יוסי סדבון צילום דניאלה קונטיני
יוסי סדבון צילום דניאלה קונטיני

מפעל המים: הוארכה כהונת הוועד הממונה, בניגוד לבקשת סער

ראש העירייה ביקש להשיב את ניהול האגודה למתכונתו טרם מינוי הוועד הממונה. יוסי סדבון: "המאבק לטובת מפעל המים וחברי האגודה שנמשך למעלה משנתיים נשא פרי"

פורסם בתאריך: 22.2.22 11:52

עכשיו זה סופי, הוארכה כהונת הוועד הממונה על מפעל המים. במשרד הכלכלה והתעשייה החליטו לאחרונה על הארכה של חצי שנה בכהונת הוועד בהובלת היו"ר מוטי דלג'ו עד 14.8.22, ובכך יהיה המינוי לאורך שנתיים וחצי סך הכל מאז פברואר 2020. "לא מצאתי דופי בפעילות הוועד הממונה אשר עושה כמיטב יכולתו לקדם פתרון ראוי לסוגייה ולנהל את האגודה כמיטב יכולתו. בנסיבות אלה, מצאתי לנכון להאריך את כהונת הוועד בהרכבו הקיים", הודיעה הרשמת שלומית שיחור-רייכמן בהחלטתה.

קדמה להחלטת הרשמת, פגישה שנערכה בינה לבין ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ב-9.2, בה הוא ביקש להשיב את ניהול האגודה למתכונתו טרם מינוי הוועד הממונה. בהחלטת הרשמת צוין, כי לדברי סער, טובת חברי האגודה הינה טובת תושבי כפר סבא, ועל כן נבחרי מועצת העיר מייצגים בצורה הטובה ביותר את רצון חברי האגודה ולאור האמור לעיל, היה מעוניין להעביר את נכסי האגודה תחת ניהול העירייה. הרשמת שיחור-רייכמן לא נעתרה לבקשתו להחזיר את ניהול האגודה לידיה הקודמות, אולם ציינה כי תתקיים בחינה מחדש בנושא העברת הנכסים: "הוועד הממונה ימשיך לנהל את ענייניה השוטפים של האגודה ולצד זאת ימסור למשרד הרשמת תוך 60 יום התייחסות מפורטת במספר סוגיות כגון: משמעות העברת פעילות המים לתאגיד העירוני, משמעות העברת כלל פעילות האגודה לתאגיד העירוני. לאחר קבלת התייחסות הוועד הממונה, תבוצע ע"י משרד הכלכלה והתעשייה הערכת מצב לבחינת מצבה של האגודה והחלופות העומדות לפתרון הסוגיה".

בנוסף, כשבועיים לפני פקיעת תוקף המינוי של הוועד, פנה עו"ד יוסי סדבון, חבר אסיפת המורשים במפעל המים ויו"ר האופוזיציה, במכתב למשרד הכלכלה והתעשייה, בו ביקש להאריך את כהונת הוועד עד להשלמת משימותיו. במכתבו ציין סדבון, כי פנה בשם שבעה חברי מועצה המהווים שליש מבין חברי אסיפת המורשים של מפעל המים.

כזכור, סגן רשם האגודות השיתופיות קבע בחודש פברואר 2020, כי יש להדיח את ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, מראשות מפעל המים, לפזר את הוועד ולמנות תחתיו ועדה ממונה, זאת לאחר שוועד ההנהלה סירב למסור פרוטוקולים של דיוני הוועד לחבר האסיפה והפעיל החברתי ערן ורנר. בסוף חודש מאי אותה שנה, ערער סער על ההחלטה, אולם רשמת האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה והתעשייה דאז, עו"ד נעמה קאופמן-פס, הותירה את ההחלטה על כנה וציינה: "נוכח חשיפת הקשיים בניהול האגודה באופן שנוהלה, וניגוד העניינים האינהרנטי בשל זהות מועצת העיר ואספת המורשים של האגודה, אין הרשם יכול לעמוד מנגד ולהתעלם מבעיות אלה כעת. על כן, מצאתי לקבוע כי מינוי ועד ממונה הנו בעת הזו בלתי נמנע".

 

ערן ורנר, שהוביל את ההליכים למינוי הוועד הממונה, בירך: "ההחלטה על המשך כהונת הוועד הממונה היא החלטה נכונה ומתבקשת שתאפשר לו להשלים את המשימות שהוטלו עליו. יש לזכור, כי מינוי הוועד הממונה נעשה עקב קווים שנחצו ועקב ניגודי עניינים מובנים של חברי מועצה שניסו להחזיק בכפל תפקידים גם במפעל המים. ישנם לצערי חברי מועצה בודדים מאוד שטרם הפנימו את העובדה שהם כבר לא יחזרו להנהלת מפעל המים. אני מאמין שהם ייאלצו להשלים עם המציאות ויתפכחו ככל שהזמן יעבור. מפעל המים צריך לעסוק באספקת מים ובתשתיות המים ולפעול אך ורק לטובת האינטרסים של תושבי כפר סבא ללא שיקולים פוליטיים וללא משחקי כוחות".

יו"ר האופוזיציה, וחבר אסיפת המורשים במפעל המים, עו"ד יוסי סדבון: "המאבק לטובת מפעל המים וחברי האגודה שנמשך למעלה משנתיים נשא פרי והוועד הממונה ממשיך בתפקידו לעוד חצי שנה, בתקווה שישלים את הכנת ספר הבוחרים ועדכון התקנון באופן שירחיק את ניגוד העניינים שהיה קיים בעבר. אמשיך לפעול לשמור על מפעל המים לטובת חברי האגודה".

חברת המועצה ואסיפת המורשים ד"ר אסנת ספורטה: "שמחה לבשר שדרישתנו להאריך את כהונת הוועד הממונה של מפעל המים התקבלה. זהו צעד נוסף בבלימת הניסיון של ראש העיר להלאים את מפעל המים ואת נכסיו. רשמת האגודות השיתופיות קיבלה את בקשתנו להאריך את כהונת הוועד הממונה של מפעל המים. ההחלטה התקבלה למרות דרישת ראש העיר להביא לסיום כהונת הוועד הממונה ולהחזיר את הניהול לידיו. נמשיך לנהל את התהליך עד לביטול מלא של ניגוד העניינים שהיה בו, ונחזיר את מפעל המים כפר סבא לבעלות של הבעלים החוקיים שלו – התושבים בעלי הנכסים בעיר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בהחלטה להאריך באופן זמני את כהונת הוועד הממונה של מפעל המים עד להשלמת המטלות שהוטלו עליו על ידי רשמת האגודות השיתופיות ולמתן החלטה של בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ, בשאלת חוקיות התקנות, שקבעו כי חברי מועצת העיר כפר סבא ישמשו כחברי אסיפת המורשים של מפעל המים. יש לציין, כי בית המשפט לא העניק צו זמני וטרם נקבע מועד לדיון בעתירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר