ברק בן עמי ומשפחתו צילום פרטי

מאסר עולם ו-20 שנה: נגזר דינו של הרוצח ברק בן עמי

ביהמ"ש המחוזי חרץ את דינו של הנאשם בעקבות הודאתו והרשעתו ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של בתו בת ה-10 חודשים במרץ 2020 ובניסיונות רצח של אשתו ובתם בת ה-3. בית המשפט קבע כי הרצח חריג בחומרתו

פורסם בתאריך: 29.12.21 15:17

בית המשפט המחוזי גזר היום (ד') על ברק בן עמי (35) מהוד השרון מאסר עולם ובנוסף 20 שנים במצטבר לאחר שהודה והורשע ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של בתו בת ה-10 חודשים גוני ז"ל, וכן בשני ניסיונות רצח של אשתו לירון דרור ובתו בת ה-3 בחודש מרץ 2020. כמו כן, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע כי מעשה הרצח שביצע בן עמי יוגדר כחריג בחומרתו. בנוסף, ישלם הנאשם לקורבנות פיצויים בגובה 658,000 שקלים. במסגרת הסדר טיעון הודה והורשע בן עמי בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו. במקביל לעונשים אשר הוטלו על הנאשם, קיבל בית המשפט, כאמור, את בקשת הפרקליטות וקבע כי מקרה הרצח חריג בחומרתו. משמעות הדבר כי ניתן יהיה לקצוב את עונשו של הנאשם רק לאחר 15 שנות מאסר (עד לקציבת העונש לא ניתן לצאת לחופשות) וכי מאסר העולם ייקצב לכל הפחות ל-40 שנות מאסר.

כזכור, במהלך חודש מרץ 2020 לאחר ויכוח שהתנהל בין הנאשם לאשתו, החליט הנאשם להמית את אשתו ושתי בנותיו ולשים קץ לחייו. לאור האמור, החל הנאשם להכות את גרושתו ולדקור אותה ואת בנותיו באמצעות סכין מטבח. במהלך האירועים הצליחה לירון לצאת מהדירה בהוד השרון ולהזעיק עזרה, תוך שהנאשם מנסה למנוע זאת ממנה וממשיך לדקור אותה בחלקי גופה השונים. רק לאחר הגעת אנשים נוספים לזירה חדל הנאשם ממעשיו. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם מותה של התינוקת, ואילו לאישה ולפעוטה נגרמו פצעי דקירה רבים והן נותחו ואושפזו.

 

בהתייחס לגזר הדין מסרה עו"ד ליאת פלג שניהלה את התיק: "היום הגיעה לסיומה אחת מפרשות הרצח הקשות והחמורות שידענו. הנאשם רצח את בתו התינוקת וניסה לרצוח את אשתו ובתם הקטנה בביתם, במקום שהיה אמור לשמש להן כמבצר. זהו צעד נוסף ומשמעותי במלחמה הבלתי פוסקת שלנו כפרקליטות וכחברה, למיגור האלימות בכלל ובמיגור האלימות במשפחה בפרט. ברור כי אין מילים ואין עונש מספק שיוכל לכפר על מעשי הזוועה ועל הפגיעה הנפשית שחוו ועדיין חוות, לירון וביתה שנותרו בחיים, אך יחד עם זאת, אנו תקווה כי היענותו של בית המשפט לדרישתנו להכיר ברצח כחריג בחומרתו, על כל המשתמע מכך מבחינת אפשרות קציבת עונשו של הנאשם, תקל עליהן, ולו במעט לשקם את חייהם".
עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של לירון דרור, אמרה טרם הכרעת הדין: "בכך יסתיימו למעשה ההליכים המשפטיים הקשורים לרצח, שהוסיפו נטל כבד על ההתמודדות של לירון עם השלכות האירוע הרצחני על חייה וחיי בתה הקטנה. לתחושתה של לירון, הגם שהרוצח צפוי לרצות עונש מאסר של עשרות שנים, שום עונש לא יהיה עונש הולם למעשה כה אכזרי ומפלצתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר