בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com

הירושה וההונאה: תושב העיר התחזה לאחיו כדי לקבל את כל כספי הירושה

ירושת האב, בסך של כ-600 אלף שקלים, אמורה הייתה על פי הצוואה להתחלק בין שני האחים. על פי כתב האישום זייף אחד האחים מסמכים וקיבל גם את חלקו של אחיו

פורסם בתאריך: 17.2.22 08:33

הונאה בירושה. ירושה של קרוב ל-600 אלף שקלים שאמורה הייתה להתחלק בין שני בנים של האב המנוח, הגיעה לאחרונה לפתחו של בית המשפט השלום בכפר סבא. על פי  כתב האישום שהוגש לבית המשפט, אחד מבניו של הנפטר, תושב כפר סבא, התחזה לאחיו וזייף מסמכים אישיים של האח על מנת לקבל גם את החצי השני מהעיזבון בסכום של מעל 284 אלף שקלים.
תחילת הפרשה בחודש נובמבר 2017, אז ערך האב צוואה, בה כתב כי לאחר פטירתו יעבור עזבונו לשני ילדיו באופן שווה. לאב הייתה פוליסת ביטוח חיים בה שני ילדיו היו המוטבים. כעבור שנה בנובמבר 2018, נפטר האב.

שבועיים לאחר פטירתו, ביקש אחד הילדים, הנאשם, להעביר את חלקו בירושה לחשבון נאמנות. חודש לאחר מכן, העבירה חברת הביטוח סכום של מעל 284 אלף שקלים, מחצית מסכום הביטוח, חלקו של הנאשם אליו באמצעות חשבון הנאמנות. עוד חודש עבר, ובינואר 2019, פנה הנאשם אל בת זוגו אז ואמר לה שהוא עתיד לקבל את יתרת כספי הביטוח וביקש להעבירם לחשבון בנק בבעלותה, מאחר ולטענתו אין ברשותו חשבון בנק. בת הזוג נעתרה לבקשתו.

 

על פי כתב האישום, עוד באותו יום שלח הנאשם מכתב לחברת הביטוח בו הוא מתחזה לאחיו, כשהוא תובע לקבל את חלקו של האח בביטוח החיים, זאת כשהוא מצרף מסמכים מזויפים הכוללים תעודת זהות על שם אחיו ומסמך מזויף הנחזה להיות חשבון הבנק של האח ובו פרטי חשבון הבנק שלו. יומיים לאחר מכן, העבירה חברת הביטוח את יתרת כספי הביטוח, סכום של 284 אלף שקלים לחשבון הבנק של בת זוגו של הנאשם, שלקחה מתוך זה סכום כסף שאינו ידוע, בגין חוב קודם שהנאשם היה חייב לה ואת היתרה היא העבירה לאחרים בהוראתו של בן זוגה.

לפי סעיפי האישום, במעשיו התחזה הנאשם לאדם אחר, עשה שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל ממנו דבר וכן נאשם בקבלת דבר במרמה. במידה ויורשע, הוא צפוי לעמוד בפני עונש מאסר בפועל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר