הדירה שנשרפה צילום פרטי

אנשים טובים בכפר סבא: תכולת הדירה נשרפה, הציבור נרתם

שריפה כילתה תכולת דירה ברחוב רמז בשכונת עלייה. פנייה של שני התושבים שהתגוררו בה הביאה להיענות יוצאת דופן, של תושבים רבים, בהם גם עוזר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 22.3.22 08:15

התגייסות מרשימה. שריפה שכילתה תכולת דירה ברחוב רמז בשכונת עלייה בכפר סבא, גרמה להיענות יוצאת דופן מצד תושבי כפר סבא שנרתמו לתרום ברוחב לב מוצרי חשמל וריהוט למען שני תושבים, קובי ומנחם, שותפים ששכרו את הדירה בעיר ונכנסו אליה יומיים קודם לאירוע. השריפה פרצה לפני שבוע וחצי, להערכת הדיירים מדובר במזגן ישן שקיצר ועלה באש. לדברי קובי, אחד הדיירים, הסלון והמטבח נשרפו, כאשר הביגוד כוסה בפיח שחור, כל שנותר להם בדירה הייתה רק מיטה. "כל הדברים היו מונחים במזוודה פתוחה ובקרטונים לאחר המעבר. הבגדים גם נרטבו לאחר מכן, עקב ניסיונות הכיבוי של מכבי האש", מספר קובי.

הדירה הזמנית עם הציוד שנתרם לאחר השריפה, צילום פרטי

מיד לאחר השריפה, שיתף קובי ברשת אודות האירוע כשהוא פונה בבקשה לתושבים לעזרה במסירה של מוצרי חשמל, שאין להם צורך בהם. הוא לא דמיין, כי הפנייה תכה גלים וכל כך מהר. "לאחר שהדירה נשרפה פרסמתי בפייסבוק  שאנחנו זקוקים לדברים למסירה", הוא מספר, "מיד החלו תושבים טובים לפנות אלינו ותוך כמה ימים קיבלנו גם טוסטר אובן, שידה, שולחן סלון, ספה, מיקרוגל ועוד".
למזלו של השניים, כבר ביום הראשון לשריפה הוצעה להם דירה זמנית, גם היא ברחוב רמז בשכונת עלייה, ולמשך חודשיים עם שכר דירה מוזל, עד שיוכלו לסדר את הדירה שנשרפה על מנת לשוב אליה. "חברים מהשכונה שנסעו לדרום הסכימו להשכיר לנו דירה למשך חודשיים ונתנו לנו מפתח, בגלל המצב שנקלענו אליו הם הסכימו לשכר דירה נמוך יחסית".

 

לא עברו אלא כמה ימים, ולצד ההירתמות של התושבים, גם עוזר ראש העירייה דניאל אוטמזגין, אגף הרווחה בעיריית כפ"ס, וסגנית יו"ר ועד שכונת עלייה הצטרפו למאמצי הסיוע. "עו"ד דניאל אוטמזגין,‏ הזדהה כעוזר ראש העיר. הוא גם השאיר מספר טלפון אישי שאפנה אליו. הייתי בטוח שמדובר במשהו פופוליסטי, לנצל בציניות את השריפה כדי להראות שהוא פוליטיקאי טוב. להפתעתי, הוא פנה אליי גם בפרטי והתעקש לעזור. שוחחתי איתו טלפונית והוא פשוט נרתם לעזרה ברמה האישית. גם סגנית יושב ראש ועד השכונה, מיטל קוממי,  זיהתה אותי ברחוב, עצרה עם הרכב ולקחה ממני את הפרטים, ביקשה רשימה של כל מה שחסר ומייד החלה לעזור. בהמשך בערב שבת הגיעו תושבים עם אוכל וכל מיני מוצרים".

קובי מדגיש, כי אומנם יש ברשותם את מרבית הציוד הנדרש, אך ישמחו לעוד מספר פריטים: "אנחנו צריכים עדיין שידות למיטה, אומנם יש מיטה, אך אין איפה להניח דברים לצדה וגם יש צורך בכיריים חשמליות לבישול", הוא מציין.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר