בורות בכביש בכפר סבא, צילום פרטי באדיבות התושבים

תלונות על בורות וסדקים בכבישים בכפר סבא

התלונות מתייחסות בעיקר לרחוב התע"ש ולחלק מרחוב בן יהודה, אך גם לרחובות נוספים. "עושים מילוי שנפתח בתוך זמן קצר", טוען תושב העיר. העירייה: "כל קריאה בתע"ש טופלה באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 20.3.22 08:28

מהמורות בכבישים. תושבי כפר סבא מתלוננים על בורות במספר רחובות בעיר, בדגש כל רחוב התע"ש ורחוב בן יהודה. לטענתם, הטיפול מתבתע בעיקר בדרך של מילויים זמניים נקודתיים. הם מתלוננים על נזק שנגרם לרכבים.

אחד התושבים טוען כי פנה מספר פעמים למוקד, אך לדבריו הפניות נסגרות יום למחרת וללא טיפול: "פתחתי קריאות מספר פעמים למוקד העירוני לגבי מצב הכבישים ולא טופל, אומרים לי שזה בסדר. אומרים לי שיטפלו ואחרי יום סוגרים פנייה ושזה לא מצריך טיפול והכל בסדר. זה הודעות מוכנות שהם שולחים".
הוא מציין בעייתיות ברחובות התע"ש ובן יהודה: "ברחוב התע"ש זה גהינום, אבל לא רק שם. היה לי פנצ'ר כמה פעמים, החלפתי צמיגים. הכביש הזה כבר הרבה שנים ככה, אני גר בכפר סבא ואכפת לי, אני מצפה שהעיר הזו תיראה כמו שצריך, זה רחוב ראשי. קצת התייחסות, למלא את זה בקצת בטון זה לא פתרון, כי מתחיל גשם ושוב נפתח. מספיק שתעבור משאית כבדה שתפתח שוב את הבור ואז שוב אני צריך להתקשר לפתוח קריאה. זה כמו לשים טלאים".

כאמור, הוא נתקל בבורות האלה גם ברח' בן יהודה: " בבן יהודה מול בית בכפר ליד הפארק יש גם בורות, כל בוקר אני עובר שם בדרך לעבודה וכל האוטו רועד, כל הכביש משובש. צריך לטפל בזה פעם אחת ולתמיד ולסגור את העניין".

את המצב ברחוב התע"ש הוא שיתף ברשת תוך שהוא פונה לעיריית כפר סבא: "מספר פעמים פתחתי פניות עבור הבורות האלה ולא מתייחסים מה עוד אפשר לעשות אם לא מטפלים בזה?".

 

ראובן סער, מורה נהיגה מזה שנים רבות בכפר סבא, מכיר את הבעיות בכבישים מקרוב, הוא מתאר נזקים בריאותיים שנגרמים לו: "אני מסיים יום עבודה עם גב כואב, אני נאלץ כמה פעמים בשבוע לעשות מסאז' בגלל הכאבים בגב. כמות השעות של מורי הנהיגה/ נהגי המוניות בכביש, כפול כמות הבורות זה נזק לטווח ארוך".

עוד אומר סער כי בעבודתו הוא נתקל באופן שוטף בבורות ובמהמורות בכל רחבי העיר: "אני נוסע ברחובות כפר סבא וכל 10-20 מטרים יש סדקים בכבישים מקצה אחד לשני, זו ההתחלה של הבורות, משם זה נוצר. זה קורה בכל העיר, פשוט קטסטרופה אחת גדולה. פעם אחרונה שסללו כביש בגאולים זה היה בשנות ה-70, הכל שבור עם חריצים".

לדבריו, יש לטפל בבעיה בצורה יסודית ולא כפי שזה נעשה כיום: "כאשר עושים מילוי בכביש זה נפתח אחרי חודשיים, זה טלאי על טלאי. צריך לסלול כמו שצריך. גם כשאני פונה ישירות לגופים בעירייה שאחראים, הם מגיעים, מתקנים תיקון בסיסי של מריחת חומר ואחרי מספר שבועות המצב חוזר לקדמותו, זה כמו לשים "פלסטר". אם לא ייעשה תיקון מהיסוד המצב רק ילך ויחמיר. אסור להקל ראש בנושא הזה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כל קריאה בנוגע למפגע בכביש ברחוב התע"ש טופלה באופן מיידי. תיקון בורות בכביש במזג אוויר קר אורך זמן ולעיתים אף כושל ומחייב טיפול חוזר, וכך גם נעשה במקרה זה. ברחוב התע"ש מתוכננות עבודות תשתית במסגרתן ישופץ הכביש ביסודיות כולל אספלט חדש. בימים אלה מצוי הפרויקט בהליך תכנון, ויבוצע בהקדם בהתאם לתוכנית העבודה של אגף עבודות ציבוריות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פרנק

    לפני 20 שנה או יותר אמרתי לעצמי אני חייב לדעת איך בונים כביש פניתי אז לאתר גרמני אספלט גס ומהודק שכבה שנייה רשת מבוטנת שכבה שלישית אספלט מהודק שכבה שלישית זפת 40 סמ' עובי כביש הכבישים שלנו אספלט גס מהודק ועליו זפת משמע האדמה זזה וגורמת לסדקים בעיקר בעונת החורף

  2. אזרח

    גם ברחוב תל חי ליד בית מספר 3 ו 5 יש בורות וסדקים, וגם בצומת רחוב צל חי ויצמן יש בור וגם בפניה מרחוב ויצמן מזרח לצי חי צפון בסיבוב יש בור ליד המדרכה, העברתי לעירייה, נאדה.

  3. 30 שנה תושב כפר סבא

    בולשיט שיטפלו כל רחוב בן יהודה מלאה טלאים בכל צומת של רמזור ומעבר חצייה כי העבירו חשמל ואז סגרו ויצרו מהמורות בכביש כי לא מולא אחיד במקום לשים אספלט על שטח רחב שמו על חצי מטר מרחק וזה כמו פס של מעבר חצייה אין לזה מספיק שטח להחזיק משהו ושקעו. עכשיו כל פעם האוטו חוטף נפילה שעוברים מזל שיש בולמי זעזועים. כל הכביש נראה שם גרוע!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר