רונן סבג, זקוק להשתלת כליה, צילום פרטי

רונן סבג, אחראי המחשוב האהוב מבר לב, זקוק לתרומת כליה

סבג בן ה-48 ובני משפחתו יוצאים בפנייה נרגשת להצלת חייו: "אחרי שגילו לי את המחלה סביב גיל 30, ידעתי שזה הצפי שלי בסופו של דבר"

פורסם בתאריך: 24.1.22 07:50

רונן סבג, איש המחשוב המוכר והאהוב מחטיבת ביניים בר לב בכפר סבא, קורא לעזרה. סבג חולה במחלת כליות פוליציסטי קידני, שמאיימת על חייו. מדובר במחלה גנטית שבמהלכה מתפתחות בשתי הכליות ציסטות ובשל כך נגרמת להן פגיעה בתפקוד התקין, עד כדי סכנת חיים. אחיו, גיל, פרסם לאחרונה ברשת פנייה לתרומה עבור אחיו, בה כתב: "אחי רונן בן 48 נשוי ואב לילדה בת 8, זקוק בדחיפות לתרומת כליה. לצערי אני ומשפחתי לא נמצאנו מתאימים לתרומה. כל שנותר לי זה ללוותו בתהליך, אני פונה אל ליבכם בבקשה לעזור לי להחזיר לאחי את שגרת חייו, אנא שתפו פוסט זה למציאת תורם".

סבג בן ה-48, מהנדס מחשבים מכפר סבא, הוא אחראי המחשוב בחטיבת הביניים בר לב בעיר מזה כ-18 שנה. הוא יליד ותושב כפר סבא מאז ומתמיד. לצומת השרון אמר: "יש לי מחלת כליות שגורמת לי לקריסה של הכליות, ואני אמור להתחיל בקרוב דיאליזה בחודשים הקרובים. אני מחפש תורם שיכול לעזור לי להחזיר את החיים לשגרה".

 

 

 

איך אתה מרגיש כרגע?
"בינתיים רגיל, אבל הבדיקות על הפנים. לפעמים יש לי בחילות או שנתפסת איזו ציסטה, ואז זה כמו אבן בכליה, בכלל לא נעים. זה מלחיץ יותר על רקע הקורונה. אני עובד בשביל לשמור על שפיות, כי אם אשב בבית אשתגע. אמא שלי מושתלת כליה, וגם דוד ודודה שלי. אחרי שגילו לי את המחלה סביב גיל 30, ידעתי שזה הצפי שלי בסופו של דבר".

מי יכול לתרום?
"חשוב שיהיה מעל גיל 30, אדם בריא, לא משנה סוג הדם, כי עושים הצלבות. עוד לא יודע את כל ההגדרות המדויקות. מי שיש לו סוכרת ובכלל מחלות רקע לא יכול לתרום. יש כמובן עדיפות לתרומה על פני טיפולי דיאליזה. בדיאליזה צריך להתחבר למכונה כל יום ושלוש פעמים בשבוע להגיע לבית חולים וכמובן להפסיק את העבודה. אם אצליח להגיע להשתלה לפני הדיאליזה, אז זה יעשה לי את החיים הרבה יותר קלים".

לכל שאלה ובירור בנושא הליך התרומה יש לפנות למספר 053-3026522.

היכנסו כאן לעמותת מתנת חיים שמנהלת את תהליך התרומה – יש לציין בטופס שמעוניינים לתרום לרונן סבג.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר