איתם מגיני ז"ל (מימין) ותומר מורד ז"ל, צילומים מהפייסבוק

אבל כבד: שני חברי הילדות מכפר סבא, תומר מורד ואיתם מגיני, נרצחו בפיגוע בדיזינגוף

הלב בוכה: תומר מורד ז"ל ואיתם מגיני ז"ל גדלו יחד בכפר סבא ושכרו דירה בתל אביב. אתמול הם נרצחו על ידי מחבל כאשר ישבו בבר האילקה. רפי סער: "הלב נשבר"

פורסם בתאריך: 8.4.22 10:38

טרגדיה גדולה: תומר מורד ואיתם מגיני, שני חברי ילדות שגדלו יחד בכפר סבא, בני 27, הם הנרצחים בפיגוע המתועב שביצע מחבל פלסטיני מג'נין אתמול בבר האילקה ברחוב דיזינגוף בתל אביב. תומר היה קצין בנח"ל איתם שירת בצוללות. בעיריית כפר סבא אמרו הבוקר: "עיריית כפר סבא מרכינה ראש בכאב גדול ומשתתפת בצערם הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע אתמול בתל אביב. המשפחות מלוות מאז הלילה על ידי עובדים סוציאליים מאגף שירותים חברתיים-קהילתיים, המעניקים להם את כל הסיוע הנדרש. העיר כפר סבא כולה מחבקת את המשפחות ושולחת איחולי החלמה לפצועים".

מגיני ז"ל ומורד ז"ל הם בוגרי תיכון הרצוג בכפר סבא. אדמית בריכטה, יו"ר הנהגת ההורים, כתבה הבוקר: "לצערנו התבשרנו הבוקר כי שני הנרצחים בפיגוע אמש הם בוגרי התיכון שלנו. שנדע ימים שקטים. תנחומינו כהנהגת התיכון למשפחות ואיחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים".

מנהלת בית ספר, סמדר גולדשטיין, כתבה: "תיכון הרצוג מרכין ראש וזוכר את תלמידי מחזור י"ח (2012) איתם מגיני ותומר מורד ז"ל שנרצחו אתמול באכזריות בלב תל אביב. ליבנו עם משפחות שני הנרצחים, ניחומים גדולים ברגעים קשים אלה. הלוויותיהם יתקיימו ביום ראשון בשעה 15.30 בבית העלמין בפרדס חיים בכפר סבא. יהי זכרם ברוך".

הפיגוע היה אתמול כאמור בבר האילקה בתל אביב. המחבל, פלסטיני תושב ג'נין, חוסל על ידי לוחמי שב"כ סמוך לשעה שש בבוקר באיזור כיכר השעון ביפו, כאשר הסתתר במסגד. מהמשטרה נמסר כי בשעה 21:01 התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04. במקום התברר כי המחבל, לבוש בגדים כהים שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה באקדח לעבר מבלים במקום ונמלט. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו. כאמור, המחבל אותר ביפו וחוסל לאחר שניסה לפתוח באש. שמו של הרוצח המתועב הוא ראאד חאזם, בן 28 מג’נין. מהשב"כ נמסר כי הוא ללא שיוך ארגוני מובהק, ללא עבר ביטחוני, ללא מעצרים קודמים. מדובר בשוהה בלתי חוקי, ללא היתר שהיה בישראל.

ממד"א נמסר כי לבתי החולים איכילוב, שיבא וולפסון פונו פצועים רבים. שני הנרצחים פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם. בנוסף לכך פונו ארבעה פצועים קשה, אחד מהם היה נכון להבוקר במצב קריטי. 4 פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ו-2 לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי).

הפראמדיקים של מד"א תומר גוסמן וישראל וינגרטן סיפרו: "במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. סמוך לכניסה למבנה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, מיד התחלנו בפעולות החייאה ופינינו אותו במצב אנוש לבית החולים. מאחורי אחד השולחנות ראינו פצוע נוסף מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו גם אותו במצב אנוש לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי אבל הפציעות שלהם היו אנושות ונקבע מותם. 3 פצועים נוספים במצב קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 שהיו בהכרה ו-4 פצועים במצב קל טופלו בשטח ע"י צוותים גדולים של מד"א ופונו לבתי החולים באמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר הבוקר: "אבל כבד ירד על עירנו, התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו – איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו. לבי עם משפחות הנרצחים, משפחות יקרות ואהובות. התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב. אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם. אנחנו נתמוך במשפחות ונעשה הכל על מנת לשמור על חיינו ולהמשיך במאבק עד שננצח, כי אין לנו ברירה ואין לנו ארץ אחרת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים בשם העיר כולה למשפחות הנרצחים. זה לא נתפס והלב נשבר".

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחות ומאחלת רפואה שלמה לפצועים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלקי

    תלמד לנסח כתבה,

     במקום :הם הנרצחים בפיגוע המתועב שביצע מחבל פלסטיני מג'נין"
    " נרצחו ע"' רוצח נתעב ושפל בשעה שישבו לאכול ארוחת ערב במסעדה "

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר