שער הר תבור של פארק כפר סבא צילום באדיבות התושבים

סגור: נפלה ההצעה לפתוח את שער הר תבור של הפארק העירוני

באופן מפתיע מי שהצביעה נגד הפתיחה היא חברת המועצה ויו"ר ועדת נגישות לירית שפיר שמש. חברת המועצה יעל סער: "מונעים מאנשים שימוש במשאב ציבורי כבר יותר משנה"

פורסם בתאריך: 23.12.21 16:09

הקואליציה הפילה אמש (ד') את הצעת האופוזיציה לפתוח את שער הר תבור בסופי שבוע בכניסה לפארק העירוני בכפר סבא, זאת במסגרת ישיבה שלא מן המניין בנושא. ההצעה נפלה ברוב של 7 מול 5. ראש העירייה רפי סער היה בין המתנגדים, אך מי שגנבה את ההצגה הייתה דווקא יו"ר ועדת הנגישות, לירית שפיר שמש, שהכריזה רק בתחילת חודש נובמבר השנה שתפעל לפתוח את השער לאלתר, אך הצביעה נגד פתיחת השער.

לירית שפיר שמש צילום פרטי

כך היא נשמעה אז: "סגירתו של השער ומניעת כניסתם של אנשים עם מוגבלות ניידות ואנשים עם עגלות ילדים, לא הייתה מקובלת עליי כבר זמן רב. אני שואפת שהדבר יקרה ממש בהקדם האפשרי. אנחנו מבקשים שהשער ייפתח לאלתר". בחלוף חודש, נשמעה שפיר פחות נחרצת: "פתיחת השער תקרה גם תקרה. אמרנו במפורש בישיבה שזה יהיה בקרוב". עוד שלושה שבועות עברו, ויו"ר ועדת הנגישות, בחרה כאמור להצביע אתמול נגד ההצעה לפתוח את שער הר תבור בסופ"שים. לאחר ההצבעה היא אמרה: "מדובר בישיבת מועצה שאותה האופוזיציה דרשה לכנס באופן לא הוגן, בזמן שידוע לה כבר שנושא השער בטיפול ובמעקב אישי שלי. אנו עובדים על פתרון שיאפשר מן הצד האחד מניעת מפגעים לתושבי רחוב הר תבור ומן הצד האחר יאפשר גישה מלאה לנכים ללא כל צורך בהתערבות של גורם חיצוני. נוצר מצב שעלינו לעסוק בהצעות לסדר ממוחזרות שאיבדו מערכן לאור התקדמות הטיפול בנושאיהן. על כן, להצבעה הזו אין משמעות, מאחר שבשורה התחתונה בפועל השער ייפתח. זו בחירתם של חברי האופוזיציה לתקוף ולנגח למטרותיהם הפוליטיות בלבד תוך סירוב להקשיב ולראות את כל התמונה".

 

 

מדוע לא להחליט פשוט לפתוח אחרי שנה וחצי שהוא סגור?
"כשאנו פועלים לפתרון של בעיה, אנחנו שוקלים את טובת כל הצדדים ולא צד אחד בלבד. זה תפקידנו כקובעי מדיניות".

תושבים ששמעו על ההחלטה התקשו להסתיר את אכזבתם. הורה לילד עם צרכים מיוחדים אמר: "חברים בוועדת נגישות צריכים לא להגיע יותר לישיבות עם לירית, לאחר שהצביעה נגד החלטת הוועדה שבראשה היא עומדת. כמשפחה שיש בה ילד עם צרכים מיוחדים, אני לא מוצא שיש לי נציג בקואליציה במועצה. חברת מועצה שהיא הנציגה של בעלי המוגבלויות ומצביעה נגד האוכלוסייה שלה – זה כבר שיא השיאים".

יעל סער צילום יוליה שוב

מאז פרוץ הקורונה, לפני יותר משנה וחצי, שער הכניסה המערבי מרחוב הר תבור לפארק העירוני נותר סגור בסופי שבוע, ובכך מוגבלת הכניסה אליו לאוכלוסיות רבות בעיר הנזקקות להתנייד באמצעות כיסאות גלגלים ומשפחות המגיעות עם ילדים בעגלות. בסמוך לשער, ישנה דלת מסתובבת (קרוסלה) המאפשרת כניסה לכל אדם בנפרד, כזו שפתוחה באופן קבוע, דבר הגורם לאפליה בין אוכלוסיות בעיר.

בלה מסיקה, נציגת ציבור בוועדת הנגישות אמרה: "אני חושבת שההחלטה שלה להצביע נגד היא שגויה ואף אמרתי לה את דעתי".

יעל סער, חברת ועדת הנגישות מטעם האופוזיציה, אמרה בתום הישיבה: "אני חושבת שכל ההתנהלות סביב הנושא הזה מביכה. מונעים מאנשים שימוש במשאב ציבורי כבר יותר משנה בלי הסבר ובלי פתרונות. כמו שאמרתי היום – תחשוב שבהרצליה היו סוגרים את השער לים, כי מי שגר ליד, לא אוהב שמגיעים אנשים בסופ"ש ותופסים לו את החניה. כמו ששם מצאו פתרון – גם פה אפשר היה כבר למצוא פתרונות במשך שנה שאנחנו מעלים את זה, אבל לא עשו את זה. היום זו פעם נוספת שבחרו להמשיך להדיר חלק מהציבור וצפי לפתרון עדיין אין".
מעיריית כפר סבא נמסר: ״כפי שנמסר בישיבת המועצה, חברת המועצה לירית שפיר שמש יחד עם סגן ראש העיר דני הרוש מגבשים פתרון שייתן מענה כולל בהקדם האפשרי״. עוד נמסר מטעמה של שפיר שמש: "שער הר תבור בפארק העירוני נסגר בסופי השבוע עקב תלונות קשות של תושבי הרחוב, שהוא רחוב מגורים, על הפרעות מרובות לחייהם בימי המנוחה. במהלך התקופה הובלתי יחד עם גורמי העירייה ניסיונות מרובים להגיע לפתרונות אשר מן הצד האחד יאפשרו כניסה נגישה, עצמאית , מכובדת ושוויונית בשער לכולם, תוך איזון מול רצונותיהם של תושבי הרחוב. ניסיונות אלו התגלו כולם כלא מתאימים. בימים אלו מתגבש פתרון שיענה על הצרכים מכל הצדדים בהבנה הדדית והוא בתהליכי עבודה. השער ייפתח ברגע שיסתיימו הליכים אלו, בהקדם האפשרי ביותר שנוכל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר