שרון אסמן ז"ל והוריו אינה ופנחס

ממצאי הוועדה שבדקה את נסיבות מותו של אל"מ שרון אסמן ז"ל הוצגו למשפחה

הוועדה הדגישה כי לא ניתן לקבוע בוודאות את סיבת המוות, אך ציינה כי היה מקום לשלב מכשיר החייאה בשלב מוקדם יותר. המשפחה: "אנו תקווה שהמסקנות ייושמו כדי שניתן יהיה להציל חיים בעתיד"

פורסם בתאריך: 19.1.22 07:59

ממצאי ועדת החקירה שהוקמה בעקבות מותו של מח"ט הנחל, אל"מ שרון אסמן ז"ל, הוצגו בתחילת השבוע למשפחתו. אסמן ז"ל נפטר לאחר שהתמוטט במהלך פעילות גופנית ב-1.7.21. בדוח הוועדה נכתב: "לא ניתן לקבוע בוודאות את סיבת המוות. עם זאת, לאחר בדיקת מאפייני האירוע, ובהתבסס על ידע רפואי נרחב המגובה במחקר רפואי, ניתן לומר כי בסבירות גבוהה סיבת המוות הינה דום לב". עוד מצאה הוועדה, כי רופא חטיבת הנח"ל הגיב במהירות בהגעתו לאל״מ שרון אסמן ז"ל, תוך דקות בודדות לאחר התמוטטותו, וכי החל בפעולות החייאה מיידיות בסיוע צוות מד"א, שהגיע לנקודת האירוע. לצד הענקת הטיפול הרפואי, הוועדה ציינה: "נכון היה לשלב מכשיר החייאה (דפיברילטור), בשלב מוקדם יותר בתהליך ההחייאה. לצד זאת, אין במסקנה זו ערבות שתוצאות האירוע המצער היו נמנעות".

בנוסף מצאה הוועדה פערים בהנחיות לפריסת מכשירי החייאה ביחידות צה"ל, על כן המליצה על הרחבת פריסתם בצה"ל באופן מיידי. יש לציין, כי בחדר הכושר שבו אירע האירוע, לא הייתה חובה להציב מכשיר מסוג זה. כמו כן, הוועדה מצאה כי מד״א הוא המענה הרפואי הזמין ביותר לבסיסים צבאיים עורפיים הממוקמים בצמוד למרכזים עירוניים – כדוגמתו של מחנה בית ליד ע״ש רא"ל מוטה גור, כפי שמוגדר בפקודות, ועל כן המליצה על ריענון ותרגול דרכי ההתקשרות עם מד״א. בעקבות ועדת החקירה, הנחה מפקד זרוע היבשה, על הקמת ועדה למימוש המסקנות בהקשרי סקר בריאות המשרתים והכושר הקרבי, וזאת מתוך ראיית המצב הבריאותי לצד רמת הכושר הקרבי, כחלק מרכזי מכשירותם של מפקדים לוחמים. בראש הוועדה עמד תא״ל (מיל') גיא חסון, וממצאיה סוכמו על ידי הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי. לצד הוועדה, פעלה ועדת משנה רפואית בראשותה של ראש ענף רפואה במרכז לשירותי רפואה, סא"ל ד"ר שרון אוחיון.

 

מסקנות הוועדה הוצגו לרמטכ״ל, שהביע צער עמוק על לכתו של אל״מ אסמן ז״ל והוקיר את פועלו ותרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. מצה"ל נמסר כי הרמטכ"ל קיבל את מסקנות הוועדה והנחה על הצעדים הבאים: "ראשית, נדרש לתקף את הפקודה המגדירה את הצהרת הבריאות התקופתית, להנגישה למשרתים ולחזק את מנגנוני אכיפתה. שנית, הנחה על ביצוע מעקב אחר אוכלוסיות בעלות גורמי סיכון בריאותיים. עוד הנחה על הצבת מכשיר החייאה בכל חדר כושר במחנות צה"ל ובמרחבים מתאימים נוספים, ועל השלמת רכישתם והתקנתם עד ה-1.7.22. בסיכומו, הדגיש הרמטכ"ל את חשיבות הביצוע של בדיקות הסקר הבריאותיות ועל כן, הנחה להגדירן כבדיקות חובה למשרתי הקבע ואף כתנאי לקידומם. הבדיקות יבוצעו בטווחי זמן קצרים, אשר ייקבעו על ידי חיל הרפואה. בתוך כך, הרמטכ"ל הנחה להתאים את תדירות הבדיקות לכל משרת באופן פרטני, בהתאם למאפייניו הבריאותיים".

משפחתו של אל"מ שרון אסמן ז"ל מסרה בתגובה: "אנחנו מודים לצוות ועדת הבדיקה על העבודה היסודית והרגישה ועל השקיפות ואופן הצגת ממצאי הבדיקה בפנינו. אנו תקווה שהמסקנות ייושמו כדי שניתן יהיה להציל חיים בעתיד. שרון אהב את הצבא וראה בתפקידו כמפקד בצה"ל את שליחות חייו. הוא היה איש של אנשים שהקפיד לראות ולכבד כל אדם באשר והוא והשאיר אחריו מורשת של אומץ לב וערכים. אנחנו מבקשים לחזק את ידיהם של לוחמי ומפקדי צהל בעשייה היומיומית למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. ומבקשים במיוחד לחזק את לוחמי ומפקדי יחידת אגוז בימים הקשים הללו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר