תחנת רכבת, צילום cloudview שבתאי טל

הרכבת סוגרת תחנות בשרון. רפי סער: "התנהלות שערורייתית"

רכבת ישראל הודיעה לפתע אתמול בערב על סגירת תחנות עקב צורך בחיזוקים ועל שינויים נוספים לרעת הציבור. רפי סער: "ההנחתה של הבשורה הזו ע"י הנהלת הרכבת היא יריקה בפרצופם של הנוסעים"

פורסם בתאריך: 26.1.22 09:30

מי שחשב שהבלאגן בלוח הזמנים ובתחנות הרכבת באיזור הסתיים, כנראה טעה. ולא מדובר רק באילוצים הנובעים מעובדים רבים שמאומתים ו/או נכנסים לבידוד. אתמול בערב הודיעה רכבת ישראל על שינויים משמעותיים ברכבות באזור השרון. החל מהיום (ד') תיסגרנה תחנות רעננה דרום והוד השרון סוקולוב עד להודעה חדשה. שינויים גם בתנועת הרכבות מפתח תקוה סגולה לתל אביב, ובתחנות הרצליה, רעננה מערב, כפר סבא, ראש העין צפון ופתח תקוה. רכבת ישראל הודיעה כי תפעיל היסעים חינמיים בתחנות בהן השירות נפגע.

מרכבת ישראל נמסר כי הסיבה לשינויים, היא שבמהלך ביצוע עבודות תשתית מתוכננות בתחנות כפר סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב, הפעילות כבר כעשרים שנה, התגלה צורך בחיזוק מספר מוקדים הנדסיים בתקרת התחנות. החיזוקים בתחנות מצריכים שינויים בתנועת הרכבות באזור השרון עקב מעבר להפעלת תנועת הרכבות על מסילה בודדת במקום שתיים, עד לסיום עבודות החיזוק אשר תחלנה בשבועות הקרובים. ברכבת ביצעו מיפוי של תחנות זהות מבחינה הנדסית ובמסגרתו נבדקו שתי תחנות נוספות (ת"א אוניברסיטה וראשל"צ הראשונים).

אלו השינויים: 

תחנות הוד השרון סוקולוב ורעננה דרום תיסגרנה זמנית לשירות, ומהן יופעלו לרשות הנוסעים היסעים חינמיים בשיטת מלא וסע ובהתאם לביקוש אל תחנות רעננה מערב, כפ"ס נורדאו. לרשות הנוסעים עומדים מגוון קווי אוטובוס ישירים לתל אביב והמרכז. מרעננה לתל אביב – 501. 567. 149. 47. מהוד השרון לתל אביב – 249. 565.
תחנת פ"ת סגולה. במהלך תקופת ההפעלה הנוכחית בימי הקורונה, המאופיינת בצמצום תדירות הרכבות בתחנה, בימים ראשון עד חמישי רכבות לכיוון ת"א לא תעצורנה בתחנה במהלך מרבית שעות הפעילות (מלבד בין השעות 11:00-14:30). יופעלו היסעים חינמיים בשיטת מלא וסע ובהתאם לביקוש מהתחנה אל תחנת פ"ת קריית אריה. רכבות לכיוון הרצליה תעצורנה בתחנה בהתאם ללוח הזמנים. עם הקיטון בתחלואת עובדי הרכבת וחידוש השירות הסדיר, תחודש תנועת הרכבות מהתחנה לכיוון ת"א בתדירות של שתי רכבות בשעה ותדירות הרכבות לכיוון הרצליה תעלה לארבע בשעה. לא יחול שינוי בתנועת הרכבות בתחנה בימי שישי ומוצ"ש וזו תופעל בהתאם ללו"ז.

 

בתחנות הרצליה, רעננה מערב, כפר סבא, ראש העין צפון, פתח תקווה, בני ברק, יחולו שינויים קלים בזמני יציאת הרכבות ורציפיהן.

תבוטל עד להודעה חדשה רכבת מספר 347 היוצאת מידי יום ראשון-חמישי מתחנת הרצליה בשעה 21:11 ומסיימת נסיעתה בתחנת ת"א ההגנה בשעה 22:00.

ברכבת ישראל מפנים את הנוסעים לאפליקציות התחבורה הציבורית, אתר משרד התחבורה ולמרכז המידע של משרד התחבורה 8787*.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר בנוגע להודעת הרכבת על סגירת תחנות סוקולוב ורעננה דרום: "ההתנהלות השערורייתית של רכבת ישראל שלא טרחה אפילו להודיע מראש ובאופן מסודר לתושבים המשתמשים בשירותי הרכבת על ההשבתה הצפויה החל מהיום, היא שיא חדש בניתוק. חלק מהתושבים שמעו על כך אמש אבל חלקם נאלצו לשמוע על הסגירה הפתאומית היום בבוקר, ולהיבדל בכך שיאחרו לעיסוקיהם. זו לא הפעם הראשונה שבה רכבת ישראל פועלת בחטף ללא עדכון התושבים וללא שיתוף עם הרשויות. הודעה בכריזה כדרך אגב מהווה פגיעה אנושה בשגרת החיים של תושבים רבים. זו שערוריה – במידה ורכבת ישראל הייתה מתנהלת באופן ראוי, והיו מודיעים לנו מראש, כפי שראוי במקרים כאלה, ולא נותנים לנו לגלות בדרכים עקיפות, הדברים היו נראים אחרת. ההנחתה של הבשורה הזו ע"י הנהלת הרכבת היא חוצפה ויריקה בפרצופם של הנוסעים. בכוונתי לפנות לשרת התחבורה ח״כ מרב מיכאלי כדי שתפתור את המחדל הזה. כולי תקווה ששרת התחבורה תטפל באופן יסודי בהתנהלות זו. לא יכול להיות שרכבת ישראל, חברה ממשלתית, תרשה לעצמה לפעול בצורה כה בזויה ובלתי מקצועית כלפי משתמשי הדרך״.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר: ״ההודעה של משרד התחבורה על סגירת פעילות הרכבת בתחנת רעננה דרום ובתחנות נוספות באיזור השרון באופן מיידי וללא כל הודעה מוקדמת עד להודעה חדשה היא לא פחות משערורייה. הדבר משבש משמעותית את סדר יומם של התושבים וראוי היה שרכבת ישראל ומשרד התחבורה היו מעדכנים מראש את העירייה ואת התושבים בכדי לתת זמן להיערך כראוי. אני רואה חשיבות רבה בשימוש באמצעי תחבורה ציבורית, ומקרים מסוג זה מערערים את האמון והיכולת לסמוך על הפעילות התקינה של רכבת ישראל, וזאת לאחר שנים של תפקוד לקוי באיזורנו. אני קורא לשרת התחבורה לחקור לעומק את הנושא, על מנת שמחדלים מסוג זה לא יקרו שנית״.

תגובת רכבת ישראל לדברים תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר