הכנות לעדלאידע בכפר סבא, תמונה שפרסמה העירייה בדף הפייסבוק שלה בבוקר יום התהלוכה צילום קבוצת ראש חוצות - ג׳קי בכר

ביקורת על מועד ביטול העדלאידע. העירייה: "מעדיפים ביקורת על ניחומי אבלים"

ב-10:15, עוד הודיעה העירייה כי היא תתקיים. חצי שעה לאחר מכן היא בוטלה. ביקורת באופוזיציה ושל תושבים: "היה צריך לקבל החלטה מוקדם יותר". העירייה: "בטיחות ושלום ילדי העיר הם בראש סדר העדיפויות"

פורסם בתאריך: 20.3.22 15:57

משמחה לאכזבה בתוך דקות: כפי שפרסמנו ביום שישי, תהלוכת העדלאידע בכפר סבא שתוכננה לצאת בשישי בשעה 11:00 התבטלה זמן קצר לפני פתיחתה עקב תנאי מזג האוויר. ההודעה על כך יצאה בערך כחצי שעה לפני המועד בו אמורה הייתה התלוכה החגיגית לצאת לדרך.

בשעה 10:15 עוד היה נדמה שהכל ילך כשורה, כאשר עיריית כפר סבא הודיעה באופן נחרץ: "למען הסר ספק, העדלאידע תתקיים היום כמצופה, ותצא ב-11:00 מהעירייה לכיוון כיכר העיר לאורך רחוב ויצמן. מחכים לכם". בשעה 10:53 הכל התהפך: "תושבות תושבים יקרים, לצערנו, בשל מזג האוויר ובהתאם לחוות דעת משותפת של יועצי בטיחות ומשטרת ישראל, תהלוכת העדלאידע בוטלה, ההחלטה התקבלה על מנת לשמור על שלום הציבור ובטיחות כולנו. כולנו קיווינו שנוכל לקיים את תהלוכת העדלאידע כסדרה, אך מזג האוויר הגשום לא איפשר. בהתאם להחלטה של יועצי בטיחות ומשטרת ישראל שהתקבלה סמוך לשעה 11:00, נאלצנו בצער גדול לבטל את תהלוכת העדלאידע, על מנת לשמור על שלום הציבור, הצועדים בתהלוכה והצופים, ובטיחות כולנו. אנו שותפים לתחושת האכזבה, אך בטיחות תושבי העיר, הילדים ובאי העדלאידע היא מעל לכל".

גם ראש העירייה, רפי סער, עוד היה אופטימי בשעות הבוקר ושיתף: "לא ייאמן מה קורה כאן, ההתרגשות בשיא והאנרגיות בשמיים וב-11:00 יוצאים לדרך – העדלאידע של כפר סבא. אין על ילדות וילדי העיר שלנו". כשעתיים לאחר מכן, הוא כבר נשמע אחרת והביע את אכזבתו בהודעה לתושבים: "נערכנו, התרגשנו, אבל לצערנו הגשם שלא פסק אילץ את יועצי הבטיחות ומשטרת ישראל לקבוע כי קיימת סכנת התחשמלות והחלקה ולכן נאלצנו לבטל את תהלוכת העדלאידע. נדאג להשלמת האירוע במועד קרוב. בטיחות ילדינו היא מעל הכל".

אין ספק שלנוכח מזג האוויר והסכנות לשלום הציבור ההחלטה הייתה נכונה. הביקורת הייתה על התיזמון של ההודעה, סמוך מאוד למועד תחילת האירוע. ההודעה תפסה רבים מתושבי העיר עם ילדיהם על קו הזינוק, מוכנים לצעוד ולרקוד במיטב התחפושות לאחר שבועות של הכנות. תושבים מאוכזבים ביקרו ברשתות החברתיות את תזמון הודעת הביטול ואת החוסר בתוכנית חלופית. אחת התושבות, שבנה היה אמור לקחת בתהלוכה, אמרה: "הבן שלי, שהיה אמור לצעוד, התבאס. לי היה די ברור שזה יקרה. בגלל זה היה צריך לקבל החלטה כבר כשפורסמה התחזית לפני כמה ימים וכמובן להכין תוכנית חלופית, כך עשינו כבר לפני 20 שנה כשהייתי בתנועת נוער".

תושב אחר אמר: "פשוט נורא. במקום לחשוב מראש ולבטל עוד בבוקר. הילדים כבר בשטח, למשל נגני התזמורת שהתאמנו חודשים לרגע הזה. לבטל 5 דקות לפני פתיחת האירוע זה לא לעניין ופוגע קודם כל בילדים. ביטול יום לפני או מוקדם בבוקר הוא ניהול סיכונים ראוי. הכנת תוכנית מגירה מראש למקרה של ביטול והודעה ברגע הביטול כבר על מה החלופה זה ניהול סיכונים ראוי. כל זאת, כאשר היה ידוע עוד מתחילת השבוע על סיכוי סביר מאוד לגשם קל ביום שישי".

 

תושבת נוספת ביקרה אף היא: "כשלא חושבים – ככה זה נראה. היה צריך להיצמד לתחזיות ולא להעמיד ילדים שעות בגשם. הגשם לא הגיע בהפתעה ובטח לא לבטל בדקה ה-90 בקו ההתחלה".

יו"ר האופוזיציה, עו"ד יוסי סדבון, אמר: "צר לי על ביטול העדלאידע דקות ספורות לפני שהחלה. היה ראוי לקבל החלטה מבעוד מועד לאחר קבלת תחזית מזג האוויר ובהתייעצות עם גורמי בטיחות ומשטרת ישראל. בפועל, כתוצאה מאיחור בקבלת החלטות, נגרמו הוצאות רבות מיותרות ועוגמת נפש לכל מי שהגיע לתהלוכה. האכזבה ניכרה במיוחד לילדים שהגיעו מחופשים למצעד". חברת המועצה, הדר לביא: "קבלת החלטות לוקה בחסר פוגעת בכל התושבים. כל הנתונים היו שם לקבל החלטה מוקדמת יותר, לכאן או לכאן. מאות אלפי שקלים נזרקו לפח, וגם הציפיות. ככה לא מנהיגים".
חברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה: "צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לילדים, להורים, ללהקות שהיו אמורות להשתתף ולכל עובדי העירייה שנאלצו להמתין בגשם ובקור עד הרגע האחרון. התחזית הייתה ידועה מראש וההחלטה הייתה צריכה להתקבל בחמישי בלילה, או לכל המאוחר מוקדם בבוקר. ככה לא מנהלים עיר. מי שמכיר את התנהלותו של ראש העיר, לא הופתע. כמו בסוגיית הנת"צ, הבנייה המגלומנית וסוגיות אחרות, הוא קודם עושה ורק אחר כך חושב. וכמו תמיד, התושבים הם אלו שמשלמים את המחיר".

חבר המועצה אמיר קולמן, מחזיק תיק קהילה צעירים ונוער, אמר: "מתוך כבוד לחבריי באופוזיציה אתבטא בעדינות ואומר כי להשמיע קולות מהטריבונה זו לא מנהיגות. זו אפילו דמגוגיה. הערכות מזג האויר היו לגשם קל בצפון הארץ ולאחריהן התבהרות שתאפשר את קיומה של העדלאידע. לצערנו, מזג האויר הגשום נמשך ועל אף היערכות מוקדמת וחיבורי חשמל מוגנים בהתאם להנחיות מהנדס החשמל, מערכות ההגברה והציוד נספגו במים. הילדים והנוער, משתתפי העדלאידע הוכנסו למבני העירייה להגנה מפני הגשם. מבין הילדים והוריהם נשמעו קולות שונים של אלה שצידדו בהמשך קיום האירוע ואלה שלא. כאשר מהנדס הבטיחות הגיע למקום בשעה 10:40 וקבע כי לא ניתן לקיים את האירוע, ובהתאם להנחיית משטרת ישראל ושמירה על בריאות הציבור – התקבלה ההחלטה לבטל את העדלאידע על אף עוגמת הנפש שנגרמה. כי הבטיחות היא מעל הכל".

בכיר בעירייה אמר: "אנחנו לא מוכנים לעמוד מול הורים כמו באסון נחל צפית ולתת תירוצים כדי לחמוק מאחריות. תפקידנו לקבל החלטות אחראיות בזמן אמיתי ואנחנו מעדיפים ביקורת על ניחומי אבלים. העירייה בוחנת את קיום האירוע במועד אחר כדי לשמח את ילדי ותושבי העיר״.

מעיריית כפר סבא נמסר: "בטיחות ושלום ילדי העיר הם בראש סדר העדיפויות, והחלטת המשטרה וגורמי המקצוע היא נר לרגלינו גם במקרה זה. צר לנו כי גורמים פוליטיים שלא נושאים בשום אחריות לשלומם של התושבים משתמשים באירוע ככלי ניגוח פוליטי. לאחר מספר הערכות מצב לאורך היום משטרת ישראל החליטה לבטל את תהלוכות העדלאידע בהנחיית יועצי הבטיחות בערי ישראל וביניהן כפר סבא, בשל סכנה ממשית להחלקה והתחשמלות. כל התחזיות הראו כי אין צפי לגשם במרכז הארץ ביום שישי, והכנות נעשו בהתאם לכך. העירייה בוחנת כעת קיום אירוע במועד אחר כדי לשמח את ילדי ותושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר