נפצים שנתפסו באחרונה בכפר סבא על ידי השיטור העירוני, צילום דוברות העירייה

"זה פשוט נורא": תלונות על קולות נפץ חזקים מידי ערב באיזור מרכז דוד

תושבים מהדרים מתלוננים על תופעה שחוזרת על עצמה מידי ערב ומתגברת לקראת פורים: פיצוץ נפצים: "גר לידי הלום קרב שהנפצים גורמים לו להתקפים, יש פה תינוקות. זה פשוט נורא"

פורסם בתאריך: 1.3.22 09:00

פורים בפתח, התושבים במתח. תופעת הנפצים ממשיכה ביתר שאת, ותושבים בשכונות הדרים ויוספטל בכפר סבא מספרים כי הם סובלים מהדי פיצוצי הנפצים לאורך כל השנה, אולם לקראת חג הפורים באמצע החודש הבא, הרעשים רק הולכים ומתגברים ומהווים מטרד ממשי. אחת התושבות סיפרה כי אף הגישה בשבת תלונה במשטרה, זאת לאחר פנייה למוקד העירוני. "זה הפך להיות בלתי נסבל לגור בשכונת הדרים בצד מול מרכז דוד", היא אומרת, מפוצצים נפצים עד שזה יעלה בחיי אדם ומתנהגים כחיות. ההורים גרים בינינו. בדקו איפה הילדים שלכם מסתובבים בלילות ואולי תצילו אותם בסופו של דבר, כי כבר הוגשה תלונה במשטרה". אותה תושבת עברה לכפר סבא מהרצליה לפני כשנה וחצי, והיום היא מתחרטת: "חשבתי שכפר סבא היא עיר נעימה בשרון. מסתבר שהיא רחוקה מכך".

היא ממשיכה ומתארת מצב של חוסר אונים: "סיימתי שיחה עם המוקדנית עכשיו. הם אומרים שעשו סיור ולא ראו כלום. כל ערב אותו סיפור, זה בלתי אפשרי. מישהו חייב לתת את הדין על זה. גר לידי הלום קרב שהנפצים גורמים לו להתקפים. יש פה תינוקות, בעלי חיים. האזור הפך לשכונה עבריינית. פשוט נורא. הניידות צריכות להסתובב פה באופן שוטף להתרעה ולא עושים את זה. יש מצלמות בחנויות במרכז דוד. למה המשטרה לא מסתכלת בהן?? זה זלזול בתושבים ובחיי אדם".

עשרות נפצים נתפסו בכפר סבא, נערים בגיל 13 נמלטו מהמקום

אותה תושבת, שהגישה כאמור תלונה במשטרה, סיפרה כי נאמר לה שם שזה בכלל תפקיד המוקד העירוני. "המוקד טוען שזה תפקיד המשטרה, והמשטרה מפנה למוקד. לא הגיוני שילדים בני 17 ממררים חיים של שכונה שלמה ועושים צחוק מהשיטור. על מה אנחנו משלמים בארנונה תוספת בטחון אם הוא לא קיים? אני מצפה ממשטרת ישראל ומהשיטור העירוני שיעשו את עבודתם וידאגו לביטחון התושבים, שימנעו פגיעה באיכות חייהם. לא הגיוני שבני הנוער עושים זאת באין מפריע. לא הגיוני שהניידות שיודעות שיש כאן בעיה, לא מסיירות בשכונות הללו כל הערב. זה התפקיד שלהם, לשמור עלינו. בושה מה שקורה פה".

את עדה לתופעה רק סביב פורים?
"תופעת הנפצים הולכת וגוברת לקראת פורים, אך היא קיימת רוב הזמן".

 

תושבת נוספת מחזקת את דבריה: "היא צודקת בהחלט. מדובר בהזנחה נוראית של עיריית כפר סבא והמשטרה. פנינו לשיטור העירוני ולא עושים כלום".

מעיריית כפר סבא נמסר: "הביטחון והשיטור העירוני פועלים באופן ייזום והן בעקבות תלונות שמתקבלות בנושא. כך, במוצאי שבת התקבלו תלונות מצד תושבים על קולות של נפצים בשכונת הדרים, ולמקום נשלחו צוות השיטור העירוני שביצעו סיורים לאיתור חשודים. אנחנו פועלים בשטח בכוחות מתוגברים בשילוב המשטרה במטרה למגר את השימוש בנפצים הגורמים למטרד רעש נוראי ואי נעימות. אנחנו קוראים לתושבים לדווח למוקד 106 על כל בעיה, ונעשה הכל ביחד עם המשטרה במטרה לתפוס את מפרי החוק".

תגובת המשטרה תובא כאן כשתתקבל.

,


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר