכונות המזרח מתגוררת אוכלוסייה קשישה, שאין בידה רכבים והם נאלצים ללכת ברגל לתחנות".

 

תגובת עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא:" מצוקת התושבים מובנת. הסבל ברור, ולא כך הייתי רוצה שתהיה חוויית ההמתנה לתחבורה הציבורית. אנחנו מציבים בימים אלה סככות חדשות לקירוי תחנות אוטובוס ברחבי העיר. בסיום התהליך לא יישארו כמעט תחנות שאינן מקורות. התחנה הספציפית הזו תוכננה לפני שנים רבות בנקודה בה רוחב המדרכה הוא צר במיוחד. לכן אנחנו פועלים לפתרון הבעיה ביחד עם משרד התחבורה, שרק בסמכותו לאשר שינויים בתחנות אוטובוס".

אז מי אחראי על הפתרון? אתם או משרד התחבורה?
"רשמית משרד התחבורה. מעשית אנחנו לוקחים אחריות על צרכי תושבי כפר סבא ומתכוונים לפתור את הבעיה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "תכנית להשלמת מדרכה והצבת סככה בתחנת האוטובוס נמצאת בימים אלה בתהליך. לצערנו, חרף פעולות ניקיון, הסברה ואכיפה, ישנם תושבים אשר ממשיכים ללכלך את המרחב הציבורי ולפנות גזם שלא במקומות המיועדים לכך. נגביר האכיפה במקום על מנת למנוע הישנות המקרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר