שכונת הפרחים בכפר סבא צילום באדיבות התושבים

תושבי שכונת הפרחים סובלים מהפסקות חשמל רבות: "זה פשוט מחנה פליטים"

קשה להאמין אבל ב-2021 תושבים בכפר סבא סובלים מהפסקות חשמל ארוכות ורבות, ובחברת החשמל מסתפקים בתשובה כי "מדובר בתקלות בלתי צפויות"

פורסם בתאריך: 15.11.21 08:57

תושבי שכונת הפרחים בכפר סבא מתלוננים על הפסקות חשמל רבות  וארוכות לאורך כל השנה האחרונה. לדבריהם מדובר בהפסקות שלעיתים נמשכות אף מספר שעות וללא כל התראה מראש, בחלקן בשעות הבוקר במהלך ארגון הילדים לבתי הספר ולגנים וההתארגנות ליציאה לעבודה, וחלקן בשעות הערב והלילה. יש לזכור, כי ברחוב גלר בשכונה ישנו גם בית הספר היסודי ברנר וגם שלוש חטיבות ביניים: שז"ר, שרת ואלון. הורים רבים לילדים נתקלים בקשיים בארגון הילדים למוסדות החינוך. מדגם מייצג של מועדי הפסקות חשמל: באוקטובר 2020 הפסקת של כ-3 שעות, כעבור שבועיים שוב הפסקת חשמל. בינואר 2021 הפסקת חשמל יזומה, באפריל עוד הפסקה של חצי שעה, בסוף חודש יוני החם הפסקת חשמל של לא פחות מ-10 שעות, במהלך חודשי הקיץ עוד כמה הפסקות ואז החודש, חודש נובמבר, עוד שתי הפסקות, נכון לעכשיו. בחברת החשמל טוענים, מנגד, כי התקלות היו בלתי צפויות והיא ביצעה פעולות רלוונטיות לתיקון.
ענת בכור, תושבת שכונת הפרחים, מספרת: "זה מאוד מקשה על משפחות עם ילדים קטנים. בנוסף, יש אנשים שעובדים מהבית ומפסידים שעות עבודה כי אין חשמל. אנשים שמתניידים בכיסא גלגלים או מקל הליכה לא יכולים לצאת לבדיקות רפואיות אם צריך, כי אין דרך אחרת חוץ מלהשתמש במדרגות".
תושבים אחרים מעידים על הקשיים בהם נתקלים ואחד מהם כתב: "זה כבר לא הגיוני כל ההפסקות האלה. זה כבר לא קשור למזג האוויר. יש כנראה משהו לא תקין בתשתיות וזה רק יחמיר … בעיניי הפתרון לא יכול להיות דרך חברת חברת חשמל אלא דרך העירייה. שראש העיר יתמודד עם זה ששכונות שלמות בעיר שלו בלי חשמל משך שעות באופן קבוע".

תושב אחר כתב: "אני לא מבין את הזלזול מצד העירייה. המשמעות היא אנשים בלי מים, בלי מקרר, בלי מעליות, היום בארגוני הבוקר היינו צריכים לרדת עם פנס בחושך מוחלט בחדר מדרגות עם ילדים קטנים. זה פשוט כבר בלתי נסבל. אני עוד לא מדבר על הנזק שנגרם למכשירי חשמל בבית, אנשים עם רכבים חשמליים שלא יכולים לטעון את הרכב בהפסקות ארוכות וזה משבית אותם, ועוד ועוד. לטעמי בלי קשר לנזק כזה או אחר, ראוי שחברת החשמל תפצה את בעלי השכונה שלנו בזיכוי מכובד של אחד החשבונות. זה פשוט מחנה פליטים. אני אגב הצטיידתי בגנרטור לקראת החורף. בחלומותיי הפרועים לא האמנתי שאגיע למצב כזה בכפר סבא. הזיה".

 

תושב נוסף בשכונה מסכם את המצב: "יש בעיה קשה של הפסקות חשמל לאורך כל השנה ואנחנו עוד לא בחורף. יש טיפול נקודתי באותו יום, ואז שבוע שבועיים אחרי זה שוב חוזר. שתי ההפסקות האחרונות למשל היו במרחק של כמה ימים אחת מהשנייה, אחת בבוקר ואחת בערב. בבוקר זה בדיוק בשעות הקריטיות של ארגון ילדים לבתי ספר ועוד. זה יכול לתפוס אותנו בכל רגע נתון ולא נדע מזה".
מחברת החשמל נמסר: "בשכונת הפרחים אירעו בחצי השנה האחרונה מספר תקלות חוזרות בכבלים תת קרקעיים אשר התרחשו מבלי שיש אפשרות לצפות אותן מראש. חברת החשמל ביצעה פעולות בקווי החשמל הללו, בכדי לשפר את איכות האספקה בשכונה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ניתוקי חשמל הם בסמכות ובאחריות חברת החשמל. בעקבות פניות שהופנו למוקד העירוני, דיווחה העירייה לחברה על התקלות אשר עלו מהשטח, ונמצאת במעקב עד לטיפול עומק בבעיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. נגה

    ולא רק הם גם פועלים א רח ארלוזרוב וברחובות הסמוכים סובלים בהפסקות חשמל מרובות ורק נס מונע את ההתקעויות במעלית

  2. אני יהודיה

    נהדר. סוף סוף מישהו מרגיש וחש כמו המתיישבים ביהודה ושומרון דשהמדינה לא דואגת להם למים וחשמל. אבל דואגת שיתגייסו לצבא. הבנתם את תושבי שכונת הפרחים.

  3. אנונימית

    זה ממש לא רק בשכונת הפרחים, זה בעוד מלא שכונות כולל מרכז העיר ופועלים ד'

  4. עמנואל חיים

    ביום חמישי היו הפסקות חשמל בכל כפר סבא ולא רק בשכונת הפרחים. אנו מתגוררים במרכז-מרכז כפר סבא ובסביבות השעה 08.00 קיבלתי הודעה מחברת החשמל, בשעה 13.00 שוב קיבלתי הודעה ובשעה 16.00. בשעות הבוקר לאחר חזרת החשמל, הייתה תקלה בחדר המנועים של המעלית בבניין. הזמנתי טכנאי מעליות מהחברה כיוון שחברת החשמל אליה פניתי טענו שהם יטפלו בתקלת המעלית בעוד מספר שעות. אחר הצהרים הייתה תקלה בטלוויזיה כתוצאה מהתקלות.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאז צאת הכתבה ממשיכים הפסקות החשמל .
    האחרונה היתה בשבת האחרונה 20.11
    אף אחד לא טורח להסביר לנו התושבים מה קורה ….
    איננו רוצים לחשוב מה יתרחש פה עם בוא החורף

  6. יעקב

    גם היום 7/12 הפסקת חשמל נוספת . יש כאן בעיה רצינית של תשתיות חשמל שהגיע הזמן לפתור אותן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר