גשם BrianAJackson depositphotos.com
גשם BrianAJackson depositphotos.com

הסערה "כרמל": זה מה שצפוי לנו בכפר סבא בימים בקרובים

חזאי מטאו-טק צחי וקסמן מסביר: "מדובר במערכת חורפית בעצימות גבוהה יחסית, אך אין בה שום דבר שלא היה כמותו. כמו בכל חורף, גם הפעם נראה גשמים חזקים, הצפות ושלג בחרמון"

פורסם בתאריך: 19.12.21 15:49

רגע לפני שהחורף מגיע רשמית, מתכוננים בארץ לסופה "כרמל". צחי וקסמן, חזאי בחברת מטאו-טק, מסביר מה צפוי לנו בשבוע הקרוב. "אירוע כמו שיהיה השבוע, אנחנו רואים מדי שנה בחודש דצמבר", הוא מרגיע. לדבריו השם לסופה ניתן בעקבות החלטה של פרויקט אירופאי בשיתוף עם השירות המטאורולוגי לתת שם לכל אירוע חורפי באגן הים התיכון. "חשוב לדעת, אמנם מדובר במערכת חורפית בעצימות גבוהה יחסית, אך אין בסופה שום דבר חריג שלא היה כמותו. ובדיוק כמו בכל חורף, גם הפעם נראה גשמים חזקים, הצפות ושלג בחרמון".

וקסמן מסביר כי הערב, ראשון, והלילה, יהיה מעונן חלקית וקר כאשר הגשם יחל לרדת לפרקים לקראת שעות הבוקר מחר. "מחר יהיה סוער וייעשה אביך. ינשבו רוחות חזקות וירדו גשמים מקומיים, מלווים בסופות רעמים וייתכן שאף נראה ברד. משעות אחר הצהריים הגשמים יתגברו וקיים חשש להצפות", הוא אומר ומוסיף: "ביום שלישי, היום הראשון של החורף, וברביעי, הרוחות יחלשו מעט אך יוסיף להיות גשום לפרקים וייתכנו סופות רעמים בודדות".

ומה לגבי הטמפרטורות? וקסמן מציין: "הלילה ומחר בבוקר הטמפרטורות רגילות לעונה, סביב 12-13 מעלות, וכך יהיה גם לאורך היום. בשלישי תהיה עלייה קלה בטמפרטורות, אשר יעמדו על 15 מעלות בצהריים וכך גם ברביעי".

 

האם יש צורך בהתנהלות מיוחדת?
"בשל הגבלת הראות כתוצאה מהגשם, חשוב לנהוג בזהירות, לאור ההצפות הצפויות, מומלץ שלא לנסות לחצות שלוליות ענק. כמו כן, בבתים ובדירות נמוכות מומלץ לשמור על זהירות מהצפות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר