עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי
עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי

העץ קרס וגרם למותה של נינה ברודסקי: תביעת ענק נגד העירייה

תביעה של כ-2.5 מיליון שקלים הוגשה נגד העירייה בטענה למחדלים שהובילו לקריסת העץ ולמותה של תושבת העיר באפריל 2017. העירייה: "נשיב במסגרת ההליך המקובל בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 3.1.22 08:42

תביעת נזיקין גדולה הוגשה לאחרונה בבית משפט השלום בפתח תקוה כנגד עיריית כפר סבא בסכום של עד 2.5 מיליון שקלים, בטענה להתרשלות ומחדלים של העירייה שהובילו למותה של נינה ברודסקי (67), תושבת העיר. זאת בעקבות קריסת עץ פיקוס בחודש אפריל 2017. "העירייה היא האחראית הבלעדית על השטח בו העץ נטוע ושימש חלק ממדרכת הולכי רגל באחזקתה", נטען בתביעה.

לפי כתב התביעה, שהוגש ע"י בנה של נינה ז"ל, דוד ברודסקי, המיוצג ע"י עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, ב-5.4.17 הלכה המנוחה ברחוב רוטשילד, לפתע קרס מהיסוד עץ פיקוס גדול ממדים כבן 70 שנה, פגע בשנאי חשמל וזה נפל עליה ופצע אותה אנושות. למרבה הצער היא לא שרדה את הפציעה ונפטרה בבית חולים מאיר בכפר סבא.

התאונה התרחשה בסמוך למרכז רפואי של מכבי שירותי בריאות. לפי כתב התביעה, ד"ר יעקב זעתר, כירורג פלסטי, היה הראשון לטפל במנוחה. בכתב התביעה מובאת עדותו, כי "העץ קרס על כמה מכוניות ולקח עימו כבל חשמל שמשך עמוד חשמל. חלק מהטרנספורמטור של העמוד נפל ופגע באישה, שבדיוק יצאה מהסופר והמראה לא היה קל. היא סבלה מפציעת ראש מאסיבית בחלקה האחורי של הגולגולת. היא שכבה שם בלי הכרה, נושמת את נשימותיה האחרונות".

עורך דין גיורא אבן צור, צילום פרטי

בכתב התביעה נטען כי "המנוחה קיפחה את חייה בשל מחדלים בלתי נתפסים של הנתבעת" (העירייה). עוד נטען, כי בדיעבד התברר שלאורך השנים אירעו מקרים נוספים של קריסת עצים ברחבי כפר סבא. בנוסף נטען בתביעה כי ברחוב רוטשילד התבצעו עבודות הרחבת כביש והרחבת מדרכות, דבר שפגע בסביבת המחייה של העץ וביציבותו. "יהא זה בלתי נתפס לדמיין כיצד היה מסתיים האירוע לו במקום היו עוברים ילדי גן או בית ספר", צוין בתביעה.

טענה נוספת שהועלתה, היא כי העץ שקרס היה בשטח המחייב בדיקה/סקר עצים/ גיזום/ טיפולים מאחר ועץ הפיקוס מהווה "דבר מסוכן". לטענת התובע "העירייה הפרה חובתה בנושא.

 

 

עורכי הדין אבן צור וקציר הפנו לפסיקה תקדימית מ-2011: "נפילת חלק מהעץ, ללא אירוע חיצוני נראה לעין שהשפיע על העץ, יוצרת הנחה של קיומה של רשלנות קונקרטית של הנתבעת, באשר אין דרכו של עץ ליפול מעצמו ביום קיץ בהיר ומכאן שנטל השכנוע עובר על הנתבעת להוכיח שלא התרשלה". עו"ד גורסים, כי מנקודת מבט של השקפה כלכלית הרתעתית הטלת אחריות על העירייה עשויה לתמרץ רשויות מקומיות שלא להתעלם מהסכנות הנובעות מעצים לפורענות.

לסיכום, דורשת התביעה פיצוי בגין נזק ממוני שנגרם עקב אובדן הכנסות המנוחה בשנים האבודות וכן פיצוי בגין נזק לא ממוני. "נוכח העובדה שהמנוחה קיפחה את חייה בנסיבות טרגיות, כאלה שניתן היה למונען אילו רק ננקטו אמצעי זהירות סבירים ואפילו מינימליים, הפיצוי בגין נזק לא ממוני (סבל, קיצור תוחלת חיים, עוגמת נפש ועוד) ג"ג), צריך שיהלום את נסיבותיו יוצאות הדופן והחמורות של האירוע", נטען בתביעה.

מעיריית כפר סבא נמסר: "התביעה טרם התקבלה בעירייה. לכשתגיע, נבחן אותה ונשיב במסגרת ההליך המקובל בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר