דר רחוב בגינת אלתרמן בכפר סבא, צילום באדיבות התושבים

דר הרחוב עדיין בגינת אלתרמן, הוגשה תלונה נגדו על מעשה מגונה בפומבי

דיירת שחלפה ליד האדם שגר בגינה ברחוב אלתרמן הגישה תלונה במשטרה. תושבת המתגוררת בסמוך: "מה עוד צריך לקרות שהאיש המסכן הזה יקבל את הטיפול שהוא צריך ושאנחנו נקבל את איכות חיינו בחזרה?"

פורסם בתאריך: 6.12.21 08:02

קו אדום נחצה בשבוע שעבר, כאשר דיירת המתגוררת באזור גינת אלתרמן בכפר סבא נחשפה לדר הרחוב המתגורר בגינה הציבורית, כשהוא מענג את עצמו מולה. הדיירת לא היססה והגישה תלונה במשטרה בגין מעשה מגונה בפומבי. אף על פי כן, הוא נותר בגינה. רק לפני כשבוע וחצי, הגיעו צוותים עירוניים לפנות את האוהל והציוד של דר הרחוב, לאחר תלונות של תושבים, אך למרות זאת הוא עדיין במקום. בעירייה ציינו אז: "על פי חוק לא ניתן לחייבו להתפנות, אלא אם דווח על עבירה כלשהי, אז בסמכות המשטרה לעצור אותו". ובמשטרה? הם אומרים: "נפעל יחד עם גורמי הרווחה בכפר סבא כדי למצוא פתרון".

כפי שפרסמנו לאחרונה, מזה כחצי שנה מסתובב וחי לו אותו הומלס בגינות בכפר סבא, בחודשים האחרונים הוא נמצא בגינת אלתרמן במרכז העיר, לא לפני ששהה תקופה קצרה בגינה מאחורי בניין העירייה. תושבים באזור פנו לעירייה ולמשטרה פעמים רבות, מציינים שילדים מסתובבים שם. חלק מספרים שהם נמנעים מלהגיע עם ילדיהם לגינה בשל נוכחות ד"ר הרחוב. הם מדווחים, כי הבחור שותה אלכוהול לרוב, בקבוקים פזורים בכל עבר, הוא עושה צרכיו בגינה, ריחות שתן וצואה עולים בקרבת בנייני המגורים, ומידי פעם, כך לדברי הדיירים, הוא מפשיל את מכנסיו ושוכח להרימם חזרה. יש לציין, כי ישנם תושבים שדואגים למחייתו עם מזון, מים וציוד.

קרן, המתגוררת בסמיכות לגינת אלתרמן, מספרת: "אוננות בגן ציבורי היא עבירה על החוק, המשטרה מחויבת לעצור אותו. המתלוננת הזמינה משטרה, שלא עשתה כלום, כי הוא כבר התלבש. היא גם הגישה תלונה בתחנת המשטרה, וגם עם זה לא נעשה כלום. דר הרחוב עדיין שם עם הציוד, כלום לא השתנה. לא מפתיע למען האמת. העירייה לא לוקחת אחריות וכשיש לנו קייס חוקי, שהוא עבר על החוק, אז גם המשטרה לא עושה עם זה כלום. אנחנו חיים בתוך סיוט כבר חצי שנה. כל מה שהם עשו זה לפנות את האוהל, רפי סער שלח פעמיים הודעה לדיירים שפנו אליו שמסתמן פתרון, אבל אנחנו מרגישים שהבעיה לא מטופלת".

תושבת נוספת פרסמה את הפוסט הבא: "רפי סער, זוכר את ההומלס מגינת אלתרמן? זה שאתה אומר לכל מי ששואל אותך עליו שזה בטיפול וזה עניין של ימים (כבר חצי שנה)? נו ההוא, שהיה על הספסל ליד העירייה ובאורח פלא עבר לגינת אלתרמן, על ספסל צמוד לגן הילדים והגינה? נשמע מוכר? כן, זה שאמרתם שאין מה לעשות נגדו אם הוא לא עובר על החוק? אז, למיטב ידיעתי – התערטלות בפומבי היא עבירה על החוק! ועל זה נצברו לא מעט עדויות, כולל של הילד הפרטי שלי שחזה בזה ביום הראשון של מגוריו על הספסל. עכשיו, עלינו מדרגה! תושבת העיר ראתה אותו עירום ונוגע בעצמו על הספסל לאור יום צמוד לגני הילדים ולגינה. היא התקשרה למשטרה, הופנתה להגשת תלונה רשמית ואמרו לה שלא ניתן לעשות לו כלום, אלא אם יצלמו אותו או שהמשטרה/הפיקוח ייתקלו בזה בעצמם. אני מזועזעת מהתשובה ומההתנהלות. אתם רוצים הוכחה? תציבו עליו פקח/שוטר 24/7 או לכל הפחות מצלמה – רגע, בעצם דוברות העירייה אמרה שיש כזו – אז מה הבעיה לפתוח ולהסתכל על יום חמישי בשעה 14:00? מיקום וחשוד כבר יש לנו. חייבים להתחיל ולהילחם בזה לפני שיקרה משהו נורא לאחד מאיתנו או לאחד מילדינו. מה עוד צריך לקרות שהאיש המסכן הזה יקבל את הטיפול שהוא צריך ושאנחנו נקבל את איכות חיינו בחזרה?"
ממשטרת ישראל נמסר: "נפעל ביחד עם גורמי הרווחה בעירייה על מנת לנסות ולמצוא פתרון שייתן מענה הולם לתושבים באזור ולחסר הבית".
מעיריית כפר סבא נמסר: ״אגף הביטחון יחד עם השיטור העירוני פועלים במסגרת החוק להרחקת דר הרחוב מהגינה הציבורית. יחד עם זאת, אותו אדם מסרב להתפנות בכל תוקף מהמקום והחוק אינו מאפשר לכפות עליו הרחקה. מצופה מתושבי הסביבה לשתף פעולה עם העירייה ולהימנע מלהעניק לאיש ציוד או סיוע. פעולה זו מבססת את שהותו במקום, מונעת את העברתו ואת היכולת להעניק לו סיוע ראוי. כפי שכבר הובהר, צוותי האגף לשירותים חברתיים קהילתיים מצאו לו מסגרת, אך דר הרחוב מסרב לקבל סיוע. צוותי העירייה ממשיכים לפעול בכל האמצעים בניסיון לסייע לאיש״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר