נרות שבת וחלת שבת Tomert Depositphotos.com
נרות שבת וחלת שבת Tomert Depositphotos.com

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומבט על פרשת השבוע

פורסם בתאריך: 4.11.21 14:32

ערב שבת פרשת תולדות
ראש חודש כסלו א' כסלו תשפ"א

הדלקת נרות: 16:26
צאת השבת: 17:23

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע:

הרב יעקב מזרחי צילום פרטי

הולדת יעקב ועשיו: כבר בתקופת ההריון החלו את התחרות מי ישלוט בעולם. בלידה יעקב תופס ברגל אחיו על כן נקרא יעקב.בהמשך אברהם אבינו נפטר ויש מנהג אבלים לאכול עדשים להראות שהעולם הוא עגול. עשיו מריח את התבשיל ומבקש מיעקב שיאכיל אותו, יעקב מנצל את הרגע ומבקש מעשיו למכור את הבכורה, ומוכר לו בשמחה.

יצחק אבינו אהב וקירב את עשו הרשע ורצה לברך אותו, ואילו רבקה אהבה את יעקב הצדיק ורצתה שהברכות יינתנו לו, ועשתה ככל יכולתה עד כדי סיכון עצמה – ואמרה שאם תתגלה מעשה הרמאות של יעקב יחולו הקללות על ראשה ("עלי קללתך בני") – העיקר שהברכות יגיעו ליעקב ולא לעשו.
הדברים נשמעים תמוהים מאוד: הלא עשו, היה רשע גדול, ההולך בדרכים רעות, נוהג בגסות-רוח, מטעה ומרמה את הבריות וחוטא בחטאים חמורים ביותר, עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים, ואילו יעקב היה צדיק וקדוש "איש תם יושב אוהלים" – אם-כן מדוע יצחק רצה לברך את עשו הרשע.?

יצחק לא טעה חס-חלילה באיבחונו את עשו, אך בחושיו המחודדים המיוחדים הביט למעמקי נפשו ונשמתו, לכוחותיו הגנוזים וראה את הפוטנציאל העצום שבו. בתורה כתוב על עשו ויעקב, "ויגדלו הנערים" והזוהר מפרש שמדובר על גדילה רוחנית. שלא רק יעקב, אלא גם עשו היה גדול בכוחות רוחניים, ויתירה מזו, פוטנציאל הכוחות הרוחניים של עשיו היו נעלים משל יעקב ! לכן היה הבכור, משום שבשורש נשמתו כוחות כבירים ונעלים מיעקב. משום כך יעקב כינה אותו "אדוני", כי הדרגה הרוחנית של עשו נעלית משלו.

**
יעקב נכנס לחדרו של יצחק ומגיש לו בצורה מכובדת, ויצחק לא היה נראה לו ושואל מי זה.? ומחליט למשש אותו (יצחק לא ראה בעיניו) ואמר"הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו" יצחק אוכל ומברך את יעקב, בדיוק כשמסיים נכנס עשיו… כועס ומתעצבן מחליט לנקום ביעקב על הברכות ועל הבכורה.

מדוע באמת היה חשוב לעשיו לקבל את הברכות.? רואים מכאן, שאפילו עשיו הרשע ידע שיש מציאות של טוב בעולם רוצה לקבל חלק. רואים בסיפור מספר הוראות אלינו: חינוך מתחיל מההיריון ומשפיע על הגדילה שלו. וכן, אמנם היה איש רשע, אבל כיוון שבכל אחד יש משהו טוב גם אם הוא רשע תמיד תמצא בו טוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר