מעבר החציה בהדרים (משמאל) צילום באדיבות התושבים

סכנה במעבר חציה בהדרים: שני נערים נדרסו באחרונה במקום

הורים מספרים על מעבר חציה בעייתי בהדרים ומבקשים מהרשויות לטפל במקום בהקמת באמפרים ואמצעים נוספים, לפני התאונה הבאה. העירייה: "מחלקת תנועה תקיים סיור במקום על מנת לבדוק את הבטיחות בו"

פורסם בתאריך: 6.2.22 07:26

מה הסיכוי להתרחשות תאונת דרכים באותו מקום ובהפרש של פחות מחודש? לא רב. אך כשמדובר במעבר חציה בכיכר הספורטק בשכונת הדרים בכפר סבא, כנראה שלא מדובר במקריות. רק בסוף חודש דצמבר נפגע שם נער בן 14, כשחצה את המעבר לצד אופניו. רכב שהגיע פגע בו, הטיח אותו לשמשה ומשם לכביש. הנהג, שנמלט מהמקום, לא אותר עד היום.
לפני כשבוע הייתה במקום תאונה נוספת, ושוב היה מעורב בה נער על אופניים, הפעם בן 17. למזלו, הוא חבש קסדה, שמנעה פגיעה משמעותית יותר. הוא נזקק לטיפול רפואי ואובחן עם שבר במפרק היד.

הנער שנפגע מתאר: "היה גשום, נסעתי עם האופניים. הנהג התחיל את הסיבוב בכיכר מהכיוון הנגדי, ראיתי שיש לי מספיק זמן לעבור וגם היה לו מספיק זמן לעצור. להערכתי, הוא נסע כ-40 קמ"ש. אם לא הייתה לי קסדה והוא היה עוצר שנייה אחרי, אז אני לא יודע איפה הייתי עכשיו. הצלחתי להתחמק מהרכב ברגע האחרון, עפתי בערך 3 מטרים וקיבלתי מכה חזקה בנפילה, האופניים עפו גם כמה מטרים. הפציעה ביד נגרמה כי הדפתי את הנפילה".

הנהג ניגש אליך?
"כן, אבל לא רציתי לקבל פרטים. הוא יצא עצבני מהרכב ואמר לי שזו אשמתי. אני יודע שלא הייתי אמור לרכוב על אופניים במעבר חציה, אבל הוא היה צריך לעצור במעבר חציה. ייאמר לזכותו שהוא רצה להשאיר לי טלפון. בדיעבד, אני מתחרט שלא ביקשתי פרטים. הוא נראה בין גיל 40-50 והיה לו זקן ג'ינג'י".

אימו של הנער הנפגע מספרת: "למזלו של הבן שלי הוא חבש קסדה, שאמנם נמחצה כליל, אבל היא הצילה את חייו. הוא קיבל מכה חזקה ובקושי הגיע הביתה. נגרם לו שבר במפרק היד ושבוע הוא לא יכול היה להגיע לבית הספר עקב כאבי תופת מהם סבל. בבית חולים אמרו לנו שהוא היה יצא במזל גדול, אילולא הקסדה אני לא יודעת איך זה היה נגמר. במקרה אנחנו גרים ממש קרוב, אבל אם היינו גרים רחוק יותר, איך הוא היה חוזר?"

בנך זוכר פרטים מזהים?
"הוא זוכר רכב בצבע אפור/כחול, לא זיהה את הדגם, אבל יזהה את הנהג אם יראה אותו שוב".

מה לדעתך צריך לעשות כדי למנוע תאונות בעתיד?
"חובה שיהיו באמפרים מכל צד. אנשים מגיעים במהירות, הרבה ילדים ונערים עוברים שם. זה מקום מאוד מרכזי. אני לא חושבת שמצלמות ימנעו את התאונה הבאה".

 

כאמור, זו לא הייתה הפעם הראשונה בה קרתה תאונת דרכים במקום. לפני חודש נפגע שם נער נוסף, בן 14, מרכב שלא עצר במעבר החציה. אימו מפצירה ברשויות ואומרת כי יש לנקוט בצעדים למניעת תאונות נוספות: "הנהג שפגע בבן שלנו וברח טרם נתפס והנה, שוב מקרה של רכב שפגע ברוכב באותו מקום. אני לא מוכנה להשלים עם מצבור תאונות במיקום הזה, וחושבת שחייבים לטפל בשיא הרצינות, כולל מצלמות ועונשים כבדים לנהגים שפוגעים ובורחים. מה שצריך לעשות זה לבצע שינויים או התאמות במעברים הרלוונטיים, אשר ימנעו את התאונות האלה מלקרות. גם קשה לאתר את הנהגים, כי המצלמות לא מכוונות למיקום הזה. צריך למצות את הדין עם נהגים שפוגעים ובורחים. אין שם אכיפה, אין מצלמות, וממש קל לברוח".

תושבים נוספים מעידים על כמעט מיקרי דריסה באותו מעבר חציה, ואומרים כי יש קיימת בעיה במעבר זה. תושבת נוספת בשם שרית משכונת הדרים, מעידה גם היא, כי בנה, היום בן 9.5, עבר שם חוויה טראומטית וכמעט נדרס, ומאז הוא חושש לחצות כבישים. היא מדברת על רגעי האימה שחווה בנה לפני כחצי שנה ממש באותו מעבר חצייה: "הוא עבר במעבר החצייה בכיכר, רכב עצר לו, אבל לפני שהוא סיים לחצות הרכב המשיך בנסיעה וחרק צמיגים. הבן שלי ממש קפא במקום. אני למעשה באתי לפגוש אותו שם בכיכר ולעזור לו לחצות, כי בדיוק עברנו דירה והוא עוד לא התמצא בכיוונים, אז סיכמנו שאני אגיע לכיוון שלו. הוא היה בדרכו חזרה מבית ספר דבורה עומר ואני הגעתי מכיוון הדרים. מצאתי אותו ממש במעבר החצייה שם בוכה. כמה נשים רצו אליו וחיבקו אותו, עד שהגעתי לשם. תבין, מדובר בילד בן שהיה בן 9 ומאז יש לו טראומה בחציית כבישים".

מחזיק תיק התחבורה בעירייה, עילאי הרסגור-הנדין, אמר: "בתחילת הקדנציה קיבלתי החלטה, לפיה כל נושאי התחבורה הפרטניים הקשורים בהסדרי תנועה ייקבעו בוועדה בה ישבו אנשי מקצוע בלבד, ללא התערבות פוליטית ואך ורק לפי שיקולים מקצועיים. כך יהיה גם לגבי מיקום זה, בו לא השתנה הכביש מזה שנים רבות. כמו כן, אנחנו נמצאים לקראת סיום התכנון של שביל האופניים ברחוב בן יהודה, שבמסגרת הקמתו יבוצעו שינויים משמעותיים לטובת רוכבי האופניים והולכי הרגל באזור".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הבטיחות בדרכים, ומשקיעה משאבים רבים בנושא. לצערנו, טרם קיבלנו דיווח ממשטרה עבור המקרים בפנייתכם, ולא נפתחו פניות תושבים בנושא כמקובל. יחד עם זאת, מחלקת תנועה תקיים סיור במקום על מנת לבדוק את הבטיחות בו. אנו קוראים לתושבים לפנות למוקד במקרים ובקשות מהן אלה, שכן כל פניה כזו עוברת בדיקה במחלקה ועולה לדיון בוועדת תנועה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה שעודנה מתנהלת ומטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים אודותיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר