מיכאל רטינסקי, צילום פרטי

"אשאר כמה שצריך": מיכאל מכפר סבא טס להתנדב לצד תושבי אוקראינה כחובש

מיכאל רטינסקי בן ה-55, שעלה לישראל מאוקראינה לפני כ-21 שנה, יצר קשר עם חבריו שם, יטוס לארץ הולדתו ויתנדב שם ביחידה רפואית

פורסם בתאריך: 28.2.22 09:26

ראוי לשבח. מיכאל רטינסקי, תושב כפר סבא בן 55, החליט לעשות מעשה ולטוס לאוקראינה כדי לסייע לתושבי אוקראינה המותקפת על ידי צבא רוסיה, כחובש בשטח. זו לא הפעם הראשונה שהוא  מתנדב לעזור, גם ב-2014 ואחר כך ב-2017 נסע כדי לצייד את חבריו באוקראינה בתרופות ובגדים.

רטינסקי יטוס היום (ב') בבוקר לאוקראינה ויצטרף ליחידה רפואית שם. הוא תושב כפר סבא, שעלה לישראל לפני 21 שנה מהעיר חרקוב באוקראינה. "שוחחתי עם אחד החברים הטובים שלי בלבוב, כבר מחכים לי ביחידה. אני אטוס דרך ורשה בפולין", הוא מספר. למרות החששות, מיכאל סומך על הידיעות שזורמות אליו מהשטח: "לפי דיווחים שקיבלתי, יותר רגוע  בלבוב מאשר באזורים אחרים במדינה. יש פחד, אבל עכשיו, אחרי שדיברתי עם החבר שם, אני יודע לאן אני הולך".

מבחינתו, הוא מתכוון להישאר ככל שהמצב ידרוש, ואין לו תאריך יעד לחזרה: "אני הולך להיות שם כמה שצריך, מקווה שלא להרבה זמן ושזה ייגמר מהר". אשתו של מיכאל, קסניה, סומכת אף היא על החברים באוקראינה: "אתמול מאוד פחדתי, כי מיכאל היה כבר אמור לטוס בלילה. היום דיברנו עם החבר שלו שנמצא שם ואני בטוחה שיעזרו לו שם. אני מכירה אישית את החבר, והוא יודע מה הוא עושה".

 

בני הזוג תמימי דעים לגבי השליט הרוסי ולדימיר פוטין: "הוא מתנהג ככה באופן לא נורמלי כבר שמונה שנים. לאיזה בן אדם נורמלי היה עולה בכלל רעיון כזה של לפתוח במלחמה? לאדם נורמלי זה לא היה מגיע. זו הפתעה לכולם, אף אחד לא האמין שזה יקרה".

התנדבותו של מיכאל רטינסקי להגיע לאוקראינה, מגיעה על רקע הקריאה של שגרירות אוקראינה בישראל בשבת, אך הוא מדגיש, כי נסיעתו אינה קשורה בהכרח לקריאה שיצאה. השגרירות פרסמה פוסט ברשת בו קראה למתנדבים מישראל להצטרף ללחימה נגד רוסיה, אך לאחר כמה שעות הפוסט נמחק. במקביל, במוצאי שבת האחרונה אלפי אנשים הפגינו בתל אביב ליד כיכר הבימה כשהם צועדים במחאה לעבר השגרירות הרוסית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר