הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

תוכנית המתאר: התושבים והעירייה מפעילים לחץ על הוועדה המחוזית

בעקבות התקדים בהרצליה דורש מטה מאבק התושבים בכפר סבא מוועדת התכנון המחוזית להחזיר את התוכנית לעירייה. גם מ"מ ראש העיר שלח מכתב

פורסם בתאריך: 17.9.17 13:30

בעקבות החלטת ועדת המשנה להתנגדויות בועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב בשבוע שעבר, שאישרה לוועדה המקומית בהרצליה למשוך את תוכנית המתאר לצורך בחינתה מחדש, שלח עו"ד דורון פרייאנטה, המייצג את מטה המאבק של התושבים נגד תוכנית המתאר בכפר סבא, מכתב לוועדה המחוזית בו ביקש מהועדה לקיים דיון בבקשת התושבים והוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא למשיכת התוכנית בטרם קביעת מועד דיון להתנגדויות בתוכנית.

נזכיר שהועדה המחוזית הודיעה בחודש יולי כי לא תיעתר לבקשת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא למשוך את תוכנית המתאר לדיונים ולתיקונים בוועדה המקומית, ושתדון בהחלטת המליאה מחודש יוני כהתנגדות. החלטת המליאה, נזכיר, הגיעה לאחר לחץ גדול של תושבים שכלל הפגנות ומפגשי ציבור של מטה המאבק נגד תוכנית המתאר בכפר סבא בדרישה למשיכת תוכנית המתאר מהועדה המחוזית.

החלטת הועדה המחוזית בעניין תוכנית המתאר בהרצליה, הגיעה על רקע מאבק של תושבים מהרצליה למשיכת תוכנית המתאר ולאחר שמליאת הועדה המקומית של הרצליה החליטה פה אחד למשוך את תוכנית המתאר שהופקדה בועדה המחוזית. הנסיבות הדומות בין שני המאבקים הציבוריים של כפר סבא והרצליה הובילו את מטה המאבק כאמור לשלוח את המכתב בתקווה שהועדה המחוזית תחליט לאפשר לועדה המקומית בכפר סבא למשוך את התוכנית.

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה ממטה המאבק

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה ממטה המאבק

במכתבו כתב עו"ד פרייאנטה: "ברור כי ההחלטה להיעתר למבוקש, למשוך ולהשיב את התוכנית לוועדה המקומית כפר סבא, תייתר את הצורך בדיונים בהתנגדויות הרבות שהוגשו כנגד התוכנית. בנסיבות אלה, לא יעיל, לא צודק ולא נכון, לידון בבקשה למשיכת/ להשבת התוכנית לועדה המקומית, במסגרת דין בהתנגדויות באופן שיסרבל, יבזבז את זמנם של המתנגדים ושל הגורמים המקצועיים הרבים והשונים המערובים בתהליך שכזה, כמו גם יהיה בזבוז זמנה של הועדה הנכבדה וכל מי מטעמה…כאמור, דיון מצוצמצם יחסית בבקשה למשיכת התוכנית ומתן החלטה בבקשה זו, כשלעצמה, קודם לקביעת דיון בהתנגדויות, ייעל את ההליכים ואפשר שייתר את הצורך בקיבעת ימי דיונים וישיבות להתנגדויות".

בהמשך הוא כתב "בימים האחרונים, באופן שאיננו קשור, ניתנה החלטה על ידי הועדה המחוזית ת"א, המאשרת בקשה דומה למשיכת תוכנית ולהשבתה לועדה המקומית, קודם דיון בה לגופה, בעניין תוכנית לעיר הרצליה. שם, לנוכח החלטת המועצה או הועדה המקומית בהרצליה, על משיכת התוכנית שהוגשה לועדה המחוזית ת"א, קבעה האחרונה והחליטה להיעתר לבקשה והורתה על השבת התוכנית כפי שהתבקשה". למכתבו הוא צירף את החלטת הועדה המחוזית בעניין תוכנית המתאר של הרצליה. לסיום הוא ביקש מהועדה: "להקדים דיון בבקשות למשיכת התוכנית כפי שהוגשו על ידי יוזמות ומגישות התוכנית ולהידרש לאותן בקשות לגופן, לפני וללא קשר לדיונים בהתנגדויות שהוגשו לתוכניות".

מובילת מאבק התושבים, מירית שקד ברק, אמרה על המכתב: "אנו דורשים מהמחוזית לקיים דיון במשיכת תוכנית המתאר של כפר סבא, כפי שנערך דיון במשיכת תוכנית המתאר של הרצליה. אנו קוראים לועדה לנהוג באחריות ובקשב לרחשי הציבור בדיוק כפי שעשתה מקבילתה, הועדה המחוזית תל אביב, ולשחרר לאלתר את תוכנית המתאר".

בנוסף, שלח יו"ר סיעת תפו"ח מהאופוזיציה, עו"ד יובל לוי, מכתב בשבוע שעבר למ"מ ראש העיר צביקה צרפתי, וביקש לזמן ישיבה שלא מן המניין לקבלת החלטה מחודשת למשיכת תוכנית המתאר של כפר סבא, וכתב כי התקדים בהרצליה יהיה תקדים גם עבור כפר סבא.

בתוך כך, מסרה עיריית כפר סבא שצרפתי פנה הבוקר (א')במכתב רשמי למתכננת מחוז מרכז מטעם הועדה המחוזית לתכנון ובנייה האדריכלית דניאלה פוסק, בבקשה למשוך את תכנית המתאר של העיר כפר סבא ולחזירה לדיונים בוועדה המקומית.

"בהמשך לבקשת עיריית כפר סבא להשבת תכנית המתאר הכוללנית לדיון מחודש במסגרת הועדה המקומית לתכנון ובנייה ובהמשך להחלטת הועדה המחוזית תל אביב, בדבר תכנית המתאר של הרצליה, כפי שהתקבלה השבוע, נבקש ליישם החלטה זהה בדבר תכנית כפר סבא", כתב צרפתי.

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז נמסר: "שלב הפקדת תוכנית המתאר לכפר סבא הסתיים. בשלב זה הוצגה גם עמדת הוועדה המקומית, והתוכנית תובא לדיון באחת מישיבותיה הקרובות. יש להבהיר, הוועדה המחוזית תל אביב לא אפשרה את משיכת תוכנית המתאר להרצליה, אלא אפשרה לוועדה המקומית בחינה נוספת, כאשר בתקופה זו התוכנית נשארת מופקדת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר