מועצת השכונות בכפר סבא, בתמונה מימין עו"ד אמיר עשבי, עו"ד ראובן חן, בועז אמיתי, ציבי אלון ודרור קורן

הוקמה מועצת השכונות בכפר סבא, גורמים בעירייה: "מדובר באינטרסים אישיים"

עשרות נציגים משכונות בעיר הקימו את המועצה בליווי ארגון "תנועה ישראלית". ערן ורנר: "אם יש יישוב שבו מודל כזה יכול להצליח זו כפר סבא"

פורסם בתאריך: 29.11.21 08:22

על רקע טענות כלפי העירייה, הקימו עשרות נציגים של 22 שכונות בעיר בשבוע החולף (23.11) נציגות שכונות ראשונה מסוגה – "מועצת השכונות כפר-סבא". מאחורי היוזמה עומדים ציבי אלון, דרור קורן ועו"ד ראובן חן, פעילים מוכרים בעיר. את המהלך ליווה הארגון "תנועה ישראלית", שמטרתו לחזק את ההשפעה של האזרחים על ההחלטות הפוליטיות שמעצבות את חייהם על ידי גיבוש קהילות מקומיות שיצמיחו מתוכן נציגות אותנטית של התושבים. נתי בירמן מנועים, מנכ״ל ב"תנועה ישראלית" רואה בצעד "מהלך מהפכני פורץ דרך שיש בו כדי לתקן את סדר העדיפויות בעיר". הוא מוסיף, כי "מועצת השכונות בכפ"ס יכולה לשמש מודל מצוין להתארגנויות בערים נוספות".

הנציגים סיכמו, שהמועצה תתכנס באופן קבוע ובשלב הראשון תעסוק במיפוי פערים בחיי התושבים בשכונות השונות, ובמקביל תעסוק ב-5 סוגיות עירוניות בוערות: חינוך, ביטחון אישי בעיר על רקע גל פריצות ונתוני הפשיעה המאמירים, התחדשות עירונית, ודרישה לשיתוף הציבור בסוגיות התכנוניות, הסדרת התנהלות מפעל המים העירוני השייך לתושבים, אך מנוהל ללא מעורבותם, ובעיות התחבורה הרבות בעיר שכוללות את בעיית הנת"צ השמאלי והספיקה תחבורתית שפוקקת את העיר. התושבים דורשים רה-ארגון, שיביא לקבלת החלטות מקצועית מנקודת המבט של התושבים. מספר נציגים מהשכונות השונות דיברו על מצוקות התושבים שלא זוכות למענה מצד העירייה.

ציבי אלון, ממנהלי מטה המאבק למען תושבי מזרח העיר, הסביר: "הנתק של נציגי הציבור מהתושבים והשכונות גורם לכך שתושבי השכונות ומרכז העיר נזרקים הצידה ולא מקבלים את מה שמגיע להם מתוקף היותם תושבי כפר סבא. הקול שלנו לא נשמע והאינטרסים שלנו לא מיוצגים. אנחנו רוצים לאגד את כל השכונות כדי לשים סוף לשיטת ההפרד ומשול. החזון שלנו הוא שיתוף התושבים, מעורבות והשפעה על ההחלטות שמתקבלות בעיר. כפר סבא מתנהלת ללא חזון וללא תפיסה הוליסטית רחבה".

יובל קדוש, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "ברכות חמות על הקמת המינהלת, כמי שנולד וגדל בשכונה אני חושב שזה מאוד חשוב. בכל הארץ בכלל וגם בכפר סבא אתגרי החינוך מאוד גדולים, ותקופת הקורנה רק החמירה אותם. אחת הבעיות המרכזיות בעיר היא נושא התחבורה הציבורית למוסדות החינוך והסובלים העיקריים הם התלמידות והתלמידים שמגיעים מהשכונות. אשמח לסייע ככל האפשר לקדם את מכלול נושאי החינוך בעיר בכל דרך ופלטפורמה אפשרית".

לאה מנצור, לשעבר יו"ר השכונה הירוקה 80: "המושג שיתוף ציבור הוא מושג מכובס של העירייה שמזמינה את התושבים לראות תוכנית שבעצם כבר הוחלט עליה. העירייה עושה זאת כדי שאחר כך תוכל להגיד בתקשורת שהיא הגיעה להחלטה בשיתוף הציבור. אנחנו צריכים לדרוש שיתוף ציבור אמיתי ולכן אני שמחה על הקמת פורום מועצת השכונות שיוכל לשמש כפלטפורמה טובה להשפעה".

עו"ד אמיר עשבי משכונת הפארק: "מעבר למצוקות שיש בכל שכונה, יש גם נושאים רוחביים שמטרידים את כלל תושבי העיר כמו בעיות תכנוניות של תחבורה וביטחון אישי, מועצת השכונות היא גם הזדמנות לאחד את התושבים סביב הבעיות המשותפות".

ערן ורנר מהשכונה הירוקה 60: "אני מברך על היוזמה לקדם מעורבות של נציגי השכונות לשיח משותף בעניינים החשובים לעיר כולה. אם יש יישוב שבו מודל כזה יכול להצליח זו כפר סבא, שנתברכה בתושבים אכפתיים המעורבים בעשייה העירונית".

מעיריית כפר סבא נמסר: ""עיריית כפר סבא מברכת על כל התארגנות ציבורית שמטרתה טובת העיר״. גורמים בעירייה טענו: "מדובר בהתארגנות פוליטית גרידא, שמטרתה קידום אינטרסים אישיים ובטח לא את אינטרס העיר או הקהילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב כפס

    חחחח כתושב העיר אני תמה על 'ההתארגנות' של אנשים מטעם עצמם למען עצמם… מי בחר בהם? יש מועצה לעירייה שנבחרת כל 5 שנים על ידי תושבי העיר וכל מי שרוצה להשפיע צריך להצביע ואם רוצה להיות מעורב אז שיעמיד עצמו לבחירה למועצה…. כל גוף שקם מתיימר להיות נציג… מי שמם? מי בחר בהם? תגדירו עצמכם כמפלגה ורוצו לבחירות הבאות… אבל להגדיר עצמכם נציגי הציבור זו כבר הגזמה וזריית חול בעיני הציבור

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר