נרות שבת וחלת שבת Tomert Depositphotos.com
נרות שבת וחלת שבת Tomert Depositphotos.com

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ומבט על פרשת השבוע

פורסם בתאריך: 3.2.22 17:16

ערב שבת פרשת 'תרומה'
ג' אדר א' תשפ"ב

הדלקת נרות: 16:56
צאת השבת: 17:55

הרב יעקב מזרחי צילום פרטי

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע:

הקב"ה מדריך את משה לקחת תרומה מאת כל איש שירצה לתרום מעם ישראל, תרומה של זהב, כסף ונחושת, וכן שאר חומרים חשובים על מנת להשתמש בהם לבניית המשכן וכליו.

ה' גם מצווה לבנות את הארון שבתוכו ישכנו לוחות הברית שניתנו לעם ישראל על ידי משה והוראות כיצד לבנות את מכסה הארון. המכסה צריך להיעשות מחתיכה אחת של זהב טהור, כולל שני הכרובים (לכל אחד פני תינוק). כמו כן, הציווי להכין את לחם הפנים שיונח על השולחן הטהור.

הכנת המנורה שנעשתה מחתיכה אחת של זהב טהור, בעבודת יד, עם מקום לשבעה נרות, והיא כוללת כוסות, כפתורים ופרחים המעטרים אותה. רש"י מספר כי משה התקשה בהכנת המנורה, ולכן ציוה עליו ה' לזרוק את חתיכת הזהב לתוך האש, וה' יצר את המנורה.

בהמשך מדריך ה' כיצד להכין את עשרת המסכים המכסים את המשכן חמישה מחוברים יחדיו והחמישה האחרים מחוברים יחדיו. המכסים מיוצרים מפשתן יוקרתי הארוג באמנות עם חוטים בצבעים כחול, סגול וארגמן.

בהמשך, הדרכה לבניית קירות המשכן על ידי חיבור בשקעים וטבעות. הלוחות עשויים מעץ ארז, ורש"י מציין שיעקב אבינו נטע עצי ארז במצרים כיון שידע שבעתיד יצטרכו בניו לבנות את המשכן מעצים אלו בעת היותם במדבר. הכנת הפרוכת התלויה בין הקודש ובין קודש הקדשים. מעבר לפרוכת, בקודש הקדשים נמצא ארון הברית שבתוכו הלוחות.
בחלק החיצון הנקרא קודש נמצאת המנורה המונחת לכיוון דרום וכן השולחן הפונה לכיוון צפון.
הציווי לבנות את המזבח שאף הוא נבנה מעץ ארז. למזבח ישנם ארבע קרנות והוא כולו מצופה בנחושת, וכן כל הכלים שהוכנו לשימוש על המזבח הינם מנחושת.

ומסתיים בבניית חצר המשכן ובבניית השערים לכניסה אליו.

***
"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" – בתוך כל אחד ואחד.

זהב, כסף ונחושת מורים על 3 רמות בצורת הנתינה/תרומה:
זה"ב – זה הנותן בריא.
כס"ף – כשיש סכנת פחד.
נחש"ת – נתינת חולה שאמר תנו.

כל אחד ברמת האמונה שלו בהכנת המשכן הפנימי.

צדיקים, בינוניים, ופחותי הערך. לא היה אפשר לעשות את המשכן רק בכסף ובזהב, אלא יש צורך לשלב בעשייתו גם את הנחושת. אי-אפשר להתנתק מיהודים אלה, וצריך לשלב גם אותם במלאכת המשכן. ואף הם עצמם צריכים לדעת שעבודתם יקרה וחשובה בעיני הקב"ה, ועד שדווקא מהנחושת עשו את אדני המשכן, הלוא הם היסודות של המשכן כולו.

שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר