היחידה בה מתגורר התושב בשכונת עלייה, צילום פרטי

כואב הלב: בן 70 מתגורר במחסן, תושבים רבים מנסים לסייע לו

אותו אדם מתגורר במחסן בשכונת עלייה שהוסב מחוסר ברירה ליחידת דיור בשטח של 4X4 מטרים. בעקבות קריאה ברשת סוידה היחידה ואף נתרמה לו מיטה, אך הוא זקוק לסיוע נוסף

פורסם בתאריך: 4.4.22 09:00

הלב מתכווץ. תושבים קוראים לסייע לאדם בשנות השבעים לחייו, שלוקה בדמנציה, ומתגורר בגפו ביחידת דיור קטנה שהוסבה ממחסן למגורים, בשטח של 4 מטר על 4 מטר. מדובר ביחידה שנמצאת בשיכון עלייה בעיר, ולקראת חג הפסח המתקרב יצאה יוזמה פרטית מצד תושבים הקוראת לשיפור נראות היחידה, כמו גם לעזרה במזון וביגוד לאדם שמתגורר בה. הקריאה נפלה על אוזניים קשובות ותושבים התגייסו לסייד את היחידה ושפץ את המקלחת, אך התושב עדיים זקוק לסיוע נוסף.

ביום שני השבוע עלה לרשת פוסט מרגש שקורא לעזרה באחת הקבוצות הפופולריות בעיר, "פאפות כפר סבא והסביבה". גיא, מנהל הקבוצה, מספר: "קיבלתי פנייה מהאיש שמרכז את הסיוע לתושב. הוא פנה אליי בבקשה להעלות את הפוסט, ולנו בתור קבוצה קהילתית יש את היכולת לעזור עם מתנדבים ואנשי מקצוע. להבנתי, יש כמה עבודות סיוד וניקיון שצריך לעשות שם ובנוסף להביא עוד ציוד כמו שולחן וכיסאות ועוד. האיש נמצא במצוקה כלכלית קשה. גר במחסן, סוג של יחידה. היחידה זקוקה לעבודות שיפוץ, בתקרת המקלחת יש עובש, ובכלל דרוש שיפור מראה. בנוסף, הוא זקוק לעזרה בריהוט כגון שולחן וכיסאות, במצרכי מזון והיגיינה בסיסיים".

אדם נוסף שנרתם לעזור, מספר: "האיש לוקה במחלת הדמנציה בשנות השבעים המאוחרות לחייו. מדובר באדם בשנות ה-70 לחייו, המקרר שלו ריק. המקום על הפנים, מים לא נכנסים אומנם אם יורד גשם, אבל בכניסה יש ביוב. צריך לשפר את המצב של המקום בו הוא גר, הוא ממש גר במחסן, שהפך מחוסר ברירה לסוג של יחידת דיור".

 

אותו תושב מנסה לרתום עוד מספר אנשים, ולו כדי להקל במעט על מצבו וקיומו של התושב הנזקק. עוד הוא מספר, כי אותו אדם מבוגר נמצא במצב זה מזה שנתיים: "הוא גר לבד. אני משתדל לעזור עם אוכל, אבל חשוב שמישהו יעזור עם שיפור פני המקום, אם זה צבע, לסדר את המקום, שלא ייראה באמת כמו מחסן. תחשוב שבגודל הקטן הזה יש גם מטבח, גם שירותים וגם חדר שינה. אם נתארגן 2-3 אנשים זה ממש יעזור. בתוך שעתיים-שלוש אפשר לסדר כמו שצריך".

הוא מקבל סיוע מגורמים אחרים?
"הרווחה מעורבת, אבל זה די צולע. אני רוצה להפתיע אותו לפני חג הפסח, שיהיה לו חג נורמלי יחסית".

הקריאה כאמור לעזרה לא נפלה על אוזניים ערלות. אחד התושבים שנתקל בפוסט, לא נשאר אדיש, והגיע לעזור. הקירות סוידו, המקלחת עברה טיפול יסודי וגם מיטה הגיעה בזכות תרומה. כעת, נעשים ניסיונות לעזור לאיש גם עם חבילת מזון על בסיס שבועי.

לסיוע היכנסו כאן לדף הפייסבוק


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר