הקואליציה בכפר סבא מימין לשמאל אמיר קולמן, עדי לוי סקופ, יובל לוי, תהילה מימון, דני הרוש, איתן צנעני, רפי סער, אורן כהן, לירית שפיר שמש, יובל בודניצקי, עילאי הרסגור הנדין, צחי בן אדרת, ממה שיינפיין

תקציב העירייה מעל למיליארד שקלים. ביקורת באופוזיציה

מועצת העיר אישרה את התקציב העירוני ל-2022, שכולל תוספת לתקציב החינוך. באופוזיציה מבקרים את אופן הכנת התקציב ואת התקציב עצמו. העירייה: "תקציב אחראי, מקצועי, ובעל ראייה ארוכת טווח"

פורסם בתאריך: 2.1.22 07:36

מועצת העיר כפר סבא אישרה בימים האחרונים את תקציב העירייה לשנת 2022. בעירייה מתגאים כי לראשונה התקציב עבר את המיליארד שקלים. בשורה נוספת היא תקציב החינוך שמהווה קרוב למחצית מכלל התקציב. מנגד, באופוזיציה טוענים כי 2022 תיזכר כשנה הראשונה שהתקציב הוכן והועבר ללא גזבר עירייה, לאחר התפטרותו של הגזבר צביקה דוידי לפני כחודשיים. עוד נטען, כי התקציב מסתיר חוב שתופח, ומלא בכספים קואליציוניים מובהקים.

התקציב הרגיל שאושר עומד על סך של 955.2 מיליון שקלים לעומת 887.6 מיליון שקלים תקציב ב-2021, ותקציב הפיתוח – התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 153.1 מיליון שקלים לעומת 99 מיליון שקלים בתקציב 2021, גידול של 44%. סך תקציב העירייה יעמוד על סך של 1.108.3 מיליארד שקלים. תקציב העירייה החדש שם דגש על החינוך, המהווה 44 אחוז מכלל התקציב העירוני, ויעמוד על סכום של כ-420.7 מיליון שקל, לעומת 393 מיליון, גידול של 7 אחוזים. התקציב מגלם בתוכו תוספת משמעותית בכל הקשור לניקיון וטיפוח העיר בסך של כ-5 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה. כמו כן, כולל התקציב גידול משמעותי בתחומי הספורט, חברה, קהילה, פנאי ותרבות בצל החזרה לשגרת פעילויות רגילה של העירייה.

ראש העירייה רפי סער אמר: "התקציב העירוני גובש תוך אחריות ומקצועיות וראייה ארוכת טווח להמשך פיתוח וחיזוק העיר, ושמירתה כעיר איתנה. נגיף הקורונה פגע משמעותית במשק הישראלי ככלל ובתקציב העירוני בפרט בשנת 2021, ויחד עם זאת אנו צפויים לסיים את שנת 2021 עם עודפים תקציביים. עוד מלאכה רבה לפנינו, ואני בטוח כי בשנת 2022 נביא עוד בשורות רבות וטובות לעירנו".

 

מטעם האופוזיציה נמסר: "תקציב 2022 מוכיח פעם נוספת כי ראש העיר נכשל בתפקידו. זהו תקציב שמסתיר חוב הולך ותופח ומלא בכספים קואליציוניים מובהקים, שהוכנסו אליו כתיקונים רגע לפני אישורו. בהנהגתו השברירית של רפי סער אין חזון, אין בשורה, יש הגדלה של תקציב האירועים והדוברות. שנת 2022 תיזכר כשנה הראשונה בהיסטוריה של כפר סבא שבה הוכן והועבר תקציב ללא גזבר. בתחומים עיקריים לא מצורפת תכנית עבודה. כך לדוגמה, בעשרות מיליוני שקלים שמוקצים כמו כל שנה לשיפוצי מבני חינוך, שיפוץ גנים ציבוריים וחזות העיר – אין פירוט של תכנית העבודה המתוכננת והיא לא מובאת לאישור נבחרי הציבור. בהיעדר אישור תכנית, עלינו להניח שהוא ייקבע בהתאם ללחצים פוליטיים ולאו דווקא מקצועיים. בתכנית העבודה נעדרת גם השנה תכנית עבודה למשיכת עסקים חדשים לעיר. ספר התקציב נעדר פירוט של עומס המלוות העירוני, הוא אינו מסביר את תוכנית גיוס האשראי המלאה וכולל הסתמכות על מכירת מקרקעין עירוני בשווי 16 מיליון שקלים, לקיחת דיבידנד מהחברה הכלכלית, פירעון הלוואה מתאגיד הביוב ולקיחת עשרות מיליוני שקלים נוספים מהבנקים, אשר יצטרפו לחוב ההולך וגדל של העיר שיפרוץ את קו ה-300 מיליון שקלים, בניגוד לכל ההצהרות הקודמות של גזברי העירייה ויושבת ראש ועדת הכספים. לשבריריות הקואליציה יש מחיר וביטוי ברור בספר התקציב. הגרסה שהונחה על שולחן המועצה תוקנה ימים ספורים לפני מועד הישיבה וכללה מקצה שיפורים, תוספת של מעל חצי מיליון שקלים עבור פעילויות המזוהות באופן מובהק עם חברי סיעות הקואליציה, ואשר ימומנו על ידי דחיית איוש משרות נדרשות במהלך השנה".

בתגובה לדברים נמסר מהעירייה: "מעיריית כפר סבא נמסר: ״תקציב 2022 אושר ברוב קולות במליאת המועצה – תקציב אחראי, סדור, מקצועי, אסטרטגי ובעל ראייה ארוכת טווח. טענותיהם של חברי האופוזיציה הן פייק ניוז ונשענות על אינטרסים פוליטיים. קיימות תכניות עבודה סדורות בהתאם לתקציב, כאשר שנת 2021 מסתיימת עם עודף תקציבי של למעלה מ-9 מיליון שקל – וזאת חרף תקופת הקורונה המאתגרת. בניגוד לטענות – אין שום צורך או חובה לאשר תוכניות עבודה עם חברי מועצה. מעבר לכך, חברי המועצה קיבלו הסבר מפורט מגורמי המקצוע במהלך ישיבת המועצה ובוועדת הכספים על כלל טענותיהם וחבל שהם ממשיכים להפיץ מידע כוזב לציבור. התקציב הוא המשך להזנקת העיר בתחומי ההתחדשות ובבנייה, ההשקעה בחינוך, שדרוג מערך הגינון והניקיון ועוד. נמשיך לפעול למען הציבור ולייצר תשתית מיטבית להמשך פיתוח והזהרת העיר כפר סבא״.

מחזיק תיק התחבורה, הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין, אמר: "אני מזמין את המתוסכלים להצטרף אלינו לפעילות נמרצת למען הציבור, במקום לפזר טענות מומצאות על מכירת קרקע עירונית ושאר הצהרות מוזרות. בניגוד למה שנטען, העובדה היא שמאז ומתמיד תוכנית העבודה המפורטת פורסמה לאחר אישור התקציב, מאחר והיא מסתמכת על ההחלטות שנקבעו על ידי מועצת העיר ולא להיפך. בוועדת הכספים אמנם נערך דיון במועד אחד ולא בשניים, אך הוא הסתיים לאחר זמן קצר יחסית משום שרק חברת אופוזיציה אחת שאלה שאלות, וגם הן לא ארכו זמן רב. כל מנהלי אגפי העירייה חיכו בזום על מנת לתת תשובות, והתכוננו לדיון של שעות רבות, מה שלא קרה אך ורק משום שהאופוזיציה לא ניצלה את זכותה. חברות וחברי הקואליציה ערכו עוד לפני כן דיונים מקדימים שבהם הוחלט על התקציב שינתן לתחומי פעילותם. יש בתקציב 2022 בשורות גדולות כמו יותר מהכפלת תקציב התחבורה בסופי השבוע, הוספה של יותר מ-50% לתקציב הקהילה הגאה, סלילת שבילי אופניים, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פעילות למען תושבים עם צרכים מיוחדים ועוד הרבה פרויקטים משמעותיים".

סגן ראש העירייה, אורן כהן, אמר: "זו הפעם ה-13 שאני מעורב בהעברת התקציב. אני סבור שהשנה ידענו שנה מאתגרת במיוחד ובכל זאת סיימנו אותה עם השגים מרשימים ועודף תקציבי. באשר לתקציב שהעברנו – הרי שמדובר בבשורה אדירה לבניין ופיתוח העיר. טענות האופוזיציה מגוכחות וחיוורות נוכח ההשגים והבשורה. נתעלם מאלו הפטפטנים והצעקנים ונמשיך לשרת נאמנה את תושבי כפר סבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר