בתמונה: (מימין) עו"ס פז ארבל, לצדה מעין אביטל, אקטיביסטית בנמ"ש. צילום דוברות העירייה

יוזמה: איסוף מוצרי טיפוח והגיינה עבור נערות בסיכון ונשים נפגעות אלימות

את המוצרים ניתן לתרום היום במגוון נקודות איסוף ברחבי העיר. בחמישי הקרוב יתקיים יום בו ייארזו המוצרים והציבור נקרא להתנדב

פורסם בתאריך: 7.3.22 08:05

במסגרת אירועי יום הנשים שיצוין השנה לראשונה בכפר סבא, יתקיים בעיר מיזם התנדבותי ייחודי בהובלת נמ"ש (נערות מובילות שינוי בכפר סבא), שזכה לשם – "כולנו גורג'ס". במסגרת המיזם תיערך התרמה של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח עבור נערות במצבי סיכון ולנשים נפגעות אלימות שנמצאות במקלטים.

את המוצרים ניתן לתרום עד היום, יום שני, ה-7.3, בנקודות האיסוף הבאות: חטיבות הביניים, בתי ספר תיכוניים, בית מועצת נשים ברחוב המייסדים 31, מרכז הנוער העירוני ברחוב דוד אלעזר 3, מרכז הצעירים בכפר סבא ברחוב גיבורי ישראל 4 – מתחם חצר השוק בקומה 2 ובמשרדי החינוך בעירייה. נמ"ש מזמינות את הציבור לתרום מוצרי טיפוח שלא נעשה בהם שימוש, סגורים, בתוקף, שרשימת הרכיבים של המוצר כתובים עליו (שכן יש רגישויות ואלרגיות) ושאריזתם תקינה, ולהתנדב ביום האריזה. האוכלוסייה אשר תקבל את המוצרים, שייארזו באריזות בשימוש חוזר שיוצרו במיוחד עבורן, הן, כאמור, נשים בסיכון ממעגל הזנות או מערכות יחסים אלימות. ביום חמישי, ה-10.3 החל מהשעה 16:00, יוכל הציבור להגיע ולהתנדב ביום האריזה, בתיאום מראש. "מנשים אלו נלקחה השליטה על גופן, ובאמצעות המארזים נוכל להעניק להן את יכולת השליטה והבחירה על גופן", אמרו בנמ"ש.

קהילת המנהיגות "נערות מובילות שינוי", פועלת מעל עשור במטרה לעודד אקטיביזם בתחום קידום השוויון המגדרי. הקבוצות מורכבות מנערות תיכון, אשר מתנהלות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי אחה"צ ומונחות ע"י עובדת סוציאלית פז ארבל, המתמקדת בלמידה חווייתית של תכנים בנושאי מגדר לצד עשייה בתחום. בשנים מורכבות אלו, לצד משבר הקורונה העולמי, ובעיקר נוכח העובדה כי נשים הן הנפגעות העיקריות ממנו, פתחה הקהילה את שעריה למחזור נוסף של נערות מכלל מוסדות התיכוניים בעיר, שקיימו מפגש אחת לשבוע ומכוונות לפעילויות שיא לאורך השנה. במהלך המפגשים הנערות לומדות, משוחחות, יוזמות ומובילות שינוי בתחום השוויון המגדרי.

מעיין אביטל, תלמידת תיכון גלילי ופעילה חברתית בנערות מובילות שינוי – נמ"ש: "הצטרפתי לנמ״ש השנה מטעם בית ספר בשביל לקדם את המודעות לכך שיש נשים ונערות שסובלות, ולנו יש את האפשרות לעזור להן ולתמוך בהן. אני רוצה שאנשים יהיו מודעים לכך שיש נשים ונערות שסובלות, ואנחנו יכולים לעזור להן בעזרת הקול שלנו, כי חייבים לעשות משהו. אני אני מודה, כי במיזם גיליתי עולם חדש שלא ידעתי מקיומו. אני מבינה, שגם אני יכולה לתרום ולעזור להן גם אם אני רק ״ילדה״, העיקר שהם ידעו שאנחנו דואגים וחושבים עליהם, והכי חשוב שזה יעלה להן את הביטחון. בנוסף, אני מודה על המיזם, כי הכרתי נשים ונערות מדהימות״ .

המיזם העירוני הנו, כאמור, ביוזמתה של קהילת נמ"ש וזכה לעידוד ותמיכה אדירה ממגוון גורמים. הוא נעשה בשיתוף עם מועצת נשים, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, תוכנית המנטורינג באונ' ת"א, המחלקה לחינוך על יסודי באגף החינוך, החברה הסוכנותית ע"ש שושנה ופנחס ספיר, הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול, אגף קהילה וחברה, מחלקת נוער ומנהיגות, אגף קיימות וחדשנות, מנחת נמ"ש, מחלקת רכב והדוברות העירונית.

נטע זקש, תלמידת תיכון גלילי במגמת משפטים, אקטיביסטית בקבוצת המנהיגות נמ"ש, אמרה: "אני רוצה שהפרויקט הזה יגיע לכולן וכולם – גברים, נשים, נערות, נערים ילדות וילדים בעיר שלי, כי לדעתי אין מספיק מודעות לאלימות כלפי נשים ובמשפחה. אנחנו תופסות את טיפוח הגוף ושימוש במוצרי היגיינה כמובנים מאליהם ולנשים ולנערות האלו זה בכלל לא אופציה. תדעי שאנחנו מאחורייך, לא שוכחות אותך".

יו"ר מועצת הנשים עדי לוי סקופ, אמרה: "אנחנו נרגשות להשיק את מיזם גורג'ס בכפר סבא בשיתוף פעולה עירוני רחב היקף ומעורר גאווה. כפר סבא היא העיר הראשונה שתציין השנה את יום הנשים הבינ"ל ואין מתאים ממיזם זה כדי להביע סולידריות חברתית, הזדהות ושותפות עם מאבק הנשים הנפגעות במקלטים. אני מבקשת להודות מקרב לב לכל המובילות והשותפות/ים למיזם וקוראת לכל תושבי.ות העיר – הגיעו ותרמו ציוד לנשים. כולנו גורג'ס".

עו"ס פז ארבל, מנחת קבוצות המנהיגות נמ"ש: "תדמיינו שאתן קמות בבוקר ונאסר עליכן למרוח קרם גוף ולהתיז בושם, אין לכן את הכסף לקנות את המוצרים האלה, תדמיינו נערה שקיבלה וסת חודשית ונמנעת מלכת לבית ספר כי אין לה כסף לקנות מוצרי היגיינה בסיסית, עכשיו תחזרו למציאות ובואו נשנה אותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר