תאורה לקויה בשכונת עלייה, צילום באדיבות התושבים

חושך: תלונות בשכונת עלייה על מחסור רציני בתאורה

תושבים מתלוננים שהשכונה הירוקה מוארת הרבה יותר. העירייה: "לאחר הזנחה של שנים רבות, העירייה החלה במהלך נרחב לשדרוג התאורה בשכונת העליה. העבודות נמצאות בעיצומן"

פורסם בתאריך: 5.4.22 08:25

תושבים בשיכון עלייה בכפר סבא מתלוננים על תאורה לקויה וחלשה במספר רחובות, כגון קפלנסקי, רמז, לופבן וטהון. אחד מתושבי השכונה, אשר הכניסה לבניין שלו היא גם מרחוב רמז וגם מקפלנסקי, סיפר: "חשוך מידי. ב'גינת העלייה' למשל, ברגע ששוקעת השמש אי אפשר לראות כלום. לפעמים גם התאורה שעוד קיימת נכבית. האמת, שלכלב שלי יש פנס על הקולר בגלל זה, אני חושש שיידרס אם ירוץ פתאום לכביש, ובגינה אני אחד היחידים שיכול לראות איפה הכלב שלי נמצא. מזל שיש פנס מובנה בטלפון הסלולרי, אחרת אתה בבעיה".

אותו תושב תמה, מדוע בשכונות אחרות מצב התאורה שונה לחלוטין, בעוד תושבי שיכון עלייה נאלצים לגשש את דרכם באפלה: "למה אנחנו נודדים תמיד לשכונה הירוקה הסמוכה?  ברגע שאתה יוצא את גבולות השכונה פתאום יש אור ויש הכל, בגלל זה גם בחרנו ועד לא מזמן שינסה לשנות את זה".

תושבת נוספת, הצטרפה לטענות. היא מספרת כי כבר פני שנתיים  הייתה בקשר עם ראש העיר עצמו, רפי סער בנושא, ולטענתה, הובטח לה כי הנושא יטופל: "התאורה חלשה מאוד וישנה, הרחובות חשוכים. ראש העיר אמר לי שזה בתוכנית ושהוא מקווה שזה יקרה בקרוב. שנתיים עברו מאז וכלום לא השתנה".

סלע מדמון, יו"ר שיכון עלייה, דווקא אופטימי: "הנושא ידוע ותהיה תאורה חדשה, יש תוכנית עבודה, הבעיה תיפתר. אחרי הבחירות לשכונה, שנערכו לפני שלושה חודשים, זה אחד הדברים הראשונים שביקשנו לטפל. נלחמנו בוועד על נושא התאורה".

תאורה זה בסיסי, למה זה מתארך כל כך הרבה זמן?

"אני מסכים, שאלנו את אותה שאלה את העירייה. בסוף לעירייה לא הייתה ברירה וזה יקרה במוקדם או במאוחר. אנחנו כבר מטפלים בזה כמה חודשים, עכשיו זה הגיע לתוכנית עבודה".

 

מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר הזנחה של שנים רבות, העירייה החלה במהלך נרחב לשדרוג התאורה בשכונת העליה. העבודות נמצאות בעיצומן, בסופן יזכו התושבים לתאורת לד חזקה וחסכונית."בשכונה בוצע לאחרונה סקר מקדים של יציבות עמודי התאורה, ותאורת הרחוב תשודרג בהקדם".

עוד נמסר מהעירייה כי מדובר ב"עבודות נרחבות ברחבי העיר כחלק מהחזון לעיר ירוקה, וכי תאורת הלד החדשה תאפשר חסכון של כ-50% בצריכת החשמל. במהלך שנת 2022 מתכוונת עיריית כפר סבא להשקיע כ- 10 מיליון ש"ח בתאורת לד חדשה בעיר, תקציב שאושר במסגרת תקציב הפיתוח האחרון, וכבר במהלך השנה הקרובה יוארו רחובות נוספים רבים ויתחדשו בתאורה חסכונית וחזקה יותר. ראש העירייה רפי סער אמר: "אני מברך על שינוי התאורה, וסמוך ובטוח שכשהפרויקט כולו יגיע לסיומו ייהנו תושבי ותושבות העיר מרחובות מוארים שיהיה נעים ובטוח יותר להסתובב בהם בשעות הערב. התאורה החדשה תתרום גם לעניין הבטיחות בדרכים ותגביר את הביטחון האישי של משתמשי הדרך בלילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר