יעל שרר, צילום עופר קידר

"הפכה את ההתעללות שחוותה לשליחות חייה": יעל שרר תדליק משואה

שרר, תושבת כפר סבא, אמרה על הבחירה בה: "עד ממש לא מזמן זה לא היה עולה על הדעת, שנפגעת אלימות מינית תעמוד במעמד כזה"

פורסם בתאריך: 1.5.22 08:59

גאווה. יעל שרר מכפר סבא נבחרה להיות בין 12 מדליקי המשואות בטקס בערב יום העצמאות, ב-4.5. שרר הנרגשת, אמרה על הבחירה בה להדלקת המשואה: "הבחירה מרגשת אותי, לא רק כי בחרו, בי אלא כי בחרו בנפגעת אלימות מינית בילדות. עד ממש לא מזמן זה לא היה עולה על הדעת, שנפגעת תעמוד במעמד כזה מול כל המדינה, ותגיד – "נפגעתי מינית מאבא שלי". אני מקווה, יודעת, שבמובן הזה זאת רק ההתחלה. אני לא רוצה שיתנהל יותר שיח עלינו בלעדינו, כשאנחנו בצללים, אני רוצה שכל נפגע ונפגעת ידעו שאין להם במה להתבייש".

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים ולטקסים, חילי טרופר, הודיע לאחרונה על הבחירה במדליקי המשואה, ביניהם, כאמור, יעל שרר. בכך, קיבל השר את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, בראשות מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב. השר טרופר אמר על הבחירה: "יעל שרר היא מופת של מי שצמחה מתוך זוועה אישית למי שפועלת לחסוך מאחרות את הכאב. באומץ ובמחויבות עמוקה היא פועלת כדי להושיט יד לנפגעות ולנפגעים ונאבקת יומם וליל למען זכויות הנפגעות והנפגעים וכדי לבנות כאן חברה בטוחה, מוגנת וצודקת יותר".

הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות הסבירה את הבחירה ביעל שרר: "יעל שרר עברה בילדותה התעללות מינית קשה על ידי אביה. את הכאב ואת הפגיעה הנפשית והפיזית שחוותה היא הפכה לשליחות חייה. בסרט שביימה, גוללה את סיפורה האישי ואת התהליך שעברה. היא מושיטה יד לכל הנפגעים והנפגעות ונאבקת ללא הרף לשינוי המציאות שלהם. בשנים האחרונות עמדה בראש עמותת "אחת מתוך אחת" להעלאת המודעות לאלימות מינית בישראל והקימה את 'הלובי למלחמה באלימות מינית".

 

בתוך כך, בכנסת אושר בחודש שעבר החוק לשימור ערכות האונס, אותו קידמה שרר. מטרתו ביטול מגבלת הזמן על שמירת דגימות מגופן של קורבנות עבירות מין, כדי לאפשר בסיס לתשתית ראייתית גם לאחר שלושה חודשים. הצעת החוק שמה סוף להשמדה השיטתית של ראיות פורנזיות שהייתה נהוגה בארץ, כשבתי החולים השמידו ערכות אונס שלושה חודשים בלבד לאחר האיסוף שלהן

שרר, ילידת כוכב יאיר, היא פעילה חברתית, במאית דוקומנטרית, עיתונאית וסופרת. היא התפרסמה בעקבות הסרט "כביסה מלוכלכת" מ-2012 אותו ביימה, המגולל את סיפורה האישי. הסרט הציג את התהליך שעברה לאחר החלטה להגיש תביעה אזרחית תקדימית נגד אביה שהורשע בהתעללות מינית בה בנערותה. שר הייתה מנכ"לית העמותה אחת מתוך אחת שמטרתה להעניק מקום למתן עדות לכל נפגע/ת תקיפה מינית ולהעלאת המודעות לאלימות מינית בישראל, ובאוגוסט 2019 הקימה את הלובי למלחמה באלימות המינית, שמטרתו לדאוג לכך שכל נפגע אלימות מינית בישראל יקבל טיפול מקצועי, מיידי ומותאם מהמערכות הרלוונטיות במדינה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר