מנהלי קבוצת הקשת בשרון. משמאל: שנהב כהן, מימין דרור כהן צילום פרטי

קבוצה חדשה שמיועדת ללהט"בים דתיים הוקמה בכפר סבא

קבוצת 'הקשת בשרון' היא חלק מקבוצות 'חברותא – הומואים דתיים'. "המשתתף הכי צפוני שלנו מחדרה, המשתתף הכי דרומי שלנו מלוד", אומרים המנהלים, שמציינים שהקבוצה מיועדת גם לדתל"שים

פורסם בתאריך: 10.2.22 09:01

קבוצה חדשה המיועדת לדתיים, מסורתיים, וחרדים להט"בים, נפתחה באחרונה בשרון. הקבוצה ששמה 'הקשת בשרון' פעילה בכפר סבא ומונה נכון להיום 10 משתתפים, ביניהם תושבים מכפר סבא, הוד השרון, הרצליה ורעננה בטווח גילים של 20-35. הקבוצה היא חלק מקבוצות 'חברותא – הומואים דתיים', עמותה של גברים מקהילת הלהט"ב, מהציבור הדתי והחרדי.

"חברותא פועלת כלפי פנים להעצמה קהילתית, וכלפי חוץ לקבלת להט"בים בחברה הדתית", מצהיר מנכ"ל העמותה, נתנאל שלר. "אנחנו פועלים למען בניית קהילה דתית להט"בית, חזקה ומאוחדת הכוללת קבוצות חברתיות ברחבי הארץ, המשמשות בית ומרחב ללהט"בים דתיים, חרדיים, מסורתיים, חוזרים בתשובה ודתיים לשעבר. חברותא מצאת בחזית המלחמה בתופעת "טיפולי" ההמרה השקריים והמסוכנים, כל זאת יחד עם שותפינו מארגוני הקהילה הלהט"בית", הוא מוסיף.

את 'הקשת בשרון' מנהלים שניים – שנהב כהן (25) מכפר סבא, ודרור כהן (27) מהוד השרון (אין קשר משפחתי). שנהב מדגיש, כי הקבוצה בכפר סבא משמשת כמוקד פעילות לכל השרון. "המשתתף הכי צפוני שלנו מחדרה, המשתתף הכי ״דרומי״ שלנו מלוד וכמובן יש לנו משתתפים מרעננה, הוד״ש והרצליה. קהל היעד שלנו הוא גברים מקהילת הלהט"ב עם רקע מסורתי-דתי ביניהם חובשי כיפה סרוגה, חרדים, "מתחזקים" ודתיים לשעבר. הלוואי שנגיע ליום שנפתח קבוצה בכל עיר".

 

מהן מטרות הקבוצה?
"לשמש פלטפורמה חברתית לכאלה שמגיעים מרקע מאוד דומה ולהעביר ערב כיפי ביחד. מטרה נוספת היא להעביר תכנים רלוונטיים כמו – 'אני מול הארון', 'אני מול הנטייה שלי', 'אני מול הזהות הדתית שלי'. יש חבר'ה שעדיין בארון וכאלה שפחות, יש גם מי שבזוגיות חזקה. הקבוצה דיסקרטית לחלוטין וכל משתתף מחויב בקוד אתי, למשל מה שקרה באותו ערב נשאר באותו ערב. יש לנו שאיפה שייווצרו מפגשים חברתיים וחברויות גם מחוץ למפגשים".

שנהב, יחד עם שותפו, דרור כהן, בונים תכנים יחד ומתייעצים לגבי התהליך שיעבירו את קבוצה. מיקום המפגשים נעשה במקום קבוע, אך חסוי באופן טבעי.

איך מצטרפים לקבוצה?
"ניתן להירשם דרך האתר שלנו. אנחנו כמוהן מקיימים שיחה מקדימה עם חבר חדש ומוודאים שיש לנו את אותן המטרות. מיקום המפגשים נעשה במקום קבוע, אך חסוי באופן טבעי".

פעילות הקבוצה מתרחשת בשיתוף המרכז הגאה החדש בכפר סבא, המשמש בית למגוון פעילויות לקהילה הגאה בעיר ובאזור השרון ונותן מענה לכל הגילאים.

להצטרפות לקבוצות החברתיות של חברותא היכנסו לקישור https://havruta.org.il/


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר