בתמונה משמאל: האב פסח אסמן, אל"מ אורן שמחה מח"ט הנח"ל, שרון שלמון אסמן מחזיקה את הבת הקטנה אלכס, האם אינה אסמן. אמה, בתו של שרון בת ה-6, אלוף יהודה פוקס מפקד פיקוד מרכז, אורי גורדין מפקד פיקוד העורף, תא"ל נדב לוטן מפקד אוגדה 162, אלישע פלג סגן ראש העיר ירושלים.

"מרגש לראות את כל האנשים" | מאות אנשים לקחו חלק במרוץ לזכר אל"מ שרון אסמן ז"ל

אל"מ אסמן ז"ל, תושב כפר סבא, התמוטט במהלך אימון גופני שלושה ימים לאחר שמונה למח"ט הנח"ל. עיריי ירושלים הנציחה את זכרו במרוץ מיוחד, בו השתתפו רבים למרות מזג האוויר החורפי

פורסם בתאריך: 13.3.22 08:23

מאות אנשים לקחו חלק במרוץ לזכרו של אל"מ שרון אסמן מכפר סבא, מרוץ אסמן הראשון, שנערך ביום שישי בירושלים. לצד מאות חיילים מחטיבת הנח"ל, מפקדי צה"ל בכירים בהווה ובעבר, ביניהם מח"ט הנחל הנוכחי, אל"מ אורן שמחה, התייצבו במזג אוויר חורפי במיוחד תושבים מהאזור, חברים ובני משפחה ,למרוץ לאורך 5 ק"מ. את המירוץ הזניקו אביו של אל"מ אסמן ז"ל, פסח אסמן, ובתו בת ה-6, אמה. את הרצים הובילה שרון שלמון אסמן, אלמנתו של מח"ט הנח"ל. על חולצות המרוץ, בצבע ירוק כצבע הכומתה של חטיבת הנח"ל, הוטבעה דמותו של אסמן והמשפט שהפך למוטו של חייו ואפיין אותו כל כך: "להירגע, לנשום עמוק ולחייך".

כזכור, אלוף משנה שרון אסמן, תושב כפר סבא, מפקד מצטיין ומוערך בצה"ל, שהיה אהוב על כולם, התמוטט במהלך אימון כושר בתחילת חודש יולי 2021, שלושה ימים לאחר שמונה למפקד חטיבת הנח|ל. בדו"ח ועדת החקירה שהוקמה לאחר מותו נכתב: "לא ניתן לקבוע בוודאות את סיבת המוות. עם זאת, לאחר בדיקת מאפייני האירוע, ובהתבסס על ידע רפואי נרחב המגובה במחקר רפואי, ניתן לומר כי בסבירות גבוהה סיבת המוות הינה דום לב".

אל"מ שרון אסמן ז"ל צילום דובר צה"ל

בתפקידיו לאורך השנים ובמיוחד בשנים האחרונות כמח"ט עציון ומח"ט בנימין, היה אל"מ אסמן מופקד על ביטחונם של תושבי ירושלים והסביבה. העירייה החליטה להנציח את זכרו במרוץ, שיהפוך מעתה למסורת שנתית כמרוץ המקדים למרתון ירושלים. לפני תחילת המרוץ נשאו דברים הוריו של שרון אסמן ז"ל. פסח אסמן אמר: "שרון היה איש צבא, מפקד נערץ ודמות לחיקוי בקרב כל מי שהכיר אותו. תפקידו האחרון, כמח"ט הנח"ל היה החלום הגדול שלו, תפקיד שהספיק למלא בקושי שלושה ימים, לפני שנפטר במהלך אימון גופני ביחידה. אני לא חושב שיש דרך מתאימה יותר להנציח את זכרו מאשר אירוע ספורטיבי, שרון אהב ספורט ואהב לרוץ. זו דרך נוספת לזכור את מי ששרון היה ואת הערכים שחשוב היה לו להעביר לדורות של חיילים עליהם פיקד לאורך השנים".

שרון שלמון אסמן במרוץ לזכר בעלה, אל"מ שרון אסמן ז"ל

אינה אסמן, אימו של שרון, אמרה לפני פתיחת המרוץ: "מרגש לראות את כל האנשים, החיילים, המפקדים, משפחות שכולות שהגיעו לכאן, למרות הקור והגשם, כדי לזכור את שרון ולהנציח את מי ומה שהוא היה. אני מודה לעיריית ירושלים על היוזמה ועל ההפקה של המרוץ. זה מרגש ומחמם את הלב שיש אנשים שחשוב להם להנציח את שרון, להחזיר לו קצת ממה שהוא עשה עבור כולם כל השנים".

 

חברים וקרובים של אל"מ אסמן לקחו כאמור אף הם חלק במרוץ. תומר שי, אחד מחברי הילדות של שרון ז"ל, תיאר: "הקור המקפיא וגשם הזלעפות לא עצרו מבעדי מלהגיע. ההפך הגמור. הרגיש לכל מי שנכח, קצינים, חיילים ואזרחים כאחד, ששום כוח שבעולם לא ימנע מאיתנו מלרוץ. זאת המורשת של שרון. נחישות ודבקות במשימה. היה מדהים לרוץ לצד דור הלוחמים והלוחמות, שסיימו את המסלול הרבה הרבה לפניי, זה היה מעורר הערצה לראות אותם שועטים קדימה בדבוקה אחת נגד הרוח, הגשם והקור המקפיא, לא עוצרים לשנייה. בראש החץ רצה שרון, אשתו של אסמן. כאילו נכנסה בה רוחו של אסמן, ומח"ט הנח"ל נושא מאחוריו את כל החטיבה".

תומר הזכיר את הוריו של שרון, שהיוו השראה לבאי המרוץ: "אינה ופסח אנשים מדהימים. לא מפסיקים לחייך ולהעביר מסר של כוח ואהבה. ממכר ומשכר היה לראות עד כמה הם אוהבים את משפחת הנח"ל. בסיום הריצה שוחחתי עם אינה ואמרתי לה – "אינה, אם ביום כזה גשום ומקפיא, רצנו מעל ל-500 איש, תארי לך כמה נגיע בשנה הבאה".

נגה דסקל בן-דור, הנשואה לאחד מחבריו הקרובים של שרון, היטיבה לשתף: "זה היה לרוץ עם דמעות בעיניים. טיפות גשם קפואות ניתזות לנו על הפנים ומרגישות כמו סכינים. רוח ירושלמית חזקה מצליחה להחדיר אותן מטה לתוך עמקי הנשמה שלנו. הן מצליחות שוב לפתוח את הפצע הכל כך עמוק שנוצר לנו בלב ביולי האחרון. שרון אסמן חבר שלנו, שנכנס לתפקיד מח״ט הנח"ל רק כמה ימים קודם לכן, הלך מן העולם ביום בהיר אחד, אך בלב נשאר צרוב כל כך חזק. הריצה הזו הייתה כל כך חשובה בעיניי, היא נתנה את האות שאין לנו ברירה אלא להמשיך הלאה. להמשיך לרוץ בקצב המטורף של החיים, ביחד עם המוות, ביחד עם תנאי השטח הקשים, ביחד עם קבוצת אנשים מגוונים שכולם כמונו הגיעו הבוקר במטרה אחת ברורה, לזכור את שרון ולהניע את הגלגלים קדימה, כי הרי אין לנו ברירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר