אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

למה מסתירים מהעירייה את החלופות למיקום תחנת הכוח שאמורה לקום בנווה ימין

בתוך כך מזמינה העירייה את תושבי העיר למפגש בנושא צמצום מפגעי האוויר במזרח כפר סבא

פורסם בתאריך: 17.9.17 19:34

עיריית כפר סבא ביקשה לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים מחר בוועדה לתשתיות לאומיות בעניין הקמת תחנת הכוח "מפגש השלום" שמתוכננת לקום באזור מושב נווה ימין על ידי חברת ריינדיר אנרגיה בע"מ. במכתב ששלח לוועדה מ"מ ראש העירייה צביקה צרפתי הוא ביקש לדחות את הדיון הוא ביקש מהוועדה לקבל את רשימת החלופות האפשריות למיקום תחנת הכוח, שעתידה לייצר חשמל בהיקף של עד 1,300 מגה וואט.

"מהזימון (לדיון) הובהר כי מדובר בדיון בסעיף 77 לחוק התכנון והבנייה ובתשריט מופיע קו כחול של המיקום שהוצע על ידי חברת ריינדייר", כתב צרפתי, "לאור התנגדותנו, נודה לקבלת פרטים נוספים אודות החלופות למיקום התחנה שנבחנו בעבר. כמו כן, לבצע בדיקות מקיפות הנדרשות טרם קביעת המיקום שהוצע בתשריט".

הועדה דחתה אמנם את הדיון, אך טרם השיבה על בקשתו של צרפתי.

המשנה למנכ"לית העירייה, איתי צחר, אומר שהבקשה לקבל פרטים נוספים על החלופות האפשריות למיקום תחנת הכוח נובעת מרצון העירייה לבחון את החומר כדי לבסס את התנגדותה להקמת התחנה. "על מנת שנוכל להתייחס בצורה מקצועית ועניינית, אנחנו רוצים ללמוד את החומר ובשביל זה אנחנו צריכים לקבל אותו. בזימון לוועדה כבר שלחו את המיקום המיועד מבחינתם של התחנה, וזה לא מקובל בעינינו. אנחנו רוצים לבחון את השיקולים שעמדו בפני הוועדה, ושיראו לנו אילו עוד מקומות נבחנו כדי שנוכל לבסס את העמדה שלנו בצורה מקצועית ולא בצורה של סיסמה. ביקשנו לקבל את כל חומרי הרקע להחלטה על הקמת תחנת הכוח, ואת המיקומים האחרים שנבחנו. צריך להבין שנוצר כאן מהלך לא שגרתי, שבו ועדת שרים אישרה נקודות ספיציפיות להקמת תחנות כוח וחברות ספיציפיות שיהיו אחראיות על כל תחנה. עקפו אותנו כשקיבלו את ההחלטה והבענו מחאה על כך. כדי שנוכל להתנגד, אנחנו רוצים לקבל את החומר מאחר ואף אחד לא שיתף אותנו בו".

בתוך כך, מקיימת העירייה מחר (ב'), במרכז גלר בשעה 20:00, מפגש שיתוף תושבים בו תציג את עיקרי התוכנית שגיבשה העירייה למאבק במפגעי זיהום האויר ממזרח לכפר סבא. פרט לצחר, ישתתף במפגש גם מ"מ ראש העירייה צביקה צרפתי, ומנכ"לית העירייה אושרת גני גונן, עידן חסון – הפרויקטור שמינתה העירייה כדי שירכז את נושא צמצום מפגעי זיהום האוויר במזרח העיר וחברי הנהלת העיר. במפגש יוכלו התושבים לשאול שאלות בנוגע לתוכנית ולהציע הצעות משלהם כיצד לדעתם יש לפעול על מנת למגר את מפגעי זיהום האויר בעיר.

עיקר טענות התושבים במזרח העיר הוא סיווג המפעלים בתוכנית המתאר כמפעלים מסוג 2, כאלה שיכולים לעסוק בחומרים מסוכנים ומזהמים.

"הנושא הזה סוכם. מועצת העיר החליטה על הקמת ועדה ספציפית, שאני עומד בראשה, לעניין סיווג המפעלים שיכולים לפעול בעיר. נקבעו מועדים לוועדה לשלושת החודשים הבאים ואנחנו נלמד את הנושא לעומק ונגיש את ההמלצות למועצת העיר והיא תחליט את מה שתחליט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר