דר רחוב בגינת אלתרמן בכפר סבא, צילום באדיבות התושבים

שותה אלכוהול, מתפשט, עושה צרכים: דר רחוב חי חודשים בגינת אלתרמן

קרוב לחצי שנה נמצא מחוסר דיור בגינת השעשועים בכפר סבא בקרבת ילדים. תושבים מספרים: "יש המון לכלוך, כל הזמן יש ריח של שתן וצואה". העירייה: "ציודו פונה, הצענו לו העברה להוסטל אך הוא סרב"

פורסם בתאריך: 25.11.21 08:26

מזה כחצי שנה מסתובב וחי לו דר רחוב בגינות בכפר סבא, מרבית הזמן הוא נמצא בגן השעשועים אלתרמן במרכז העיר, אחרי ששהה תקופה קצרה בגינה מאחורי העירייה. תושבים מתלוננים על כך מזה תקופה ארוכה ומציינים שילדים מסתובבים שם, שבקרבת המקום יש גני ילדים, וחלק מהם מספרים שהם נמנעים להגיע עם ילדיהם לגינה בשל נוכחות דר הרחוב. הם מציינים שהבחור שותה אלכוהול לרוב, הבקבוקים פזורים בכל עבר, הוא עושה צרכיו בגינה, ריחות שתן וצואה עולים בקרבת בנייני המגורים, ומידי פעם, כך לדברי הדיירים, הוא מפשיל את מכנסיו ושוכח להרימם חזרה. יש לציין, כי ישנם תושבים שדואגים למחייתו עם מזון, מים וציוד ואף סיפקו לו אוהל. עוד אומרים הדיירים, כי פנו לרשויות לא מעט פעמים. בעירייה ציינו כי אתמול (רביעי) פונה הציוד של דר הרחוב מהמקום, אך תושבים אומרים כי הוא פשוט יעבור לגינה אחרת, ובקרוב אף ישוב לגינת אלתרמן. עוד אומרים בעירייה כי על אף ניסיונות הסיוע מצד צוותי העירייה, הבחור מדווח להם כי תושבי המקום מגישים לו מזון וציוד ולכן מסרב להתפנות מהמקום.

קרן, המתגוררת עם ילדיה בסמוך לגינת אלתרמן, מספרת: "החלון של הסלון שלנו משקיף על הספסל שלו. זה התחיל עם שקית בגדים אחת שלו, המשיך עם המון בקבוקי אלכוהול שהוא שותה וזרוקים מאחורי הספסל, הוא עושה את הצרכים שלו בגינה, מוריד את המכנסיים ולא תמיד זוכר להרים אותם בחזרה. פעמיים טייל בערב ללא מכנסיים וללא תחתונים. זה גן שעשועים עם ילדים ובני נוער ועוד שני גני ילדים צמודים. יש המון לכלוך, קיר החניה הקדמית גובל עם הגינה, כל הזמן יש ריח של שתן וצואה. מבחינתו הוא גר שם. אנשים מטוב ליבם מנסים לעזור לו. מביאים לו אוכל, מים, ציוד, שמיכה, רדיו, אוהל. הצטברו שם ערימות של דברים. בסוף הם גורמים נזק, אלו שדואגים לו הם לאו דווקא כאלה שגרים ברחוב. חלק באים עם הילדים שלהם והולכים, אבל אנחנו גרים שם".
עוד היא מספרת: "בפעם האחרונה היינו שם לבד, הוא התנדנד אלינו שיכור, הכניס את היד למכנסיים וברחנו משם. אני לא חוזרת לגינה עם הבת שלי".

 

פניתם לרשויות?
"פנינו אינספור פעמים לעירייה וגם פעמיים לראש העיר עצמו, רפי סער. הוא אמר אל תדאגו, זה בטיפול, מסתמן פתרון. כשאנחנו פונים למשטרה, הם באים ולוקחים לו את האלכוהול, או שאומרים לו להתלבש וזהו. יש לו שני מזרנים, על אחד הוא ישן, והשני זרוק בשיחים. העירייה מתנערת לחלוטין. הוא היה בהתחלה על ספסל בגינה מאחורי העירייה, כשהחלון של המשרדים פונה לגינה, אבל מהר מאוד העיפו אותו משם. בכל זאת, לא נעים שיבואו אורחים לראש העיר ופתאום רואים הומלס. אחת האימהות מספרת שהוא אמר לה, כי פקח של העירייה היה מגיע כל יום ומטריד אותו, עד שאמר לו למה שלא תעבור לגן אלתרמן ליד, יש גינה וספסלים, אתה יכול להיות שם. אני יודעת שכל שבוע מגיעה אליו עובדת סוציאלית ומציעה לו פתרון אבל הוא כנראה לא רוצה. זה מצב לא נעים לאף אחד".

מעיריית כפר סבא נמסר: "האירוע מטופל בידי משטרת ישראל ועיריית כפר סבא. לאחרונה הקים דר הרחוב אוהל וציוד, ובעקבות זאת ציודו פונה בידי הצוותים העירוניים. בנוסף, צוותי האגף לשירותים חברתיים וקהילתיים מלווים את האירוע המצער מזה תקופה ומגישים לדר הרחוב סיוע כמו למשל פינוי להוסטל. יחד עם זאת, אותו תושב מסרב לקבל עזרה. יתרה מזו, הוא מדווח לצוותי העירייה כי תושבי המקום מגישים לו מזון וציוד, הוא נהנה מתשומת הלב שמקבל מסביבתו ולכן מסרב להתפנות מהמקום. אגף הבטחון מבצע תגבור הסיורים במקום ויחד עם זאת על פי חוק, לא ניתן לחייבו להתפנות אלא אם מדווח על עבירה כלשהי. במידה וכן בסמכות המשטרה לעצור אותו. תושבי הסביבה מתבקשים במידת הצורך לפנות בהקדם למוקד 106 או 100״.

ממשטרת ישראל נמסר: "הטיפול בדרי רחוב הנו באחריות הרשות המקומית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר