שער הר תבור של פארק כפר סבא צילום באדיבות התושבים

אחרי שנה וחצי: המלצה לפתוח את שער הר תבור של הפארק בסופי שבוע

ביוזמת האופוזיציה הודיעה הוועדה העירונית לנגישות כי תמליץ לפתוח את השער מחדש. השער סגור בסופי שבוע מזה שנה וחצי, ורק הקרוסלה מאפשרת כניסה

פורסם בתאריך: 9.11.21 07:46

בעקבות מאמץ מתמשך במועצת העיר ולחץ ציבורי הוחלט ביום ראשון השבוע בוועדת הנגישות להמליץ לעיריית כפר סבא לפתוח את שער הר תבור לפארק העירוני, לכל הבאים ובהם נכים בכסאות גלגלים ואנשים עם עגלות תינוק באופן שוויוני. הנושא עלה בעבר פעמיים בישיבות המועצה בפברואר ובחודש שעבר מטעם האופוזיציה, ונדחה על ידי כל חברי הקואליציה. בישיבת המועצה שנערכה בשבוע שעבר הגישו חברי האופוזיציה שאילתה, שבעקבותיה הודיעה יו"ר הוועדה, לירית שפיר שמש, שתפעל לפתוח את השער . השבוע כאמור.
מזה כשנה וחצי שער הכניסה המערבי מרחוב הר תבור לפארק העירוני סגור בסופי שבוע, דבר שהגביל את הכניסה אליו לאוכלוסיות רבות בעיר. בסמוך לשער, ישנה דלת מסתובבת (קרוסלה) המאפשרת כניסה לכל אדם בנפרד אשר פתוחה באופן קבוע, מה שיוצר אפליה בין אוכלוסיות. לדברי חברת ועדת הנגישות, יעל סער, הסיבה לסגירת שער הר תבור בסופי שבוע לא הייתה ברורה: "מעולם לא הסבירו במפורש מה קרה, אבל בעירייה טענו לבעיית חניה של התושבים, מטרדי רעש והשבוע בישיבת המועצה אמרו שקרה שם "מאורע קשה", אבל סירבו להסביר. תפקיד הרשות הוא לאזן בין צרכי הציבור לצרכי הפרט, סגירת השער היא פגיעה קשה בנגישות אוכלוסיות שונות לפארק בכדי לפתור בעיה מקומית של הדיירים בסמיכות לשער. הפתרון הוא באכיפה והסדרה, לא בהדרה. אני מודה לראש הוועדה, חברת המועצה לירית שפיר שמש, על הירתמותה לנושא" .
יו"ר ועדת הנגישות, לירית שפיר שמש, אמרה: "נושא פתיחתו של שער הר תבור בפארק כפר סבא נקבע מראש לדיון בוועדת הנגישות העירונית על פי שיקול דעתי כיו"ר הוועדה וכמחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות. אציין שסגירתו של השער ומניעת כניסתם של אנשים עם מוגבלות ניידות ואנשים עם עגלות ילדים, לא הייתה מקובלת עליי כבר זמן רב. לאחר ניסיונות שקטים מבחינתי לקדם את הנושא מול גורמי העירייה, בחרתי לומר את דבריי באופן ברור בישיבת מועצת העיר. אני רואה בנושא זה חשיבות לכלל הציבור וזכות בסיסית ביותר, ללא כל דעה פוליטית משום צד. הבטחתי הנאמנה, היא כי הנושא יטופל ויתוקן לשביעות רצון הכלל, כולל אנשים עם מוגבלות ניידות ועם עגלות ילדים. מבחינתי, אני שואפת שהדבר יקרה ממש בהקדם האפשרי. אנחנו מבקשים שהשער ייפתח לאלתר. לא רק שהבטחתי בוועדה לפעול מול גורמי העירייה, אני כבר מולם בנושא זה".
"מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מודה לחברי ועדת הנגישות על המלצתם. שער הכנפיים נסגר בעקבות מטרדי חניה קשים שפגעו באיכות חיי תושבי המקום, ובמקומו ישנו שער להולכי רגל. בתקופה האחרונה, נבחנת סוגיית השער בהר תבור במטרה להגיע לפתרון מיטבי עבור תושבי האזור ומבקרי הפארק על כלל גווניהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר