גיורא עילם ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

הלך לעולמו גיורא עילם, מראשוני בניה של העיר, ומהאוהדים הנאמנים של הפועל כפ"ס

עילם ז"ל היה בעלי משרד פרסום, שדר בשירים ושערים ואהד את הפועל כפר סבא עד יומו האחרון. בנו יובל: "הייתי בדרך אליו ורגע לפני שהגעתי, קיבלתי את ההודעה הקשה. אני עדיין לא מעכל"

פורסם בתאריך: 28.1.22 09:39

הלך לעולמו גיורא עילם, מראשוני בניה של כפר סבא. עילם ז"ל נפטר אתמול (ה') בבוקר. בן 88 היה במותו. הוא היה נשוי פעמיים והותיר אחריו 5 ילדים ונכדים. גיורא היה בנם של חיינה ושמואל זרקו ז"ל, ממייסדי כפר סבא. הוא התגורר בכפר סבא, עיר הולדתו, עד גיל 31, ולאחר מכן עבר להרצליה, שם שימש כחבר מועצת העיר מטעם מרצ, כיהן כסגן ראש העירייה, והיה הבעלים של 'פרסום הרצליה'.

גיורא ז"ל נודע באהבתו הרבה לספורט וכדורגל בפרט, והיה אוהד אדוק של הפועל כפר סבא עד יומו האחרון. בראשית דרכו עבד ככתב בעיתון 'למרחב' בשרון ובהמשך כתב של 'ידיעות אחרונות', עוד שימש כשדר וכתב בתוכנית הספורט המיתולוגית 'שירים ושערים'.

גיורא עילם ז"ל, עם בנו אהוד, צילום באדיבות המשפחה

גיורא עילם ז"ל בשנות ה-30 לחייו, צילום באדיבות המשפחה

הלווייתו תתקיים היום, יום ו', 28.1 בשעה 11:00 בבית העלמין החדש של הרצליה בגליל ים.

בנו יובל, תושב הרצליה, סיפר: "מצבו של אבי הידרדר בימים האחרונים. הייתי בדרך אליו ורגע לפני שהגעתי, קיבלתי את ההודעה הקשה. אני עדיין לא מעכל, הכל טרי. בדיוק סיימתי לכתוב הספד לזכרו. ילוו אותי זכרונות משמעותיים רבים מאבא. קודם כל החשיפה לספורט, והמון כדורגל. היה כתב גם בתחומים אחרים והיה יוצא לשטח. אחרי משחקים הייתי יושב איתו בחנות הפרסום והוא היה מכתיב את הדיווח של המשחק. הזיכרון הראשון שלי הוא ממשחק כדורגל הוא כשאני בן 4, הפועל כפ"ס מביסה את הפועל ירושלים 4:0. הכל סבב סביב הטקסים בשבת. בימי שישי הייתי מגיע לחנות איתו בשעה 3-4 לפנות בוקר ואורז את כל העיתונים במשך 3 שעות".

מה בעיקר יחסר לך אחרי לכתו?
"הכל טרי מדי לזה. השתדלתי להביא את הילדים שלי, הנכדים שלו, כמה שיותר כדי שיראו אותו, ידברו איתו, יריחו את המקטרת שלו, שהייתה הסמל המסחרי שלו".

 

עילם ז"ל כאמור היה פעיל בפוליטיקה המקומית בהרצליה. בתחילת הדרך הפוליטית שלו היה במפא"י, מפלגת העבודה ובהמשך מרצ, וכיהן כאמור כחבר מועצת העיר וסגן ראש העירייה.
אחיו דב, שצעיר ממנו ב-8 שנים, סיפר: "גיורא שילב תקשורת ופוליטיקה, היה מותח ביקורת על אחרים וגם היה מקבל ביקורת. היה אדם חביב על הבריות, נוח, ידידותי וחבר של כולם. אהד את הפועל כפ"ס עד יומו האחרון. מבחינתו זה היה – פעם כפר סבא, תמיד כפר סבא. בפוליטיקה לא היו לא שונאים, הוא היה יריב פוליטי שאינו יריב. איש שמאל כל חייו. היה לו קו מנחה של להתפרנס, אבל לא מהעירייה. חיים ציבוריים בהתנדבות".

מה בעיקר תזכור ממנו?
"עד שהייתי בן 8, הוא היה האמא והאבא שלי. אבא היה פועל בניין בסולל בונה, ואמא קטפה תפוזים ועבדה בבית אריזה, היו יוצאים לעבודה מוקדם בבוקר. גיורא היה מסור מאוד, עזר לי בלימודים, הכין לי אוכל, זו תקופה שלא אשכח עד יומי האחרון".

סגן ראש עיריית הרצליה כיום ויו"ר סיעת מרצ, עופר לוי, נפרד אף הוא מחבר הסיעה לשעבר: "הכרתי את גיורא באופן אישי בשנים האחרונות עוד לפני שנכנסתי לתפקיד. הוא אהב ספורט וכדורגל בפרט, בעברו היה שדר וכתב ספורט כך שהיה בינינו שיח מעניין תמיד. היינו נפגשים הרבה בעיר והיה מתעניין במה שקורה במרצ, ובמקביל דיברנו גם על כדורגל. הוא היה איש חביב וטוב. יהי זכרו ברוך".

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרו של גיורא עילם ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר