זירת הפיגוע הרצחני בבני ברק, צילום איחוד הצלה

בעקבות הפיגוע הרצחני בבני ברק: תוגברו הסיורים בכפר סבא, דגש על מוסדות חינוך ומרכזי קניות

ראש העירייה, רפי סער, התייחס גם להקמת כוח מתנדבים עירוני: "נפעל לתגבר את מערך האבטחה גם בעזרתם של תושבינו החמושים בנשק אישי"

פורסם בתאריך: 30.3.22 09:15

ערב קשה וכואב: חמישה אנשים נרצחו אתמול (שלישי) בערב בפיגוע נתעב ורצחני של מחבל פלסטיני מוסלמי מאיזור ג'נין. המחבל הגיע לבני ברק בשעות הערב ובעזרת רובה M16 פתח במסע הרג. הוא נורה למוות על ידי שני שוטרים שהסתערו עליו, אחד מהם, רב סמל מתקדם אמיר חורי, נהרג במהלך חיסול המחבל. בפיגוע נרצחו ארבעה אזרחים. הפיגוע התרחש בשלוש זירות בבני ברק, ברחוב השניים פינת הרצל, וברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי.

בעקבות הפיגוע הנחה ראש עיריית כפר סבא רפי סער לתגבר את האבטחה בעיר בשיתוף משטרת ישראל בדגש על מוסדות חינוך. סער אמר: "אני מקיים הערכות מצב, נמצא בשטח ויכול לספר לכם שהכוחות בדריכות מלאה. מבקש גם מכם התושבים לשמור על ערנות, לשים לב ולדווח על כל אירוע חריג או אדם חשוד. ערב קשה בישראל היה אתמול, שבו כבר ברור לכולנו שאנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור רצחני שלא היה כדוגמתו שנים רבות. אנחנו כאן בכל הכוח. לא ינצחו אותנו. בשיתוף פעולה עם המשטרה, אנחנו מתגברים את מערך הסיור והשיטור העירוני, בדגש על מוסדות חינוך, מרכזי קניות ומקומות הומי אדם. נפעל לתגבר את מערך האבטחה גם בעזרתם של תושבינו החמושים בנשק אישי. 'תנחומינו הערב למשפחות ההרוגים מהפיגוע בבני ברק".

בהערכת מצב שהתקיימה אתמול בערב ושיחות שקיים סער עם מפקד משטרת כפר סבא וסגן מפקד מחוז מרכז במשטרה ובהמשך לארועים האחרונים, הוחלט, כאמור, על הגברת סיורי הביטחון ופעילות האבטחה בעיר. במסגרת זו, תתוגבר האבטחה סביב מקומות הומי אדם, יחודדו נוהלי האבטחה והביטחון במוסדות החינוך, תוך הגברת סיורי הביטחון באזור מוסדות החינוך בעיר, תיגבור בדיקות הביטחון, תיגבור נוכחות משטרתית ופעולות נוספות. בתוך כך, בעיריית כפר סבא הדגישו, כי על פי גורמי המשטרה, אין כל התראות קונקרטיות לגבי כפר סבא.

 

אתמול, עוד לפני הפיגוע הרצחני בבני ברק,  דיווחנו כי במסגרת הערכת מצב מיוחדת שקיים ראש העירייה רפי סער, הוחלט על הקמת כוח מתנדבים עירוני ייעודי להגברת תחושת הביטחון בעיר. בנוסף העירייה תמשיך לתגבר את נוכחות כוחות השיטור ברחבי העיר. ההחלטה היא לנסות להקים כוח משימה עירוני מיוחד – 'שומר בעירי', לתגבור הסיורים הקיימים מסביב לשעון בעיר. עוד הוחלט על תגבור האבטחה הגלויה והסמויה סביב מוסדות חינוך, תחנות אוטובוסים, צמתים מרכזיים, בגבולה המזרחי של כפר סבא ובמוקדים המועדים לחיכוך, תוך נוכחות מסיבית באזורי התעשייה בעיר.

החלטה נוספת שהתקבלה אתמול היא על פתיחת נקודת שיטור נוספת במזרח העיר בסמוך לשכונות יוספטל וקפלן. בנוסף, יערכו תדרוכים, חיתוכי מצב יומיים וסנכרון בין כלל הכוחות העוסקים בנושא לשמירה על ערנות ודריכות מוגברת מול כל אירוע חריג, הכל תוך פעילות מוגברת מול ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים לסגירת החורים בגדר. סער הדגיש: "מעגלי האבטחה בעיר יורחבו למקסימום, ואני מבקש גם מכם תושבות ותושבים יקרים לגלות ערנות מוגברת. אנחנו דרוכים וערוכים. הטרור לא ינצח אותנו״. ומי יכול להצטרף לכוח ההמתנדבים העירוני החדש? הפנייה רלוונטית לבעלי רישיון נשק בישראל בתוקף בלבד. תושבים המעוניינים להצטרף לכוח המתנדבים החדש מוזמנים לפנות לאגף הביטחוון של ‏העירייה במייל: [email protected]

המשטרה פרסמה הבוקר את מסלול ההרג של המחבל: סמוך לשעה 20:00 הגיע המחבל דיא ערמשה בן 27 תושב יעבד, לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשהוא חמוש ברובה סער מסוג M-16. בצומת ז'בוטינסקי – הרצל הוא ירה לעבר רוכב קטנוע והחטיא, המשיך בתנועה רגלית לרחוב ביאליק, הגיע למכולת וירה למוות בשני גברים (23,32) נתינים זרים מאוקראינה שישבו בכניסה. המחבל ירד ברחוב ביאליק לכיוון רחוב השניים ובצומת נתקל בתושב בני ברק בן 37 שנמצא ברכבו וירה בו למוות. הוא המשיך על רחוב השניים לכיוון רחוב הרצל, שם נתקל בתושב בני ברק בן 30 שתינוק בידיו. המחבל הנתעב ירה בגבר למוות, התינוק לא נפגע. המחבל פנה לרחוב הרצל, שם נתקל בצוות אופנוענים של תחנת המשטרה בבני ברק, רס"מ אמיר חו'רי ורס"מ ע', שהוקפצו לאירוע תוך שהם מחוברים בקשר ישיר עם אזרח שחובר טלפונית לצוות השוטרים ומכווין אותם לעבר זירת האירוע. ברחוב הרצל נתקל צוות האופנוענים במחבל שיורה לעברם ופוגע ברס"מ אמיר ח'ורי בחזהו, רס"מ ע' ירד מהאופנוע וביצע מאקדחו ירי מדוייק לעבר המחבל והרג אותו. מותו של רס"מ ח'ורי ז"ל נקבע בבית החולים בילינסון לאחר זמן קצר. בפיגוע נהרגו: רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק – מרחב דן במחוז ת"א, בן 32 תושב נוף הגליל, שלום יעקב ישראל ז"ל בן 37 מבני ברק, יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק, נתין זר מאוקראינה בן 23, נתין זר מאוקראינה בן 32, שמות הנתינים הזרים טרם פורסמו.

יהי זכרם של הנרצחים ברוך. אנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר