אוטובוס של מטרופולין, צילום רגב כלף באדיבות מטרופולין

"משפיל ופוגע": שתי תלונות על יחסם של פקחים במטרופולין אל נוסעים

שני תושבים שנסעו בקווי החברה בכפר סבא, אחת מהן כבדת שמיעה, מתלוננים על יחס משפיל מפקחים של החברה. מטרופולין: "הפקנו לקחים מהמקרה של כבדת השמיעה, הפקחים יצוידו במסכות שקופות"

פורסם בתאריך: 10.2.22 15:56

צירוף מקרים או לא? בטווח של שבועיים וחצי, שני נוסעים בקווי האוטובוס של חברת מטרופולין מכפר סבא העלו תלונות קשות על התנהגות פקחים. אחד מהם הוא גדעון, שמזה שנתיים וחצי עושה את המסלול בתחבורה ציבורית מכפר סבא מקום מגוריו לתל אביב, שם הוא עובד. גדעון נוסע בקו 575, ועל שאירע ביום רביעי האחרון הוא מספר: "כשעליתי לאוטובוס בבוקר תיקפתי את הנסיעה באמצעות אפליקציית "מוביט". מבקר של חברת מטרופולין ביקש להראות תיקוף נסיעה. הצגתי לו את עמוד הברקוד באפליקציה כהוכחה לתשלום. הוא ביקש ממני תעודת זהות, נתתי לו את רישיון הנהיגה שלי, והוא הלך עם התעודה לקדמת האוטובוס מבלי להסביר לי שום דבר. לאחר מספר דקות, הוא קרא בשמי וביקש ממני לחתום על טופס תשלום קנס בגובה 100 שקלים. לטענתו, השתמשתי בברקוד מנסיעה קודמת במקום לסרוק את הברקוד מחדש. סירבתי בתוקף לחתום על הקנס, כי היה לי ברור שפעלתי כשורה ולא עברתי על החוק. גם אם התיקוף לא בוצע כהלכה, זה נעשה לחלוטין בתום לב. אם מישהו טוען אחרת – שיוכיח. לאחר מספר דקות, פניתי אליו שוב וניסיתי להראות לו את ההוכחה שתיקפתי את הנסיעה. הוא סירב להסתכל ואמר לי – "תן לי להסביר לך משהו. אני כאן בשביל לתפוס אנשים ולעשות דו"חות".

לטענת גדכון, הוא מתמודד כבר יותר משנתיים מול רצף בעיות בחברה, אך הוא מודה כי המקרה אתמול שבר שיא חדש. "אני נאלץ מידי יום להתמודד עם השירות המחפיר של מטרופולין, הכולל אינספור נסיעות שלא מתקיימות, נהגים שלא מכירים את הדרך וסוטים מהמסלול, אוטובוסים תקולים שנאלצים להפסיק את הנסיעה באמצע ולהוריד את הנוסעים בלי שהגיעו ליעד, ומה לא, אבל עכשיו ממש עברו את הגבול. שיתביישו להם!".

איך היו התחושות באותם רגעים מול הפקח?
"הרגשתי מושפל, כי אני יודע שפעלתי לחלוטין כחוק וכמצופה ממני, לא הצלחתי להתרכז בעבודה וחזרתי הביתה מוקדם. במיוחד מטרידה אותי העובדה שאני אצטרך להיתקל באיש הזה שוב ולענות לדרישותיו, אבל בפעם הבאה לא אתנהג כשה תמים, וגם אנסה לעזור לנוסעים אחרים שזוכים ליחס משפיל שכזה. הטקטיקה שלו מאוד ברורה. הוא אף פעם לא ייתן שני דוחות באותה נסיעה, כי שני נוסעים שמתווכחים איתו זה גדול עליו. הוא יחפש את השעיר לעזאזל".

 

תלונה נוספת היא של נוסעת שתלונתה מתייחסת לנסיעה שהייתה לפני כשבועיים וחצי. בשעת צהריים היא עלתה על קו 8 מהשכונה הירוקה בכפר סבא וגילתה שכרטיס הרב קו שלה נשכח בבית. היא שאלה את הנהג האם יש אפשרות לשלם במזומן, הוא השיב לה שלא, אך לדבריה אפשר לה להמשיך לנסוע באוטובוס. פקח שעלה כעבור שתי תחנות, ביקש לבדוק את התשלום ודרש את תעודת הזהות שלה. אותה נוסעת היא כבדת שמיעה, ולא הצליחה לקרוא את שפתיו של הפקח מבעד למסכה.

"הסברתי שאני חירשת וקוראת שפתיים", היא מתארת, "אך הוא המשיך בסירובו להוריד את המסכה, נוסעים אחרים אמרו לי לאחר מכן שהוא שהוא לא מטומטם ושאני "משחקת אותה" כלא מבינה, אחד הנוסעים אף צילם את זה. הצעתי לשמור מרחק, ובכל זאת הוא סירב להוריד את המסכה".

נוסעים ניסו להסב את תשומת לבו למצבה, אך לדבריה הוא ענה לאחת הנוסעות, שהיא מנצלת את המצב כאילו לא שומעת. "אני מזועזעת, זה היה מרתיח ומעליב. לא מגיע לאף אדם לקבל יחס משפיל ופוגע שכזה. ירדתי במקביל עם הפקח מהאוטובוס ורציתי לגשת אליו להסביר לו שאני אכן חירשת, אך הוא התעלם ממני בהפגנתיות. אני מתנחמת בכך שהנוסעים האחרים הבינו שמדובר באירוע חמור מאוד וגילו אמפתיה", הוסיפה.

מחברת מטרופולין נמסר: ""אנו מתנצלים על אי הנעימות שנוצרה. החברה הפיקה לקחים ממקרה זה וכבר בימים הקרובים יצוידו המפקחים במסיכות שקופות, המאפשרות נגישות גם לאנשים עם לקות שמיעה. יצוין כי לא ניתן כל קנס לנוסעת, זאת לאחר בירור הפרטים בינה לבין המפקח, בשיח שאיפשר שמירה על בריאותו ובריאות מאות הנוסעים שפוגש מידי יום. באשר לנוסע שסירב להציג הוכחת תשלום, מטבע הדברים, דינה כהעדר תשלום וההשלכות לכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר