דרור גרנות ז"ל וההנצחה בגן בכפר סבא

חנה גרנות שאיבדה את בנה פועלת להעלאת המודעות: "רבים שומרים אובדנות בסוד"

בינואר 2003 שם קץ לחייו דרור גרנות, במהלך שרותו הצבאי. מאז, לצד הנצחתו, מספרת אימו חנה את הסיפור הטראגי ומרצה על אובדנות. באחרונה העלתה לרשת סרטון מרגש

פורסם בתאריך: 28.3.22 08:46

זיכרון נצחי. חנה גרנות, אימו של דרור ז"ל, פרסמה לאחרונה ברשת סרטון כשברקע השיר "אלוהים נתן לך במתנה". בסרטון המצורף נראה הגן אותו מכנה חנה "גן הדינוזאור" בכפר סבא שנמצא בין רחוב אנה פרנק 12 לרחוב התחייה. "בפוסט עשיתי סרטון קצר מעוצב שהגיע לחשיפה של יותר מ-4,000 איש" סיפרה חנה. שילבתי בסרטון את מילות השיר וזה נגע לאנשים. אלוהים נתן לך משהו נפלא – תשמור עליו", סיפרה חנה.

דרור מצא את מותו לפני כ-19 שנה. מאז עוסקת המשפחה בהנצחתו. בסרטון שהעלתה מבקשת האם השכולה לעורר מודעות לנושא האובדנות ודרכים למניעה, על מנת להפחית ולצמצם ככל הניתן את מקרי האובדנות. מאז מותו, יצאה חנה בגלוי עם סיפור מותו של בנה, ומאז ובמשך קרוב ל-20 שנה היא מסרבת בתוקף להסתיר את סיבת המוות. היא מעלה על נס ולמודעות הציבורית לאורך קרוב ל-20 שנים מאז שאיבדה את בנה, את המודעות לאובדנות בניסיון למנוע ולהפחית את התופעה.

דרור גרנות בילדותו עם אימו חנה

לזכרו של דרור גרנות

בחודש יוני 2021 הוציאה לאור חנה את ספרה – ' חמש דקות איתך', אותו כתבה במשך יותר מעשר שנים. בספר היא מנסה בדרכה לפתור את חידת מותו של דרור. מאז פרסום הספר היא מעבירה גם הרצאות בנושא מניעת אובדנות, כשבנוסף, היא מתנדבת כבר 7 שנים בעמותת 'בשביל החיים', הנותנת תמיכה למשפחות שכולות על רקע התאבדות. "בהרצאות אני מספרת את הסיפור האישי שלנו עם הסבר כיצד למנוע אובדנות", מתארת חנה. "פונים אליי למשל מהצבא, עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית), ואת הכל אני עושה בהתנדבות. חשוב שאנשים ידעו שהם יכולים להציל אחרים. בד"כ לא עושים כלום ולא מספרים את סיפורם של מתאבדים, הרבה אנשים שומרים את זה בסוד. אנחנו היינו מאוד גלויים כבר מהרגע הראשון. אני מקפידה גם לפרסם דברים סביב נושא האובדנות, כדי שאנשים יהיו מודעים יותר, זה נושא מאוד חשוב ולא מדובר. תדע שיש פי 1.5 התאבדויות מאשר תאונות דרכים".

דרור גרנות ז"ל, צילום פרטי

חנה ובעלה דב, הוריו השכולים של דרור, אימצו באופן לא רשמי את 'גן הדינוזאור', כפי שהיא מכנה אותו, כבר לפני 10 שנים: "כל כמה שנים אנחנו מנציחים את זכרו של דרור אהובנו. המקום שימש בעבר הרחוק גן ונותר רק משטח בלטות בלי כלום. הוספנו את המתקנים, הפסלים ודשא סינטטי, בתיאום עם העירייה. הגן נמצא ליד הבית שלנו, כל יום אני עוברת ליד הגן רואה את הילדים שמשחקים שם וכל כך שמחה. אני קוראת לו 'גן הדינוזאור'. יש שם אנדרטה עם ראש דינוזאור על ביצי דינוזאור ותלינו שלט עם הציטוט – "מה קדם למה, הביצה או התרנגולת?" כשהיה רק בן שמונה, דרור נשאל – "מה קדם למה, הביצה או התרנגולת?", הוא השיב מיד: "ברור שהביצה קדמה לתרנגולת, עובדה שהיו דינוזאורים לפני שהיו תרנגולות וחלק מהם בקעו מביצים – לכן הביצה קדמה לתרנגולת", היא מוסיפה.

 

דרור גרנות למד בבית הספר היסודי "ארן", בחטיבת הביניים "שז"ר" ובמגמת המדעים של תיכון גלילי הוא היה בן 19.5 במותו ובמהלך שירות צבאי, כאשר שם קץ לחייו.  ב-31.2.2003. בחודש יולי 2001 התגייס דרור לצה"ל והוצב בחטיבת "גבעתי". הוא עבר הכשרה כלוחם בגדוד "רותם" ויצא לקורס מ"כים מוקדם. בסיום הקורס שובץ לתפקיד מ"כ טירונים. בלילה האחרון של חייו ליווה דרור את חיילי מחלקתו במסע ההשבעה אל הכותל המערבי בירושלים. יום למחרת, ב-31 לינואר 2003, וללא שום הכנה מוקדמת, שם קץ לחייו על רקע אהבה נכזבת שהסתיימה שבוע קודם לכן. על מצבתו נחקקו המילים: "אור לנו, דרור לנו, ואינך".

לצפייה בסרטון המרגש היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר